Dell XPS gen 4 of 5 (3,73 Vs 840)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
Ik ben/was van plan om van de week een Dell XPS gen 4 aan te schaffen met een P4 EE 3.73GHz 1066FBS met 2Gb ram, Ati X850 and 500Gb raid 0 maar binnenkort komt er ook een 5e genaratie van dit systeem uit met een Intel 840 Extrem Edition (multi Core).
Ik vraag me alleen ernstig af of de nieuwe cpu een betere keus zou zijn. Ik doe vooral Grafisch en webdesign, highres fotobewerking maar ook Video editing en Animatie (afterfx en combustion e.d.). In theory zou ik dus vooral profijt hebben van de RAW processing power van de 3,73 maar de dual core 840 blinkt weer uit in multitasking iets wat ook ook doe (photoshop, en illustrator + outlook en diverse websites staan meestal sowieso wel open).

Wat denken jullie waar een gebruiker als ik meer profijt van zal hebben?
3,73 EE of een 3,2 Dual core EE?

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Wat is het prijsverschil (denk jer)???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:24

Aight!

'A toy robot...'

Als je toch gaat multitasken zou ik wachten.

Of je nu 2,5 of 3 seconden moet wachten bij je video editten, etc. Maakt niet zo uit lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
ik zou voor de multicore gaan aangezien ik denk dat de meeste software die jij gebruiken gaak wel multitasking is en je dus het voordeel van de 2e core goed zult merken

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
AJ1815 schreef op maandag 09 mei 2005 @ 22:14:
Wat is het prijsverschil (denk jer)???
Prijsverschil boeit me niet zo, dat betaald zichzelf wel weer terug, bovendien is t prijsverschil maar zo'n 30 euro..

wat ik me nog afvraag, hebben de dual core intels ook hyperthreading? Want veel software die ik gebruik heeft daar wel heel veel profijt van.

[ Voor 7% gewijzigd door dadj op 10-05-2005 01:17 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:24

Aight!

'A toy robot...'

Yep, je hebt dan 4 cpu's waarvan 2 fysiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dadj schreef op maandag 09 mei 2005 @ 23:31:
[...]
wat ik me nog afvraag, hebben de dual core intels ook hyperthreading? Want veel software die ik gebruik heeft daar wel heel veel profijt van.
De Pentium XE 840 heeft wel HT, de Pentium D 840 niet.

Als je veelal multitreaded software gebruikt kun je zeker winst hebben van het dual core systeem. Lees anders dit artikel met de bijbehorende bronnen eens. Daar staan de nodige benchmarks in die je bij je afweging kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 11:25:
[...]

De Pentium XE 840 heeft wel HT, de Pentium D 840 niet.

Als je veelal multitreaded software gebruikt kun je zeker winst hebben van het dual core systeem. Lees anders dit artikel met de bijbehorende bronnen eens. Daar staan de nodige benchmarks in die je bij je afweging kunnen helpen.
Thnx, ik kwam deze goede review ook nog tegen: http://www.extremetech.com/article2/0,1558,1781863,00.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisc2
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-09 20:26
dadj schreef op maandag 09 mei 2005 @ 21:55:
Ik ben/was van plan om van de week een Dell XPS gen 4 aan te schaffen met een P4 EE 3.73GHz 1066FBS met 2Gb ram, Ati X850 and 500Gb raid 0 maar binnenkort komt er ook een 5e genaratie van dit systeem uit met een Intel 840 Extrem Edition (multi Core).
Ik vraag me alleen ernstig af of de nieuwe cpu een betere keus zou zijn. Ik doe vooral Grafisch en webdesign, highres fotobewerking maar ook Video editing en Animatie (afterfx en combustion e.d.). In theory zou ik dus vooral profijt hebben van de RAW processing power van de 3,73 maar de dual core 840 blinkt weer uit in multitasking iets wat ook ook doe (photoshop, en illustrator + outlook en diverse websites staan meestal sowieso wel open).

Wat denken jullie waar een gebruiker als ik meer profijt van zal hebben?
3,73 EE of een 3,2 Dual core EE?
Ik heb een XPS GEN5 (Dacht geen EE Editie) en moet zeggen werkt erg fijn.. waar normaal ik niks meer kon doen als mijn virusscanner het nodig achtte te gaan werken... of mijn HDD's werden gedefragementeerd.... Kan je lekker doorwerken... Top..

Ook ik doe fotobewerking , Video, en deze machine is daar erg geschikt voor ! Aanrader...!!

Kanonnier zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 08:32
Is een Precision 670 (met dual Xeon) geen optie voor je?

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Pagina: 1