Toon posts:

Asus pundit-r booten via USB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort ga ik een Asus Pundit-r barebone systeem kopen. Nu wil ik hem als NAS gaan inrichten en heb ik dus geen plaats voor devices zoals cd-romdrives en diskettedrives. Nu heb ik het al voor elkaar gekregen om van mijn USBstick een bootdisk te maken. Ondersteund de pundit het booten van USB? Simpele vraag maar wel handig om te weten.

Ow ja, in de uitgebreide docu van dat ding is hierover niks te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Effe een schopje geven. Zelfs na het bellen van de leverancier nog geen antwoord op deze vraag kunnen vinden.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ga er maar niet van uit. Heb het net ff geprobeerd (laptop-hd via usb aangesloten) maar bios zag geen schijf erbij om van te booten, puur mn Pri Master en Slave.

Waarom wil je eigenlijk geen harddisk ín de barebone? Of moet het een soort terminal server client / thin client worden?

Wat bedoel je precies met NAS? Volgens Wikipedia kan het namelijk best wel veel betekenen :)

[ Voor 36% gewijzigd door spone op 23-05-2005 00:41 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

Verwijderd

diskette kan er zowiezo niet in, maar waarom gaat er geen cd/dvd drive in?

heb hier ff geen pundit in de buurt kan het v.d week wel ff nakijken maar denk dat er op dit forum wel iemand antwoord kan geven.

wel kan ik zeggen dat je via usb floppy kan booten dus usb stick zal ook wel gaan denk ik.

• spone
  • Niet online

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt, ik weet genoeg

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 21:14
<knip> laat maar :)

[ Voor 98% gewijzigd door Muyz op 21-05-2005 15:13 ]

Verwijderd

spone schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 14:55:
Ga er maar niet van uit. Heb het net ff geprobeerd (laptop-hd via usb aangesloten) maar bios zag geen schijf erbij om van te booten, puur mn Pri Master en Slave.

Waarom wil je eigenlijk geen harddisk ín de barebone? Of moet het een soort terminal server client / thin client worden?

Wat bedoel je precies met NAS? Volgens Wikipedia kan het namelijk best wel veel betekenen :)
Ik denk een Naval Air Station :P

Verwijderd

Topicstarter
Als je als Tweaker niet weet wat een NAS is.... jeetje. Network Attached Storage, ofwel een harddisk waar je meteen een UTP kabel in kunt proppen om het zomaar in jip en janneke taal uit te leggen

• spone
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 18:02:
[...]

Als je als Tweaker niet weet wat een NAS is.... jeetje. Network Attached Storage, ofwel een harddisk waar je meteen een UTP kabel in kunt proppen om het zomaar in jip en janneke taal uit te leggen
Snap ik ook wel, maar NAS kan ook andere dingen betekenen...maar ik denk dat ik niet helemaal helder was 8)7

Pagina: 1