Toon posts:

XP Pro en SP2; hoe verwijder ik afpansi.sys

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ca 4 dagen geleden heb ik SP2 van XP Pro geinstalleerd
Sinds gisterenavond crasht mij systeem continu; ik weet niet of er een relatie is met SP2

Ik krijg nu nadat de computer ca 5 minuten aanstaat het bekende blauwe scherm met de melding bad_pool_header
Windows geeft aan dat ik naar de Alfa site moet gaan voor een update
Op de alfa site krijg ik de melding dat ik de Microsoft Recovery Console moet gebruiken om de AFPAnsi.sys of de BXshield.sys te verwijderen

Via de Windowsschijf kan ik de recovery console opstarten, maar zie niet hoe ik verder moet
Op de windows site heb ik wel een uitgebreide beschrijving gehaald over de recovery console, maar ik zie niet hoe ik de genoemde driver uit \WinNT\system32\drivers kan verwijderen

op de site van spyhunter staat dat dit een keylogger spysoftware is; maar ik kan niets verwijderen, want heb daarvoor te weinig tijd ( ca 5 min)

Wie kan mij helpen??

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-04 09:36
Je kunt toch in de recovery console gewoon naar dat pad gaan en dan die driver verwijderen?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Verwijderd

Heb je toevallig knoppix? Knoppix kan je van cd booten, en zo jd HD mounten zodat je dat bestand kunt verwijderen...of was het je dan geen schrijfrechten.....weet iemand anders je hier vast wel te vertellen, succes.

• neh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-04 14:56

neh

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 15:33:
Heb je toevallig knoppix? Knoppix kan je van cd booten, en zo jd HD mounten zodat je dat bestand kunt verwijderen...of was het je dan geen schrijfrechten.....weet iemand anders je hier vast wel te vertellen, succes.
NTFS schrijven onder linux is officieel niet mogelijk. FAT32 is geen probleem

XT, 640K ram, 20 MB harddisk, MS-DOS 4.0...

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-03 08:24
plork schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 15:38:
[...]

NTFS schrijven onder linux is officieel niet mogelijk. FAT32 is geen probleem
Dus regel je ERD Commander, want die kan het wel. Of iemand met een Bootable CD en NTFS4DOS Pro..

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 08:50:
Via de Windowsschijf kan ik de recovery console opstarten, maar zie niet hoe ik verder moet
Op de windows site heb ik wel een uitgebreide beschrijving gehaald over de recovery console, maar ik zie niet hoe ik de genoemde driver uit \WinNT\system32\drivers kan verwijderen

op de site van spyhunter staat dat dit een keylogger spysoftware is; maar ik kan niets verwijderen, want heb daarvoor te weinig tijd ( ca 5 min)

Wie kan mij helpen??
In 5 minuten een antwoord hoef je natuurlijk niet te verwachten he ;) We doen hier op GoT altijd eerst eigen onderzoek en proberen dan het een en ander. Je kan in recovery console gewoon met de gebruikelijke commando's de harde schijf browsen, door bijvoorbeeld:
Directory openen: cd directory
Bestanden weergeven: dir (plak er /? achter voor de parameters)
Bestand verwijderen: del bestand.ext
Map verwijderen: rd mapnaam

Ook is het proberen van wat antispyware wel een minimum, en ik haal uit je topicstart niet wat je allemaal al geprobeerd hebt. Je hebt vele opties en dat weet je ook. We vinden het erg belangrijk dat je dat toch eerst even probeert en mocht je er niet uitkomen mag je altijd een topic openen. Lees Algemene gedragsregels (Netiquette) daarover nog even door. Gezien het spywaregerelateerd is zou dat denk ik ook beter in Beveiliging & Virussen passen. Lees de stickies daar even goed door voordat je post.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.