Toon posts:

Controller opgeblazen?!

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na een weekendje Lannen (in overgeklokte modus) moest ik helaas tot de conclusie komen dat mijn Via s-ata controller op mijn K8v Se Deluxe van Asus niet meer juist geinstallleerd wou worden.
Mijn hardeschijf word op de Via controller soms met een hele vreemde naam herkend.

Eindelijk tot de conclusie gekomen dat de schijf wel in orde is lijkt het er op dat ook mijn promise controller niet meer in orde is als ik 1 van de controllers aanzet dan merk ik op dat er een hoog vluit toontje uit de kast komt.

Heb ik mijn controller nu opgeblazen of is dit een typisch Maxtor }:O -> Via controller probleem?

Verwijderd

hoezo maxtor -> Via , je zegt dat je promise kaart ook niet werkt.
hoe ben je tot de conclusie gekomen dat je schijf wel ok is maar de controller niet?

de meeste on-board controllers zijn vaak niet beter als een promise kaartje en andersom ook niet, als je een beetje fanatieke gebruiker bent kan je misschien zo`n 100€ neerleggen voor een goede s-ata kaart zodat je lekker overclocked eindeloos kan lannen zonder het gezeik van goedkope controllers.

Verwijderd

Topicstarter
Goed idee om een andere controller aan te schaffen ja,want die onboard controller is niet te vertrouwen nee.

De promise controller zit trouwens ook onboard ff by the way

Ik ben tot die conclusie gekomen door de schijf te testen met een tool op een ander systeem met een te vertrouwen controller.
Ik kan mijn Via controller niet meer installen in windows ,vraagtekens in het apparaat beheer z kwam ik tot de conclusie dat de controller defect is.[/quote]
[quote]

en het maxtor -> via probleem mag duidelijk zijn.
De via controller krijgt het bij meer systemen voor mekaar om de hardeschijf corrupt te krijgen op die controller een lowlevel en plaatsen op andere controller verhelpt t probleem, wel de data weg uiteraard.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 09:46 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heeft niks met Processors, Mobo's en Geheugen te maken dit :) En het lijkt me sterk dat een of ander harddisk het voor elkaar krijgt om de I/O controller zodanig te verneuken dat het niet meer te installeren is. Zoals je zelf uiteindelijk al aangeeft, is de VIA controller gewoon stuk.

Loos topic, dicht dus.

Dit topic is gesloten.