Asus A7S333 piept na het afsluiten nog heel zachtjes na

Pagina: 1
Acties:

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:12
Hopelijk hoef ik me geen zorgen te maken maar vraag het toch maar even.
Ik heb vandaag een nieuwe systeemkast gekocht van Artic cooling. Hiervoor had ik een brakke kast van sweex waar een hele hoop herrie vanaf komt. Bij de oudekast zat er op het mboard geen power switch kabel aangesloten. Ik denk dat dit rechtstreeks de voeding inging ofzo?
Nu echter gaat dit via het moederboard. Het groene ledje wat op het mboard zit brand nu ook, dat deed hij voroheen nooit.

Echter wanneer ik mijn systeem uitzet blijft er heeeel zacht maar net hoorbaar een piep. (geen error piep van mboard voor hete cpu ofzo) Meer een piepje zoals sommige tv's ook maken als ze aanstaan.

Mjin systeem staat in de woonkamer en ik vindt dit wel irri. En nu je het weet let je er nog meer op. Kan deze piep weg? Ik heb al verschillende powermanagement opties in de bios geprobeerd. Of moet ik me nu zorgen gaan maken dat me moederboard naar zijn grootje gaat?

• Freedom
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-08 15:54
Ik weet niet of je je zorgen moet maken over je mobo, maar dat groene ledje dat aangaat op je mobo is in ieder geval (meestal) normaal

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Botte oplossing zou zijn: stroomstekker eruittrekken of stekkerdoos uitschakelen wanneer de computer uitstaat :+

Serieus: hou je oren tegen het moederbord aan. Komt het geluid uit de spoeltjes om en nabij de CPU socket? Zo ja, een beetje kit doet wonderen :)

• thefox154
BalusC schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 13:06:
Botte oplossing zou zijn: stroomstekker eruittrekken of stekkerdoos uitschakelen wanneer de computer uitstaat :+

Serieus: hou je oren tegen het moederbord aan. Komt het geluid uit de spoeltjes om en nabij de CPU socket? Zo ja, een beetje kit doet wonderen :)
Het is moeilijk te zeggen, waar het precies vandaan komt volgens mij komt het van het ledje af? maar ik heb nog nooit gehoord van een ledje dat geluid maakt..... het is maar vreemd hoor...

• thefox154
Toevoeging:

Me vriendin maar eens laten luisteren war het vandaan kwam. haar conclusie: de voeding. Ze heeft blijkbaar betere oren dan ik. Dus het probleem is niet het mboard.

Automatisch de volgende vraag:
Ik heb een kast van Artic Cooling type Silentium T1. Hoort deze voeding heel zacht te piepen. Of is deze niet goed/defect?

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
Dat groene lampje wat brand geeft aan dat er spanning op je mobo staat.

Het lijkt me ook meer voor de hand liggend dat het piepje uit de voeding komt. Is het piepje weg als je de voedingskabel loshaalt? Het lijkt me overigens niet dat het hoort.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
OneUp schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 17:29:

Het lijkt me ook meer voor de hand liggend dat het piepje uit de voeding komt. Is het piepje weg als je de voedingskabel loshaalt? Het lijkt me overigens niet dat het hoort.
Als je de voedingskabel eruit haalt is heel de pc spanningsloos dus dan piept er niks natuurlijk...

• Somoghi
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-08 22:17
OneUp schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 17:29:

Uiteraard is de piep dan weg.. Geen stroom meer op de spoelen in de voeding.. De spoelen veroorzaken de piep.. 230V-->12V en 5V dit komt vaker voor hoor..

Oplossing : een stekkerdoos met schakelaar kopen en die ertussen zetten.. ook handig om de monitor ( grote veroorzaker van brandjes ed.. ) en de speakers gelijk er bij uit te zetten scheelt weer een paar knoppies ;)

Omdat het kan...

Pagina: 1