Toon posts:

[dvd recorder] meerdere kanalen tegelijk opnemen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
iK ben van plan om een nieuwe Hd recorder aan te schaffen tot een prijs van 1000euro.. maar eigelijk is mijn wens om op hetzelfde tijdstip meerdere kanalen op te nemen 2 in ieder, geval.
Nu ben ik al bij verschillende producenten op hun site geweest voor informatie maar ik kon niet echt vinden wat ik zocht.. ook google leverde mij niet genoeg specefieke resultaten op. maar nu hebben ze daar vast een mooie term voor die ik niet ken. nu vraag ik mij af bestaat een degelijk apperaat of niet? heel erg bedankt alvast voor de info

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:45
Het enige wat je daarvoor moet weten is hoeveel tuners er in zitten. Per kanaal wat je tegelijk wilt bekijken of opnemen heb je namelijk een aparte tuner nodig (want een tuner kan maar op één moment op één kanaal afgestemd zijn om te bekijken of op te nemen). Je hebt dus iets nodig met minimaal een dubbele tuner (of twin-tuner o.i.d.). Zoek daar maar eens naar ... daar moet vast wel iets meer van te vinden zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Aha... maar houd dit automatisch dan ook in dat je dus 2 kanalen kan recorden of niet ?

Verwijderd

Op de PC werkt dit, zolang de software dit ondersteunt. Als je een DVD-recorder met twin-tuner hebt, zou dit moeten werken. Waarom heb je anders een twintuner?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 07:16

Nik

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:38:
Waarom heb je anders een twintuner?
Met de een kun je kijken, de andere opnemen. Twin RECORDER heb ik tot op heden nog niet gezien...

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Voor dat geld kun je ook net zo goed twee recorders kopen...

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Ter info, in de satelliet wereld heb je twin-tuners zoals de Topfield 5000 PVR daarmee kun je 2 kanalen tegelijk opnemen en een 3e kijken.

Kan dus wel :)

• tslh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11-2025

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:45
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:38:
Op de PC werkt dit, zolang de software dit ondersteunt. Als je een DVD-recorder met twin-tuner hebt, zou dit moeten werken. Waarom heb je anders een twintuner?
Op de PC heb je hier net zo goed twee tuners voor nodig hoor! Ofwel een kaart met twin-tuner (als die bestaan?) ofwel twee kaarten.

[ Voor 3% gewijzigd door Wouter! op 12-05-2005 13:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik wil dus nix op de pc ik wil een dvd hd recorder dus leuk van de pc maar niet echt van toepassing...
Pagina: 1