OCZ DDR-Booster i.c.m. Abit NF7-S Rev. 2.0

Pagina: 1
Acties:

• Sir_G-nius
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01 13:26
Hallo mede overclockers.

Ik heb net m'n 2x 512Mb TwinMos PC3500 Speed Premium BH-5 geheugen binnen. Aangezien BH-5 geheugen om hoge voltages vraagt (en aangezien een Abit NF7-S Rev. 2.0 maar 2.9V levert) wil ik de OCZ DDR-booster gaan kopen. Klik hier voor meer info.

Nu staat er bij de Compatibility pagina dat die wel kan op een Abit NF7-s Rev. 2.0 moederbord maar dan in Dimm3. Nu lees ik op verschillende forums dat dat niet klopt en dat het de Dimm het dichste bij de socket moet zijn (Dimm1 dus), ze zeggen daar dat ze op de site van OCZ verkeerd om tellen. Want als die in Dimm3 zou moeten dan zou Dual Channel weg vallen en dat is niet wat ik wil.

Nu wil ik vragen of iemand hier ervaring mee heeft met de OCZ DDR-Booster op een Abit NF7-S rev. 2.0 moederbord, en in welke Dimm die nu werkelijk moet en/of werkt. Ik wordt een beetje gek van al die tegenstrijdige berichten op die forums.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

Volgens mij werkt dual channel zo'n beetje altijd, en als je het plankje al hebt en 2x512mb kun je ook even testen of dual channel werkt met beide combinaties :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

Als je hem in dimm 3 doet moet je mem dus in 1 en 2 en dan heb je geen DC :)

Booster in dimm 1 doen dus.

• Sir_G-nius
DaWaN schreef op maandag 09 mei 2005 @ 22:32:
Volgens mij werkt dual channel zo'n beetje altijd, en als je het plankje al hebt en 2x512mb kun je ook even testen of dual channel werkt met beide combinaties :)
Dat had ik geprobeerd, als ik de reepjes in Dimm1 en Dimm2 doe heb ik geen Dual Channel.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 09:02:
Als je hem in dimm 3 doet moet je mem dus in 1 en 2 en dan heb je geen DC :)

Booster in dimm 1 doen dus.
Weet je ook zeker dat de Booster in Dimm1 werkt? Het enigste probleem is dan dat er een paar condensators in de weg zitten, maar dat is wel weer zo te modden dat het allemaal past. })

Verwijderd

Sir_G-nius schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 09:14:
[...]

Dat had ik geprobeerd, als ik de reepjes in Dimm1 en Dimm2 doe heb ik geen Dual Channel.

[...]

Weet je ook zeker dat de Booster in Dimm1 werkt? Het enigste probleem is dan dat er een paar condensators in de weg zitten, maar dat is wel weer zo te modden dat het allemaal past. })
Ik weet dat toen ik m'n NF7 modde op 1 van de sloten dat er op alle sloten 3.3V kwam. Dus dat houd in dat ze in verbinding staan kwa power supply. Dus ja, zal ongetwijfeld werken :) Maar ik heb het nooit getest met een booster.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Als je zeker wil weten of het werkt kun je hem er altijd inzetten (je hebt toch garantie, maak je niet druk) en even in bios kijken naar de voltages over je memreepjes, of doe er maar 1 memreepje in (eerst bank 2, daarna 3) en kijk even met een multimetertje :) . Denk dat het wel los zal lopen en ik zou hem halen, veel plezier ermee en overclock voorzichtig ;) !

De meeste mensen deugen!

• eR1k
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-02 01:08
De booster zal zeker werken in dimm1 als je de heatsinkjes een beetje mod. Het probleem met de nf7 is echter dat boven de 3.1vdimm je vtt voltage niet meer zal tracken wat zal leiden tot instabiliteit. Een oplossing voor dit probleem is een vdimm=vio mod, maar dan heb je natuurlijk niets meer aan die booster :+

Verwijderd

TerraNova schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 15:40:
De booster zal zeker werken in dimm1 als je de heatsinkjes een beetje mod. Het probleem met de nf7 is echter dat boven de 3.1vdimm je vtt voltage niet meer zal tracken wat zal leiden tot instabiliteit. Een oplossing voor dit probleem is een vdimm=vio mod, maar dan heb je natuurlijk niets meer aan die booster :+
Volgens mij moest je voor de Vtt toch iets anders doen.. Een onderdeel van de 3in1 mod is een draad langs een dimmslot..dat was Vtt volgens mij. Maar goed..dat valt zo op te zoeken op XS ergens.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 20:42:
[...]

Volgens mij moest je voor de Vtt toch iets anders doen.. Een onderdeel van de 3in1 mod is een draad langs een dimmslot..dat was Vtt volgens mij. Maar goed..dat valt zo op te zoeken op XS ergens.
Idd, een draad leggen, tussen 2 puntjes aan de onderkant

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Sir_G-nius
DaWaN schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:40:
[...]

Idd, een draad leggen, tussen 2 puntjes aan de onderkant
Ik heb het gevoel dat jullie deze mod bedoelen (de meeste linkse draad):

Foto'tje

Deze vtt-mod is zo uitgevoerd, maar het gaat mij er gewoon om dat die booster in Dimm1 kan (en dan nog werkt ook :Y) ), en dat ik dan nog Dual Channel kan draaien. Want verschil merk je niet in Windows ofzo, maar wel met laden van games endergelijke... en benchmarks :7

[ Voor 6% gewijzigd door Sir_G-nius op 10-05-2005 22:52 ]

Verwijderd

Sir_G-nius schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 22:49:
[...]

Ik heb het gevoel dat jullie deze mod bedoelen (de meeste linkse draad):

Foto'tje

Deze vtt-mod is zo uitgevoerd, maar het gaat mij er gewoon om dat die booster in Dimm1 kan (en dan nog werkt ook :Y) ), en dat ik dan nog Dual Channel kan draaien. Want verschil merk je niet in Windows ofzo, maar wel met laden van games endergelijke... en benchmarks :7
Hij werkt dan dus ten dele door die Vtt ;) Want meer dan 3.1V word dus een probleem en dan heb je dus maar 0.2V winst. Dus die Vtt heb je wel nodig lijkt mij. Maar is zo gefixt idd.

Die foto is de 3in1 mod idd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 23:00 ]

• Sir_G-nius
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 22:59:
[...]

Hij werkt dan dus ten dele door die Vtt ;) Want meer dan 3.1V word dus een probleem en dan heb je dus maar 0.2V winst. Dus die Vtt heb je wel nodig lijkt mij. Maar is zo gefixt idd.

Die foto is de 3in1 mod idd.
Waarom staat er op de site van de OCZ DDR-Booster dat hij gestest is op een NF7-S met een voltage van 3.4?
Dit staat er:

Manuf.--|---MOBO------|---Max.Volt.Tested
Abit------|---NF7S v.2--|---3.4V

De link:
Linkie

Dus 3.4V moet zowiezo zeker haalbaar zijn, lijkt mij.

• eR1k
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-02 01:08
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 20:42:
[...]

Bij de vdimm=vio mod is de vtt automatisch 1/2 vdimm, wat die andere mod volledig overbodig maakt. Zal nog eens kijken of ik wat linkage kan geven.
Die meest linkse draad op de foto van Dawan is de vtt=vreff mod :+

[ Voor 7% gewijzigd door eR1k op 12-05-2005 09:25 ]

• Sir_G-nius
Ik wil jullie dit goede nieuws niet weer houden! :9~

Ik kwam gister thuis en wat stond er op mijn bureau... idd de DDR Booster, het bleef niet bij één doosje er stond nog een doos naast met wat mosfets koelblokjes en ram heatsinks.

Na het openen van de dozen gelijk de booster erin gebouwd (in dimm3 met 1 ram plank). Alles scheen te werken op het display na, maar dit was nader te verklaren omdat ik geen -5 lijn naar m'n voeding heb lopen. Maar ik wilde het zowiezo al met de multimeter gaan meten, dus dit maakt me weinig uit.

Na wat gerotsooi, ding eruit, en toch is gaan kijken in Dimm1. paste niet... Maaja kwam door de mosfets cooler van de DDR Booster. Die eraf gehaald en de nieuwe coolertjes erop. (van CoolerMaster, deze zijn groter dan de orginele op de DDR Booster). Bij deze coolertjes vielen de in de weg zittende condensators psies naar de mosfets op de DDR Booster }) . Nu dat ding er weer in, nu in Dimm1 dus. 2x 512 er bij in Dimm2 en Dimm3. PC opstarten.... ... ... En wat staat er, Dual Channel mode 400 Mhz >:) . Ik de bios in en draaien aan de knop op de DDR Booster, en ja hoor de voltages worden door gegeven. >:)

Dus bij deze is bevestigd dat de DDR Booster op een Abit NF7-S rev. 2.0 in Dimm1 past, na enig mod werk van sinks die op de mosfets zitten. Hierdoor is er behoud van Dual Channel.

Nu is het een kwestie van wachten op mn laatste watercoolblok, en dan alles is lkkr overclocken!

Bedankt voor jullie hulp ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Sir_G-nius op 13-05-2005 08:40 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

Kewl ! maarre tot hoever kom je nu met je volts ?

• Sir_G-nius
StuiTeR schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 07:38:
Kewl ! maarre tot hoever kom je nu met je volts ?
Ik ben nog niet verder geweest als 3.1. Ik moet het geheugen ook nog inbranden. En ik wil even wachten op m'n Maze4 chipset blokje, voordat ik overal echt volts doorheen ga jagen.

Verwijderd

Ik heb hem op Dimm3 tot 3.7V gekregen, je moet hem dan niet de hele tijd op 3.7V laten staan, als hij vastloopt terugdraaien en later weer opschroeven..

Specs:
Abit Nf7 S Rv. 2.0
2700+ (unlocked)
Infineon USA 256 mb PC 2700 @ 257mhz

Veel succes

Ps. ik denk dat ik mn booster ook maar eens ga modden ;)

• Sir_G-nius
Ik heb even wat pic's gemaakt van mijn DDR Booster.

Hier in Dimm1 de DDR Booster en 2x 512mb PC3500 BH-5 in Dual Channel (Dimm2 en Dimm3)
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v680/sir_g-nius/Blue%20Radiation/DDRBooster1.jpg

Aan de andere kant van de DDR Booster kun je zien dat ik het orginele koelblokje eraf gehaald heb, en die van CoolerMaster erop geplakt heb. Je kunt ook zien dat ik de condensator een beetje verbogen heb. :) Waardoor dat eene koelblokje wel een beetje scheef moest zitten.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v680/sir_g-nius/Blue%20Radiation/DDRBooster2.jpg

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-01 11:33
Ziet er netjes uit hoor, maar tot hoeveel volt heb je de booster al geprobeerd?

[Updated spec's]

Pagina: 1