iiyama

Pagina: 1
Acties:

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 23:16
Ik zit er aan te denken een iiyama A702HT (Vision Master Pro 410) aan te schaffen. Kan ik eindelijk m'n Radeonnetje op meer dan 800*600 zetten!

3 dingen wil ik echter nog even weten:

1. Die zo bekende/beruchte draadjes: zie je ze in je spelletjes, of alleen op een hele witte achtergrond?

2. Nog een vraag: in de winkel zag ik bij verschillende monitoren, ik dacht ook bij deze iiyama, aan de linkerkant v/h (witte) scherm een geel (dacht ik) randje en aan de rechterkant een blauw randje. Is dit bij de stellen?

3.Iemand postte laatst, correct me if I'm wrong, dat 19" er soms groffer qua pixel uitzag, ik neem aan dat dat alleen opgaat als je dezelfde resolutie blijft gebruiken, of is zo'n 19" iets minder fijn van opbouw.

Alvast bedankt voor de vele, vriendelijke en behulpzame reakties.

Verwijderd

Hoi,

misschien biedt onderstaand een paar antwoorden:
1- Die beruchte draadjes, de caliberatielijnen zie je voornl op hele witte achtergronden. Als je goed kijkt zul je ze echter op alle achtergronden blijven zien, maar op donkere kleuren natuurlijk minder) Maar geloof me, ze zijn echt niet storend (vind ik) en na een tijdje zie je ze helemaal niet meer (zeker later op de avond/in de nacht niet :) )

2- Weet ik niet, mij onbekend. Vast weg te draaiien.

3- Ja, als je 800x600 gaat draaiien op een 19" kan het er natuurlijk groffer uitzien want de pixel afstand wordt groter (correct me if im wrong) Maar daar heb je dus die hogere res voor :) en dan lost zich dat vanzelf op.

Verwijderd

1. Die draadjes zie je nauwelijks. Echt moeite doen en alleen bij witte achtergrond.

2. Heeft met instelling te maken: te corrigeren

3. 19" tov 17" is als 17" tov 15".

Verwijderd

In hele lage resoluties kan je de pixels wel zien, als je een goede videokaart hebt, zoals de Radeon. De dotpitch is meestal gelijk, dus in hogere resoluties ziet het er gewoon veel beter uit. 17" word wazig bij resoluties boven 1024x768.

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
iiyama..... zucht... kwijl....
ff vergeten dat ik er zelf 1 heb *D
* Marv heeft een Vision Master pro 450....
Toch nog altijd 1 van de beste upgrades van mijn computer.... zegt genoeg.. of niet? :)
En dat van die randjes... nog nooit van gehoord/gezien :?

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• XerroR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-03 15:19

XerroR

-=:|X|:=-

Ik heb A702HT Echt een Perfect Beeld.
Die lijntjes vallen bijna niet op.
En trouwens geen last van die randjes waar jij het over hebt. IIyama :)

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/

Verwijderd

Ik ben de gelukkige gebruiker van een Vision Master Pro 510 (22"). Lijntjes, welke lijntjes? Je ziet ze echt nauwlijks. Je moet je best doen om ze op te laten vallen.

Verder had ik hiervoor bij een goedkopere monitor ook de gekleurde (heel smal welliswaar) randen de zijkant. Weet dus wat je bedoelt. Bij deze monitor was dit niet weg te krijgen dmv instellingen.

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Die draadjes zie je niet op een "wilde" achtergrond, alleen op vlakke achtergronden.

Maarrehm, de Iiyama VM pro 410 (A702HT) is uit productie.

Je kan ook voor de Iiyama VM pro 411 (A705MT) kiezen, is iets goedkoper en kan ook minder hoge resoluties/refreshrates aan, maar heeft wel een Diamontron NF beeldscherm.

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 23:16
Op woensdag 10 januari 2001 22:25 schreef Serious Devil het volgende:
In hele lage resoluties kan je de pixels wel zien, als je een goede videokaart hebt, zoals de Radeon. De dotpitch is meestal gelijk, dus in hogere resoluties ziet het er gewoon veel beter uit. 17" word wazig bij resoluties boven 1024x768.
Wazig boven 1025*768? Heel wazig? En hoe zit dat bij een 19", boven welke res. wordt ie dan wazig? Meer mensen die 'm boven 1024 wazig vinden?

Verwijderd

de vm pro 410 is echt een top monitor, ik heb hem zelf ook :P

Als je extra doekoes hebt zou ik voor de 451 gaan, maarja dan praten we ook over bijna 2x zoveel ;)

De lijntjes vallen amper op, steeds als iemand daar een topic over post denk ik weer van ohja verrek die dingen zitten er ook nog dus daar zou ik me niet te druk over maken :)

in games is het toch altijd donker of in iedergeval gekleurd en vallen die lijntjes niet op! Hetzelfde geld voor divx of dvd, je hebt het dan te druk met andere dingen om op van die pietluttige lijntjes te letten, want ze zijn echt maar zo dik als een haar en moeilijk zichtbaar!

Mijn mening, KOPUH! :)

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 12:37
/ikkuh zit hier met een VM pro 452 en die doet het echt prima.

- lijntjes ? je moet er tegen kunnen denk ik. een collega werd werd er gek van toen hij zo'n beeldscherm ff geleend had .... ga dus ff kijken in de winkel.

- groffe pixel ? nueh niet echt, maarja met deze schermen ga je dan ook op 1280 * 1024 ( of hoger ) zitten :)

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 14:21

3style

...

Hoe plat is het scherm van de S705MT t.o.v De A? Specs zijn bijna het zelfde (behalve dot pitch)

Het scherm is toch noch wel aardig plat en je hebt dan niet die strepen als je er niet tegen kan. Scheelt ook nog wat knaken.

Ik zit namelijk te twijfelen tussen deze twee...

Verwijderd

/me zit thuis altijd achter een Iiyama A902MT Vision Master Pro 451. Ook met de bekende lijntjes, maar zie ze nu bijna niet meer. Alleen als ik in bijv PowerPoint een kompleet wit scherm zie, dan zie je ze weer ff. In gamez enzo echt helemaal niks.

Geel/blauw? Had in het begin een gele hoek in m'n monitor, maar kun je mooi bijregelen. (sommigen houden altijd een gele hoek, da's denk ik een productiefout).

Verwijderd

a901ht zit ik nu achter :)
die lijntjes zie je dus amper.
storend vinnik ze zekers niet.
Pagina: 1