Betaalbaar internet abo met meer dan 1MBit upload?

Pagina: 1
Acties:

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-02 15:06
Dag allemaal,

Momenteel maken wij voor de hosting van onze website gebruik van een TweakDSL UltraDSL abo (8192/1024).
De upload hiervan is ivm de groei van onze site binnenkort wellicht niet meer toereikend.
Nu heb ik al gezocht naar een provider die een abo in zijn assortiment heeft met een upload die hoger is dan die 1024 kbit/sec.

Ik ben er nu achter gekomen dat je met ADSL/ADSL2/ADSL2+/SDSL niet hoger kunt dan 2,3 Mbit.
Alleen zijn de weinige abo's die je hiermee kunt vinden, zo'n 300-400 euro per maand.

Momenteel betalen we 69,- per maand, tot 100 euro p.m. is nog acceptabel voor ons.
We hebben die 8 Mbit down niet nodig, 2048/2048 Kbit/sec zou al voldoende zijn (o.a. Versatel biedt dit aan voor €399,- per maand).

Iemand met een tip?
Of moet ik gewoon nog enkele jaren wachten tot verbindingen met zo'n upload betaalbaar worden?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:20

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Hosting in een datacenter?
Bijvoorbeeld een eigen machine laten colocaten, webruimte inkopen bij een bedrijf, complete server huren bij een bedrijf.
Voor meer info over hosting zie de FAQ van dit forum daarover: Internet & Telefonie - hosting FAQ

Sowieso veel handiger wanneer je echt grotere websites wil gaan hosten natuurlijk. Hoeft ook niet heel duur te zijn.

[ Voor 49% gewijzigd door Kanarie op 10-05-2005 00:04 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Railgunner
Ok, ik zal nog ff wat extra info geven.
Het betreft de website van een non-profitvereniging, met o.a. 7GB aan foto's
We betalen nu dus 69 euro per maand voor de verbinding, met collocation gaan we waarschijnlijk een stuk omhoog qua bedrag.

Daarnaast is het zo dat er op het pand van de vereniging sowieso een server met internetverbinding aanwezig moet zijn, omdat er ook een 15-tal PC's staan waar dagelijks op gewerkt wordt.
Daarom is tot nu toe altijd de hosting vd website gecombineerd met de verbinding op het pand.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:04

Wildfire

Joy to the world!

RAILGUNNER schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 00:19:

[..]

Daarom is tot nu toe altijd de hosting vd website gecombineerd met de verbinding op het pand.
Lijkt me toch handiger om de hosting los te koppelen en over te plaatsen naar een colo ofzo. Zijn er zat en als je een beetje goed zoekt hoef je nog niet eens zo duur uit te zijn.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 17:04

TheBorg

Resistance is futile.

Hoeveel is je dataverkeer dan?

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

RAILGUNNER schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 00:19:
Ok, ik zal nog ff wat extra info geven.
Het betreft de website van een non-profitvereniging, met o.a. 7GB aan foto's
We betalen nu dus 69 euro per maand voor de verbinding, met collocation gaan we waarschijnlijk een stuk omhoog qua bedrag.
Mwah, colocaten lukt wel voor 69 euro per maand hoor, het enige waar je mee zit is de aanschaf van de server, dat is wel prijzig.

Bij proserve betaal je bijvoorbeeld 65 euro per maand om je server te laten colocaten.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

En als je in Almere woont heb je ook geluk.

http://www.chelloo.com/forum/index.php?topic=9830.0

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 11:26
Nou ik zou zeker voor colo of shared hosting gaan kijken.

Colocation kan al vanaf € 25,- per maand inclusief een zootje GB's, het enigste wat je moet doen is één keer in de 2 á 3 jaar een nieuwe server kopen á € 1000,- tot € 1500,-.

En anders gaan zoeken naar een leuk shared hosting abbo, hoef je je geen zorgen te maken en weet zeker dat dit goedkoper is dan €69,- per maand.
Ja idd :)

Voor €59,90 heb je dan een 8192/8192 verbinding :P

[ Voor 27% gewijzigd door Polderdijk op 10-05-2005 15:32 ]

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-02 09:07
kijk eens naar een sdsl abbo van bbned..... is 2304 /2304 geloof ik

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Je zou, mits het inderdaad voor dizkartes is, eens contact kunnen opnemen met warpnet (www.warpnet.nl), indien je eventueel colocatie overweegt. Zei kunnen danwel een maatwerk oplossing voor de website hosting leveren, danwel je colocatie ruimte tegen betaalbare tarieven in Groningen zelf aanbieden. (Nee, dit is niet mijn eigen bedrijf).

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-02 21:45

Urk

Inderdaad, Meester_J heeft gelijk.
Voor mij is upload i.v.m. hosting ook veel belangrijker dan download, helaas begrijpen de providers dat vaak nog niet denk ik. Zoals ik hier lees ben ik niet de enige.

Ik heb sinds kort een zakelijk SDSL abonnement bij BBeyond van 2304/2304 voor € 129,00 per maand (ex. BTW)
Omdat ik mijn SDSL abonnement afsloot binnen de SDSL actieperiode van BBeyond heb ik de eerste 6 maanden deze verbinding voor maar € 49,00 per maand (ex. BTW), daarna betaal ik € 129,00 per maand, tenzij ik voor het einde van de actieperiode het abonnement kosteloos lager laat inschalen.
Ideaal dus.

Verder heeft BBeyond (en dus BBned) sinds kort de dienst: Gebundeld SDSL, waar nu de Gebundeld SDSL actie voor geldt. Daarmee kan je gaan tot 9,2Mbps/9,2Mbps, maarja dat is een stukje duurder dan gewoon SDSL, alleen de router kost al tussen de € 1000 en € 3000, afhankelijk van het aantal gebundelde SDSL lijnen.

Verder ben ik tot nu toe erg te spreken over BBeyond. Goedkoper SDSL dan bij BBeyond is er volgens mij nog niet.

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-02 10:13
Is het niet wat voor jullie om een Virtual Server te nemen?

Kijk bijv. hier eens:

http://www.flexservers.nl/dds-dynamic-dedicated-server.php

[ Voor 13% gewijzigd door Henkie-Jan op 10-05-2005 16:32 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

• Railgunner
Ons dataverkeer is zo'n 14 GB per maand heb ik net doorgekregen.

Bedankt voor alle antwoorden, ik ga ze eens rustig bekijken.

• CTVirus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 11:30

CTVirus

Dexterslab FAN

Even over dataverkeer dat is ongeveer 14 GByte per maand. (Schatting op basis van dat de html output 7 GB is vorige maand). Colocatie is geen optie, waarschijnlijk word het wachten.....

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Eventjes een andere vraag, is een eigen server wel echt nodig?
Heeft het niet veel meer zin om gewoon een goede host te nemen voor 10e per maand ofzo?

Of heb je speciale wensen die je bij een gewone host niet kan krijgen.

• CTVirus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 11:30

CTVirus

Dexterslab FAN

Zoals gezegd er zijn veel bijzondere eisen, zoals backups, foto's (die groot genoeg moeten zijn om na te bestellen, moeten geuploade kunnen worden in een beperkte tijd), server moet kunnen printen. Allemaal rare php modules eigen communigatepro mailserver. etc. etc.

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Als je nu voor je hosting TweakDSL hebt is TrueDSL van dezelfde firma (Cambrium) misschien wel wat. Zie voor meer info www.truedsl.nl

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

CTVirus schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 18:05:
Zoals gezegd er zijn veel bijzondere eisen, zoals backups, foto's (die groot genoeg moeten zijn om na te bestellen, moeten geuploade kunnen worden in een beperkte tijd)
Dat lijkt me niet zo'n probleem iig, met een externe server kan dat ook prima.
server moet kunnen printen.
Jullie kunnen de huidige server lokaal toch gewoon hoduen om te printen enzo?
Allemaal rare php modules eigen communigatepro mailserver. etc. etc.
Zijn al die rare php modules echt nodig? En al zou dat zo zijn dan zal een goede host er ook niet veel problemen mee hebben om zoiets te installeren (mits er geen vervelende consequenties aan zitten).
En de mailserver kan je natuurlijk gewoon lokaal houden, het gaat toch alleen om de hosting van de website?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-02 16:45
Als je om server-specifieke redenen je hosting zelf wilt (blijven) doen, dan kun je toch ook gewoon een mix maken?
Gooi gewoon alle statische jpg/avi/whatever op een hostingaccountje, knup er een subdomeintje aan (files.djsmiley.com heb ik zelf bv, die redirected naar een elcheapo USA-hosting account, $4 voor 500Mb/25gb) en gebruik die om de statische content te server.

Eventueel 's nachts synchroniseren met je eigen server, heb je meteen je backup voorziening ook vrij goed.

edit: ik zie dat 't 7 Gb aan foto's is. Op zich is dat aardig wat. Ik heb ff op webhosters.nl gekeken bij de virtualservers, je bent dan vanaf zo'n 20 eur per maand klaar, met ruim voldoende dataverkeer.
Dedicated vanaf zo'n 30 eur.

[ Voor 26% gewijzigd door DJSmiley op 10-05-2005 21:15 ]

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-01 14:41
Bij een toko als:

http://www.kdisservers.nl/

heb je voor iets van 50 euro/maand een dedicated machine.

Maar ik ken het probleem, leuk die 20Mbit download maar wtf moet ik daarmee? In 5 minuten een complete linux distro binnentrekken ofzo? Als je niet geinteresseerd bent in illegaal spul heb je (nog) vrijwel niets aan zo'n snelle download. Of ja, het is natuurlijk altijd prettig maar 20Mbit tegen 1Mbit wordt wel _heel_ erg scheef. Je wordt zo wel heel erg in het 'jij bent domme consument, jij moet consumeren' hoekje geduwd :( Ik wil mijn tig (5MB+) foto's niet via 1Mbit uploaden naar mijn server in Amsterdam zodat anderen ze kunnen bekijken. Ik wil films die ik met m'n DV camera heb gemaakt van een bruiloft niet via DVD opsturen, dat wil ik gewoon via mijn website kunnen doen die draait op m'n eigen machine op m'n eigen verbinding. Maar dat lukt dus niet dat 1Mbit fietspaadje.

Ik moet toch maar eens kijken of ik kan verhuizen naar Nuenen of Tongelre voor glasvezel *zucht*

Overigens is er nog een andere tussenoplossing, lijkt een beetje op de oplossing van DJsmiley maar zonder synchronisatie. Je laat de site op je server staan en neemt verder ergens een goedkoop account met redelijk wat diskspace en voldoende traffic (moet met die 14GB geen probleem zijn). Daar draai je vervolgens iets als Squid op of een simpel PHP script dat je statische spul (foto's b.v.) kan cachen. Op die manier raak je van het overgrote deel van het verkeer af aangezien ieder plaatje in principe maar 1x door die 1Mbit hoeft en dan ook alleen maar als het plaatje ook echt opgevraagd wordt. Andere oplossing is gebruik maken van Coral Cache (zie google), dan heb je niet eens een extra hosting account nodig, alleen wat handigheid met b.v. mod_rewrite.

[ Voor 30% gewijzigd door bartvb op 10-05-2005 21:38 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Even een topicchange op aanraden. ADSL kon weg gezien je >1Mbps zoekt gaat het niet alleen meer over ADSL (hooguit gebundeld SDSL).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1