Norton Antivirus Liveupdate werkt niet vanaf client pc's

Pagina: 1
Acties:

• nickbear
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-07 10:52
Beste mede-tweakers,

Ik zit met een bedrijfsnetwerk waar verscheidene computers op een domain zijn aangesloten. Een drietal van deze computers mogen op internet en hier draait Norton Antivirus 2005 op. Geen corporate edition dus.

Nu heb ik bijna alles goed voor elkaar met liveupdate (verscheide directory's schrijfbaar gemaakt voor hoofdgebruikers van die computer), maar 1 update werkt dus niet goed.

Weet iemand welke rechten ik moet toekennen om liveupdate goed aan het werk te krijgen bij hoofdgebruikerd van een clientpc? Ik heb ook al gezocht op de symantec knowledgebase maar kan daar niks vinden, helaas.

Alvast bedankt

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:37

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Typisch irritant trekje van NAV; alleen als je met admin rechten ingelogd bent kun je Live update uitvoeren (patches dl EN installeren) :(

An Explanation of l33t Speak

• nickbear
Serieus? Er is vast wel een manier om dat te kunnen omzeilen. Ik bedoel bepaalde directorie's openzetten of bepaalde rechten toekennen.

Iemand?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > SA

Braaikamer - Smoke&BBQ

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

nickbear schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 09:13:
Serieus? Er is vast wel een manier om dat te kunnen omzeilen. Ik bedoel bepaalde directorie's openzetten of bepaalde rechten toekennen.
Kijk even met Filemon van Sysinternals waar foutmeldingen worden weergegeven bij schrijven :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• nickbear
Dat is inderdaad een hele slimme! Ik ga dat zeker even proberen. Zal wel veel werk zijn maar dat maakt niet uit. Zijn er meerdere mensen geinterreseerd in het eindresultaat?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik gebruik zelf geen NAV maar zou het zeker een aanvulling vinden, zeker handig voor anderen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mijn ervaring is dat NAV heel moeilijk werkt in dergelijke situaties.

Ooit lopen prutsen met NAV en een PC met een hardware kaartje van Juzt-Reboot (ala een Reborn kaartje), waarbij NAV dus zijn zut op een andere partitie dan C: kwijt moest (wat uberhaupt al moeilijk is in te stellen).
Heeft me echt dagen gekost om voor elkaar te krijgen dat updates ergens anders weggeschreven werden.
Na een half jaar ofzo, vertikte NAV het opeens om nog in deze situatie te werken 8)7

Braaikamer - Smoke&BBQ

• nickbear
Ja, ik ben dr nu mee bezig maar het is een ontzettend zinnig stukje software. Leuk voor thuis, niet voor op het werk

Verwijderd

Versie 2005 is ook niet echt geschikt voor een bedrijfsomgeving, met name hierdoor. Symantec geeft dat zelf ook aan op hun website:
http://service1.symantec....=sg&pcode=nav&svy=&csm=no
Since most corporate environments do not want to give administrative access to their end users, the resolution may not be considered an option. For customers who want to administer LiveUpdate on a network of computers, we suggest using Norton AntiVirus Corporate Edition. For more information on Symantec products, visit our Web site.
Pagina: 1