[XP] Af en toe geen internet?

Pagina: 1
Acties:

• b4rt_NL
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-04 22:28
Hallo dames en heren. Ik zit met een probleem en kom er niet achter wat de oorzaak is. Mischien dat jullie er meer van weten.

Afijn, mijn probleem ;

Ik heb een aantal weken last van dat ik ineens het internet niet op kan via de browsers ( heb firefox en IE) . Het gekke is dat ik gewoon verbinding heb want kan gewoon praten op msn als ik dat probleem heb. Als ik 5 min wacht of afmeld en opnieuw aanmeld is het verholpen en kan ik gewoon weer surfen maar komt dan later in hetzelfde uur 3 keer terug. Ik dacht dat het virus was maar heb het idee dat het daar ook niet aan ligt want ik heb norton systemworks 2005 en Kaspersky geprobeert zonder resultaat.

Weet iemand misschien waar het aan zou liggen?

mvg, Bart

Verwijderd

Kan je ook kazaa en andere p2p proggies gebruiken (net zoals MSN) als je internet eruit ligt?

Dan denk ik dat jij een DNS probleem hebt! Want dan kan jij dus alleen met IP adressen ergens naar toe connecten, maar je kan bijvoorbeeld niet naar www.google.nl, maar wel naar: 216.239.59.104 (dat is gewoon www.google.nl, als dat niet lukt probeer: http://216.239.59.104 )

Dit probleem heb ik zelf ook gehad, maar dat was toen ik net planet adsl had en nog niet officieel was aangesloten, maar dit doet er niet toe :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2005 23:10 ]

• unimatrix zero
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-04 00:41
heb je de logboeken van windows gechekt of daar nog wat foutmeldingen in staan?

Verwijderd

Als het aan je DNS ligt dan zou je kunnen proberen je DNS handmatig in te stellen > configuratiescherm > netwerkverbindingen > rechtmuisknop op de verbinding > eigenschappen > Internet-protocol (TCP/IP) > eigenschappen > De volgende DNS-serveradressen gebruiken:
en dan daaro het IP adres van je DNS server neerzetten (vind je waarschijnlijk op de website van je provider)

btw... welke provider heb je?

• b4rt_NL
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-04 22:28
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 22:52:
Kan je ook kazaa en andere p2p proggies gebruiken (net zoals MSN) als je internet eruit ligt?

Dan denk ik dat jij een DNS probleem hebt! Want dan kan jij dus alleen met IP adressen ergens naar toe connecten, maar je kan bijvoorbeeld niet naar www.google.nl, maar wel naar: 216.239.59.104 (dat is gewoon www.google.nl, als dat niet lukt probeer: http://216.239.59.104 )

Dit probleem heb ik zelf ook gehad, maar dat was toen ik net planet adsl had en nog niet officieel was aangesloten, maar dit doet er niet toe :P
Ja dat heb ik, sorry was ik vergeten te vermelden. Ik gebruik bijvoorbeeld op de achtergrond azureus en die blijft dan gewoon lopen. En mijn ISP is @HOME . Zal eens kijken naar dat DNS gebeuren als het dalijk weer zo ver is :P
unimatrix zero schreef op maandag 09 mei 2005 @ 22:56:
heb je de logboeken van windows gechekt of daar nog wat foutmeldingen in staan?
Uhm heb ik nog niet nader bekeken, maar zal eens kijken. Moet ik dan bij Logboeken>Systeem , iets gebruikelijks kunnen vinden? ( heb daar nog nooit gekeken :P )

mvg, Bart

Verwijderd

Je kan ook eens dit proberen:

http://athome.custhelp.co...XJjaF90ZXh0PWRucw**&p_li=

om te snappen wat dns is:

http://athome.custhelp.co...XJjaF90ZXh0PWRucw**&p_li=

Voor de rest kan ik geen DNS ip adres vinden (zodat je die handmatig zou kunnen in stellen) op de @home website :r

Je zou kunnen proberen om @home te bellen over je probleem!

• intermusic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03-2025

intermusic

Marc Hoekstra

Ik druf te wedden dat dit een veel groter probleem is.
In mijn buurt hoor ik tallozen mensen die niet op internet kunnen.
Ik wil niet zomaar ff mensen bang maken, maar i9k denk dat het een virus is die svhost (programma van windows) plat legt, waardoor je niet meer met IE op internet kunt, maar wel kunt pingen (Ook naar domeinnamen)

Please let it nog be, want anders heeft de hele wereld er last van.

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11-2025

Creegfire

Wow hey!

Dit probleem heb ik al vaker gehoord dat mensen na enige tijd uit internet wordt gegooid en ik heb ook soms precies hetzelfde probleem. Wat ik nog nooit gehoord heb is dat er een virus ofzoies die svhost platgooit... vind het maar vreemd hoor.

Bij mij was het probleem heel erg logisch mijn kabel was gewoon brak en die deed het gewoon niet meer. Een kameraad van mij had ook het probleem dat hij niet op IE kon of in iedergeval niet kon rondsurfen. Hij kreeg van de DNS server (router) de ip-adres toegewezen. (Hij heeft ook @home kabelverbinding) Nadat we het dynamische ip-adres naar een statische ip-adres hadden omgezet ging hij opeens weer..... ONLINE :D

Dus misschien kun je eens proberen om je ip-adres statisch te maken door de eigenschappen van het netwerk te openen en dan bij TCP/IP je dynamische ip-adres in te vullen.

Succes :*)

//Creegfire

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Hoe staat het met firewalls?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Het ligt aan Azureus..

ik heb ook dit probleem, ik was aan het zoeken en kwam op je topic tegen, maar weet niet hoe ik dit moet oplossen..

als ik Azureus afsluit kan ik gewoon weer browsen op internet
Pagina: 1