Toon posts:

[xp] [wireless] Lange netwerkcapaciteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(zo beter?)

lieve tweakers,

mijn netwerk heeft mij het copieren van bestanden van wireless naar wireless (ook grote bestanden) nooit een hoger netwerkgebruik dan +/- 20%. het grafiekje is wel redelijk constant. met netstumbler is de SNr ongveer -50. wat kan ik hier aan doen? is het ergens begrends?

alvast thnx

Verwijderd

Hoe is de signaal sterkte? De volle 11/54mbit? vast niet, denk dat het daarmee te maken heeft.

Verwijderd

Topicstarter
volgens windows is de signaalsterkte bij allebei uitstekend en wederom volgens windows in de snelheid 54, bij beide

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
Ondanks dat windows aangeeft dat de signaalsterkte uitstekend is wil dit niet zeggen dat de transferrate ook optimaal is. Deze wordt beinvloed door meerdere dingen.

Hoe groot is de afstand tussen de 2 wireless apparaten, of de accesspoints?

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Verwijderd

Topicstarter
tussen de accespoints en de pc zit een meter of 6, met een gipswandje ertussen. bij een kart zat een util, die geeft nu een throughput van 11500 Kb aan, als ik iets download van internet, naast het copieren van bestanden komt ie soms aan de 12000, downloaden gaat dan nog met 240 kB/s net als anders

Verwijderd

Topicstarter
nog iemand ideeen?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 08:39
Het netwerkgebruik in XP is gebasseerd op het theoretisch maximum. Om die reden moet je niet teveel waarde hechten aan die 20%.

Mijn wireless verbinding (802.11b) is theoretisch een 11Mbit verbinding, praktisch komt dit neer op 550kb/sec. XP (taakbeheer) denkt dus ook dat ik "maar" 40% belasting haal, terwijl dit echt het maximum is (half duplex = 11Mbit / 2 = 1408kb/sec / 2 - overhead = 40% van 11Mbit).
Pagina: 1