Toon posts:

[WIN2K3 SBS] Elke maandag een restart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb de volgende situatie :

1x Win2k3 SBS
1x Win2k3 standaard

De standaard is tevens de domaincontroller. Ik was er al achter gekomen dat SBS niet tot zijn recht komt als deze geen domaincontroller is...(diverse functie's die niet werken enzo...) En officeel kun je SBS zelfs niet installeren. Maar goed, dat is via een omweg gelukt (al heeft het SBS nu totaal geen nut meer... |:( )

Verders draait alles naar behoren, behalve dat de SBS server elke maandag de volgende melding geeft :
Er zijn meerdere domeincontrollers met Windows Server 2003 voor Small Business Server in het domein aangetroffen. Deze computer wordt over 30 minuten afgesloten tenzij u alle andere computers uit het domein verwijderd.

SBCORE fout id 1012
de SBS is dus geen domeincontroller, maar gewoon lid van het domein. Ik vermoed dat dan het probleem is.

Valt hier nog wat aan te doen, of moet de SBS domaincontroller worden..??

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-04 20:48
Maar goed, dat is via een omweg gelukt (al heeft het SBS nu totaal geen nut meer...
Dit stukje is zeer onduidelijk, hoe zit die sbs nu bij in het domain? Staat hij ook in de active directory onder domain controllers?

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 12:28

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Ja SBS moet nou eenmaal een DC zijn. Dus er zit niets anders op dan de situatie om te gaan draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Daar was ik al wel bang voor. In iedergeval bedankt.