Ik sta op dit moment op het punt een nieuwe computer aan te schaffen maar ik zit nog met een aantal twijfels.
In principe heb ik dit nu staan:
HIS X800XL IceQ II Turbo 256 MB, DDR3, PCI Express x16
Nexus Technology Breeze 400 Watt, Zwart, Zilver
AMD Athlon 64 Venice 3500+, Socket 939, Boxed
Zalman CNPS7000B-Cu
Zalman ZM-NB47J
Corsair TWINX1024-3200C2PT DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, TWINX, matched pair (2x 512 MB), Platinum
Samsung SpinPoint 120 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA/150 2 maail voor Raid 0
Asus A8N-SLI Deluxe
OEM 3,5 diskettestation Zwart
Lite-On SOHD-167T-07C 16x, 48x, Zwart, OEM
NEC ND-3540 16 x, 8 x, 16 x, Zwart, OEM
Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS OEM
Xerox XA7-19i 19 inch, Zilver, Zwart
Het gene waar ik het meest over twijfel is de kast, ik wil een lekker stil systeem vandaar dat ik die Nexus Breeze nu heb gekozen, maar is een Antec Sonata Lifestyle misschien een betere optie? Niet alleen kwa geluidsniveau maar vooral kwa voeding, is die Antec beter/stabieler?
Zo'n Zalman heatsinkje voor het moederbord, is dat voldoende?
Geheugen (in dualchannel) en harddiscs (in raid 0) zijn neem ik aan gewoon compatibel voor dit moederbord/cpu?
Het moederbord, is het verstandig om voor de deluxe te gaan, ik zal de extra dingen (extra LAN en SATA) waarschijnlijk niet gaan gebruiken, maar ik begreep dat er meer en betere biossen voor de deluxe waren.
Verdere aanbevelingen voor het systeem zijn natuurlijk ook welkom, ik zal hem voornamelijk gaan gebruiken voor kantoorwerk (word, excel, powerpoint, photoshop, internet, email), af en toe een spelletje, een paar filmpjes erop kijken (meer TV series dan films eigenlijk) en wat video (DV cam) en foto's (digicam) bewerken.
Budget heb ik niet echt (moet niet boven de 2K ex btw uit gaan, maar aangezien die nu net op 1500 zit zie ik dat zowiezo niet gebeuren) als de meerprijs voor een bepaald iets maar echt meerwaarde geeft.
In principe heb ik dit nu staan:
HIS X800XL IceQ II Turbo 256 MB, DDR3, PCI Express x16
Nexus Technology Breeze 400 Watt, Zwart, Zilver
AMD Athlon 64 Venice 3500+, Socket 939, Boxed
Zalman CNPS7000B-Cu
Zalman ZM-NB47J
Corsair TWINX1024-3200C2PT DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, TWINX, matched pair (2x 512 MB), Platinum
Samsung SpinPoint 120 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA/150 2 maail voor Raid 0
Asus A8N-SLI Deluxe
OEM 3,5 diskettestation Zwart
Lite-On SOHD-167T-07C 16x, 48x, Zwart, OEM
NEC ND-3540 16 x, 8 x, 16 x, Zwart, OEM
Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS OEM
Xerox XA7-19i 19 inch, Zilver, Zwart
Het gene waar ik het meest over twijfel is de kast, ik wil een lekker stil systeem vandaar dat ik die Nexus Breeze nu heb gekozen, maar is een Antec Sonata Lifestyle misschien een betere optie? Niet alleen kwa geluidsniveau maar vooral kwa voeding, is die Antec beter/stabieler?
Zo'n Zalman heatsinkje voor het moederbord, is dat voldoende?
Geheugen (in dualchannel) en harddiscs (in raid 0) zijn neem ik aan gewoon compatibel voor dit moederbord/cpu?
Het moederbord, is het verstandig om voor de deluxe te gaan, ik zal de extra dingen (extra LAN en SATA) waarschijnlijk niet gaan gebruiken, maar ik begreep dat er meer en betere biossen voor de deluxe waren.
Verdere aanbevelingen voor het systeem zijn natuurlijk ook welkom, ik zal hem voornamelijk gaan gebruiken voor kantoorwerk (word, excel, powerpoint, photoshop, internet, email), af en toe een spelletje, een paar filmpjes erop kijken (meer TV series dan films eigenlijk) en wat video (DV cam) en foto's (digicam) bewerken.
Budget heb ik niet echt (moet niet boven de 2K ex btw uit gaan, maar aangezien die nu net op 1500 zit zie ik dat zowiezo niet gebeuren) als de meerprijs voor een bepaald iets maar echt meerwaarde geeft.