oneindige loop nv4_disp.dll

Pagina: 1
Acties:

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:31
Ik was daar strax lekker met 3dsmax bezig en ineens freezed mn pc. winamp gaat wel gewoon door, dus k denk k w8ff met rebooten. na een tijdje beeld zwart en weer trug. maar wel in 640 x 680 en 4 bits.

meteen eroverheen een foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.kunst/error.JPG

geprobeerd te redden wat er te redden viel en pc rebooten.
daarna de melding dat de pc is hersteld van een ernstige fout, en een foutenraport met de melding infinite loop in nv4_disp.dll

nou, ik nog een keer 3dsmax gestart, t zelfde probleem. daarna eens rond gezongd op i-net en kwam wel wat dingen tegen, maar niet echt een oplossing. drivers al gedowngrade naar 66.93, maar nog steeds hetzelfde !!

heeft iemand hier misschien een oplossing voor?

ik heb een XFX FX5700 Ultra
en k gebruik Windows XP met SP1 & 2
nu forceware 66.93, toen ik het de eerste keer had de 71.89
rest staat in mn sig.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

dat heb ik zovaak gehad, gewoon clean reinstall van de nvidia drivers, ( ik moest alles opnieuw installen, gewoon met driver cleaner). Ik moest de chipset drivers en graka drivers opnieuw installen.

eerst dus via sofware de nvidia drivers uninstallen en dan rebooten, dan met drivercleaner eroverheen (nvidia selecteren) en dan opnieuw de drivers installen.

• DP Kunst
owkeej, ik ben weer ff aan het proberen gegaan. k gebruik bij onderstaande nog steeds de 66.93 drivers.
  • ik heb 3dsmax gestart, liep meteen weer vast-> reboot
  • beeldschermeigenschappen -> geavanceerd -> gecombineerd schrijven uitschakelen. reboot
    3dsmax starten, liep weer vast -> reboot
  • weer 3dsmax starten, preferences -> viewports -> choose driver -> openGL ipv Direct3D
    3dsmax herstarten, werkt >:) beetje modellen, is t rete traag :O
  • weer beeldschermeigenschappen -> geavanceerd -> gecombineerd schrijven inschakelen. reboot
    3dsmax starten, nog steeds traag :| . preferences -> viewports -> choose driver -> software ipv openGL . werkt ook nog, iets sneller als openGL, maar nog steeds niet zoals eerst :'(
heeft iemand anders niet eenzelfde probleem gehad met infitite loop van nv4_disp.dll ?

edit* tnx, ga ik dat eerst ff proberen

[ Voor 7% gewijzigd door DP Kunst op 10-05-2005 14:19 ]

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:29

St@m

@ Your Service

nv4_disp error in WinXP

Volgens mij moeten hier alle mogelijke antwoorden instaan.. ben er zelf ook weken mee bezig geweest nadat het probleem zomaar ineens opkwam zetten, en het is me niet gelukt om de boel op te lossen.
Moederbord en proc. daarna maar verkocht aan de vriend van mijn zusje.. Hij nergens meer last van gehad en ik verder ook niet :P

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• DP Kunst
dat idee van drivers verwijderen en opnieuw installen hielp niet, k had t meteen na de 2e reboot weer |:

tnx, totnutoe heeft dit mij geholpen:
Op woensdag 14 november 2001 10:59 schreef Roko het volgende:
Via Google gevonden...

===========================================================
I found in this forum: microsoft.public.windowsxp.video someone posted a temporary fix for this ridiculous problem. I tried it and it works! Do the following:

The problem is related to NVIDIAs program interface to the low level AGP chipset driver. The TEMPORARY fix (until NVIDIA and MS finally wakes up and fixes this the right way) is as follows:

Right Click on My Computer.
Select Properties.
Click the Hardware Tab.
Click the Device Manager Button.
Click the + next to System devices.
Right Click on CPU to AGP Controller.
Click Update Driver.
Select Install from a list or specific location (Advanced), then click the next button.
Select Dont search. I will choose the driver to install, then click the next button.
Select PCI standard PCI-to-PCI bridge, then click the next button.
Click finish when prompted, then reboot when prompted.

Please understand that this will disable AGP texturing support and in slow down your video system somewhat, but it sure beats having to deal with lockups and blue screens.

There ya go. Just sharing what i found to work. I hope they fix this dam problem soon.
===========================================================
ik heb mn werk in 3dsmax geopend en het zooitje liep niet vast (wat het eerst dus al na 5 sec deed :|) k hoop dat het nog ff zo blijft werken...

[ Voor 4% gewijzigd door DP Kunst op 10-05-2005 14:44 ]