Toon posts:

Netwerk [Kabel trekken] + linksys wrt54g

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb het volgende probleem.

Ik moet een kabel trekken van ongeveer 250 meter. Nu ben ik in het bezit van een aantal Linksys wrt54g routers dus de volgende oplossing had ik in gedachten:

* De eerste WRT54G heeft een internet verbinding en de kabel gaat via de uplink poort (als een linksys routers die heeft) 100 meter verder naar de volgende router. Deze router stuurt het vervolgens door naar een andere WRT54G en weer in de uplink poort naar een andere. Dan denk ik dat ik de afstand kan overbruggen en dat de data bij iedere router wordt versterkt voor nog eens 100 meter.

* De tweede oplossing is gebruik maken van een CAT6 kabel.. die schijnt rond de 300 meter aan te kunnen zonder dat data verloren gaat vanwege de lange afstand, maar ik hoorde dat je apparatuur een optie moet bezitten waardoor de data langere afstanden kan afleggen.... of beter gezegd dat de data kan samenwerken met een CAT6 kabel.

Klopt dit? Of zijn bovenstaande beweringen niet goed?

Alvast bedankt voor de moeite.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:56

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Voor zover ik weet red je met een CAT6 UTP kabel ook niet verder dan de theoretische 100 meter die een CAT5E kabel aankan hoor. Wat je kunt doen eventueel is goedkope switches (sweex ofzo) als repeater gebruiken zodat je aan de 500 meter komt.

Hier stond een dode link.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Door de electrische eigenschappen van de kabel icm de golflengte van het ethernet-signaal over UTP gaat dat (volgens mij ongeacht het type kabel) niet verder dan 100m. Dit heeft ook te maken met CSMA/CD; botsingen moeten gedetecteerd kunnen worden voordat deze problemen veroorzaken, en dat kan boven de 100m niet meer.
Van Cat5 weet ik zeker dat dit geldt; Cat6 durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik zou zelf voor een oplossing a la die van strandbal gaan, en dan niet meer dan 75m tegelijk overbruggen om problemen met kabellengtes te voorkomen. Is glasvezel anders een optie :? Wat moet je precies overbruggen :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet vanaf het IS/RA punt een kabel trekken naar de server ruimte en dat is rond de 250 meter. Het betreft een internetkabel dus volgens mij voldoet Cat5 dan met de linksys routers er tussen.

In ieder geval bedankt

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:31

Valkyre

Kitesurf FTW!

als er een line of sight is, kan je met richt antennes ook een boel doen denk ik :)

iRacing Profiel

• Alpha_Mouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02-2022
Je rolt gewoon die 250 meter kabel (+ een beetje speling) en donderd daar gewoon inderdaad wat hub/switchs tussen. doe save en doe het om de 80 meter.

Klaar!

[ Voor 39% gewijzigd door Alpha_Mouse op 10-05-2005 15:37 . Reden: Lees ik even je laatste post niet.... ]

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

Verwijderd

http://www.ovislink.com.tw/HP1000E.htm

weet niet tot hoe ver dit bereik heeft misschien wel een optie ?

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

is het eigenlijk binneshuis of buitenshuis?

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
De kabel wordt binnen doorgetrokken

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 15:45:
http://www.ovislink.com.tw/HP1000E.htm

weet niet tot hoe ver dit bereik heeft misschien wel een optie ?
Dit is niet echt een repeater volgens mij. Het is meer bedoeld om meedere netwerken samen te koppelen d.m.v. een bridge. Het gaat mij er echt om dat het signaal dom weg wordt doorgestuurd naar het volgende punt 80 meter verder.

Volgens mij bestaan er wel apparaten die dat doen.. zoals een repeater, maar ik heb ook vernomen dat een switch hetzelfde kan doen wanneer je de kabel in de uplink poort stopt.

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

hoeft niet eens in de uplink poort.
je kan gewoon een 4 poorts switch kopen dan verlengen :)

ow en dat Ovislink ding, is geen repeater maar is ethernet over power.

oftwel netwerk via het stopcontact. maar dat gaat bij niet op denk ik, want de stopcontacten moeten wel op dezelfde groep zitten.

[ Voor 53% gewijzigd door Valkyre op 12-05-2005 11:26 ]

iRacing Profiel

Pagina: 1