Via een XML file, waarin staat welk usercontrol aangemaakt moet worden, wil ik controls toevoegen aan een placeholder.
Wat ik nu doe is de xmlfile de-serialiseren.
Vervolgens ga ik op de volgende manier de controls maken:
Probleem is dat het nu een standaard usercontrol is waardoor ik niet bij de specifieke onderdelen van dit control kan.
Bijv. 1 van de usercontrols is een label met een textbox. Dit label wil ik zetten naar aanleiding van de xml file (object model wat daarvan gecreeerd is, maar ik kan de label helemaal niet benaderen uiteraard op deze manier.
Hoe kan ik de usercontrol naar het juiste control casten? (want ik weet dus op voorhand niet welke dat dat is)
Wat ik nu doe is de xmlfile de-serialiseren.
Vervolgens ga ik op de volgende manier de controls maken:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
| placeholder1.Controls.Clear(); foreach (InputType i in typesToUse.AllInputTypes) { System.Web.UI.UserControl myControl = (System.Web.UI.UserControl)LoadControl("InputControlFactory/" + i.UserControlType + ".ascx"); myControl.Visible = true; placeholder1.Controls.Add(myControl); } |
Probleem is dat het nu een standaard usercontrol is waardoor ik niet bij de specifieke onderdelen van dit control kan.
Bijv. 1 van de usercontrols is een label met een textbox. Dit label wil ik zetten naar aanleiding van de xml file (object model wat daarvan gecreeerd is, maar ik kan de label helemaal niet benaderen uiteraard op deze manier.
Hoe kan ik de usercontrol naar het juiste control casten? (want ik weet dus op voorhand niet welke dat dat is)
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶