Waarom geen 1 jarige verlenging in een Orange-shop?

Pagina: 1
Acties:
  • 749 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik zit een beetje in dubio. Ik heb me hier rotgezocht op GoT en ook in de voorwaarden van Orange zelf, maar ik heb er niks over kunnen vinden. Het gaat over het volgende:

Ik heb 24 augustus 2004 een 1 jarig orange 30 abbo afgesloten, wat dus afloopt op 24 augustus 2005. Nu mag je 3 maanden voordat je abbo afloopt al verlengen en dit zou dus aanstaande 24 mei 2005 zijn. Dit bevalt me wel, want een nieuwe telefoon is nooit verkeerd vind ik zelf.

Ik heb me een beetje georienteerd voor een nieuwe telefoon en deze heb ik gevonden (SPV M500) en nu wil ik graag een 1 jarige verlenging afsluiten. Maar omdat het echt een telefoon van Orange zelf is, kun je 'm alleen maar verkrijgen via de orange-shops (dus niet bij de Belcompany of the Phonehouse ofzo) of via internet. Maar op zo'n internetshop heb ik het niet zo.

Dus ik vandeweek fris en fier naar een Orange-shop om de prijs van het toestel bij een 1 jarige verlenging van 32,50 te vragen. Ze vroegen m'n gegevens en voerden deze in, in de computer. Zegt die Orangeshop-medewerker dat ik geen 1 jarige verlenging af kan sluiten, alleen maar 2 jarige. Naja dat ben ik absoluut niet van plan, omdat ik gewoon een beetje 'trendy' wil blijven en dus om het jaar een nieuwe telefoon wil.

Nu heb ik op GoT van iemand vernomen dat ik het volgende kon doen:
-Mijn abbonement opzeggen met een opzegtermijn van twee maanden.
Mijn abbo-telefoonnummer wordt dan omgezet in een prepaid-telefoonnummer.
-een nieuw 1 jarig abbo kon afsluiten met dus de SPV M500 (kost dan 89,95 bij 32,50 1 jaar)
-en het prepaid-telefoonnummer wat ik dan heb kan ik na die 2 maanden weer in m'n oude abbo-telefoonnummer om laten zetten.

Nu heb ik hierbij een paar vraagjes:
Vraag 1:
-Moet mijn abbo echt perse afgelopen zijn (dus vanaf 24 augustus) om die 2 maanden opzegtermijn te krijgen want, mijn abbo is nog niet afgelopen op 24 mei (maar loopt dus nog 3 maanden door) dus dan heb ik zeker geen opzegtermijn van 2 maanden (dan zou m'n abbo maar 11 maanden hebben geduurd. 24 augustus 2004 tm 24 mei 2004 + 2 maanden opzegtermijn)
Wat zullen de kosten zijn als ik die laatste drie maanden wil afkopen (zodat ik dan een nieuw abbo af kan sluiten) Is dit: 3 x 30 euro (+ eventuele eenmalige afkoopkosten) of zijn deze kosten veel hoger. En die kosten die ik dan betaal, krijg ik dan niet terug in beltegoed zeker? Dus gewoon 90 euro betalen en klaar abbo-vrij zonder 90 euro beltegoed??
Vraag 2:
-Als de stappen die ik hierboven heb beschreven kloppen hoe gaat dat dan precies met dat telefoonnummer. Ik heb nu 0622...... en dan laat ik dus 24 mei m'n abbo-telefoonnummer veranderen in een prepaid-telefoonnummer 0633........ . Hier moet ik dan 2 maanden mee rondlopen, en na 2 maanden wordt 0633...... weer omgezet in 0622......? Pff dat is dan eigenlijk ook nutteloos en kan ik het net zo goed helemaal bij dat nieuwe nummer laten. Maar ja dit wil ik eigenlijk ook niet, omdat ik dan iedereen m'n nieuwe nummer moet laten weten en zo blijf je elk jaar switchen.
Vraag 3:
-En als ik dan eventueel mijn abbo afkoop kan ik dan wel
mijn 0622...... nummer behouden bij een nieuw afgesloten abbonement?
Vraag 4:
Hebben jullie eventueel nog andere/ betere/ goedkopere oplossingen? Dan hoor ik deze graag...

ps. Ik heb ook geen zin om tot 24 augustus te wachten, want waarom zou je dan na 9 maanden kunnen verlengen. Dit wil natuurlijk iedereen die zoals ik 't noem 'trendy' wil blijven.

[ Voor 4% gewijzigd door CLB op 09-05-2005 21:32 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Nog een stukje gevonden op een ander forum:

'meneer u belgedrag is maar zilver.

--------------------------------------------------------------------------------

Bij orange is de prijs met een nieuw abbo net iets goedkoper als de aanbieding op de clubdag.

Vandaag even langs geweest bij de shop

In eerste instantie 134 euro met een abbo van een jaar (verlenging).
Toen kwam de aap uit de mouw, meneer u belgedrag staat op zilver dus u moet met twee jaar verlengen als u dit toestel wilt

Elke maand trouw je abbo betalen maar om dat je niet alles opbelt of niet over je beltegoed heen gaat wordt je gestraft.
Zelfs al neem je een abbo van 80 euro, ik kan hem dus als trouwe klant alleen maar kopen bij de shop met 2 jaar verlenging.

Nu kan het wel bij smartphone stunts maar ik denk dat ik orange maar eens een keer oversla dit jaar.
Dit is dus niet de eerste keer dat orange op deze manier zaken probeert te doen.

Alleen nieuwe abbonnementen tellen voor hun.
klantenbinding ho maar.'

Daar ligt 't dus aan?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Orange wilt zijn klanten gewoon aan zich binden. Ik belde laatst met de Klantenservice van Orange en daar konden ze ook mijn contract met een toestel alleen voor 2 jaar verlengen.
Gelukkig weet ik hoe het werkt in de telecom met nummerportatie en dergelijke, dus heb ik mijn nummer laten porteren naar een andere provider en ondertussen een nieuw abonnement van Orange aangesloten en het nummer weer teruggeporteerd. En zo toch gekregen wat ik wilde.
En ja, gestraft worden omdat je niet belt, tsja, Debitel werkt hier al langer mee en elke provider heeft minder scherpe prijzen bij verlenging dan bij een nieuw abonnement ( uitzonderingen daargelaten ... ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Dus als ik het goed begrijp kan ik mijn abonnement straks wel met 1 jaar verlengen, aangezien ik elke maand over mijn bundel ga (en goed ook, heb Free 30 en in de afgelopen 3 maanden voor 550 euro gebeld).

Zou wel een meevaller zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 10:15
Een collega van me had hetzelfde probleem, en die heeft het volgens mij opgelost door het abonnement om te zetten naar een pre-paid abbo per einddatum, en vervolgens weer een nieuw abonnement te nemen. Weet niet of dit nog steeds mogelijk is, maar goed :P

Mijn Firewizzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Case schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 15:01:
Een collega van me had hetzelfde probleem, en die heeft het volgens mij opgelost door het abonnement om te zetten naar een pre-paid abbo per einddatum, en vervolgens weer een nieuw abonnement te nemen. Weet niet of dit nog steeds mogelijk is, maar goed :P
Zou ik dan het volgende kunnen doen: (mijn huidige telefoonnummer bij Orange is 0622......)

-Mijn moeder een abbo af laten sluiten op 24 mei van 32,50 (met toestelprijs 89,95) Dan stort ik gewoon elke maand die 32,50 op haar rekening, waarna zij het aan Orange betaald. Is wel iets omslachtiger, maar dit werkt wel en Orange denkt dat ze een nieuwe klant hebben?

-Mijn opzegtermijn is 2 maanden dus ik zeg mijn abbo op 24 juni 2005 op zodat IK op 24 augustus 2005 contract-vrij ben?

-Mijn moeder krijgt op 24 mei dan 'n SPV M500 (waarvan ze niet eens weet wat het is :9 ) en natuurlijk een telefoonnummer van Orange bv. 0633...... Maar die simkaart + dat bijbehorende telefoonnummer 0633...... laat ik gewoon die 3 maanden liggen. (ik ga dan bellen dan met die nieuwe SPV en mijn oude simkaart + 0622...... nummer)

-Dan moet ik er alleen nog voor zorgen dat als mijn abbo afloopt op 24 augustus mijn moeders nummer 0633...... wordt veranderd in 0622...... (zodat ik mijn huidige nummer kan blijven gebruiken) En op die simkaart van 0633...... staat dan ook nog 3 x 32,50 aan beltegoed op? Dus dan heb ik daar al 97,50 aan beltegoed opstaan en ik houd ook nog wat over bij mijn oude abbo (0622......) dus dat komt daar ook nog bij??? (dus stel dat ik 24 augustus 2005 nog 40 euro op mijn 0622......-simkaart heb staan, op 24 augustus het nummer 0633...... wordt omgezet in mijn huidige nummer 0622...... dan neem ik dat ook nog mee = 97,50 + 40 = 137,50 aan beltegoed op 24 augustus 2005 en gewoon mijn huidige 0622...... telefoonnummer?)

KLOPT DIT OF NIET!? Ik heb 't zo aardig uitgedacht volgens mij maar ja :+ B)
(ben vooral benieuwd of dat nou klopt met al dat opgespaarde beltegoed= 137,50)

EDIT: Op 24 april 2006 laat IK MEZELF dan weer opnieuw aansluiten en herhaald het verhaal zich weer. (of moet je perse 1 jaar geen orange-klant zijn geweest om een nieuw abbo af te kunnen sluiten?)

[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 10-05-2005 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 00:37

Jentae

Houdt van aglets.

CLB schreef op maandag 09 mei 2005 @ 21:30:

-een nieuw 1 jarig abbo kon afsluiten met dus de SPV M500 (kost dan 89,95 bij 32,50 1 jaar)
-en het prepaid-telefoonnummer wat ik dan heb kan ik na die 2 maanden weer in m'n oude abbo-telefoonnummer om laten zetten.

Vraag 1:
-Moet mijn abbo echt perse afgelopen zijn (dus vanaf 24 augustus) om die 2 maanden opzegtermijn te krijgen want, mijn abbo is nog niet afgelopen op 24 mei (maar loopt dus nog 3 maanden door) dus dan heb ik zeker geen opzegtermijn van 2 maanden (dan zou m'n abbo maar 11 maanden hebben geduurd. 24 augustus 2004 tm 24 mei 2004 + 2 maanden opzegtermijn)
Wat zullen de kosten zijn als ik die laatste drie maanden wil afkopen (zodat ik dan een nieuw abbo af kan sluiten) Is dit: 3 x 30 euro (+ eventuele eenmalige afkoopkosten) of zijn deze kosten veel hoger. En die kosten die ik dan betaal, krijg ik dan niet terug in beltegoed zeker? Dus gewoon 90 euro betalen en klaar abbo-vrij zonder 90 euro beltegoed??
Vraag 2:
-Als de stappen die ik hierboven heb beschreven kloppen hoe gaat dat dan precies met dat telefoonnummer. Ik heb nu 0622...... en dan laat ik dus 24 mei m'n abbo-telefoonnummer veranderen in een prepaid-telefoonnummer 0633........ . Hier moet ik dan 2 maanden mee rondlopen, en na 2 maanden wordt 0633...... weer omgezet in 0622......? Pff dat is dan eigenlijk ook nutteloos en kan ik het net zo goed helemaal bij dat nieuwe nummer laten. Maar ja dit wil ik eigenlijk ook niet, omdat ik dan iedereen m'n nieuwe nummer moet laten weten en zo blijf je elk jaar switchen.
Vraag 3:
Vraag 4:
Hebben jullie eventueel nog andere/ betere/ goedkopere oplossingen? Dan hoor ik deze graag...

ps. Ik heb ook geen zin om tot 24 augustus te wachten, want waarom zou je dan na 9 maanden kunnen verlengen. Dit wil natuurlijk iedereen die zoals ik 't noem 'trendy' wil blijven.
1. Natuurlijk kun je pas verlengen als je huidige abbo is afgelopen. Wat het alleen is bij Orange, als jij een jaarabbo van 30 euro per maand hebt, gaat het na afloop van je jaarabbo gewoon verder tot je het stopzet. Mijn abbo van 40 per maand liep in november af en heb ik door laten lopen (zonder dat je aan een vaste termijn van zoveel maanden) tot januari. Gewoon 2 maanden voor de afloop van je oorspronkelijke contract (dus bij 1 jarig in de 10e maand, bij 2 jaar in de 22e maand) opzeggen en het wordt niet verlengd, maar omgezet in prepaid.
Volgens mij krijg je bij afkopen niks terug. Zo gaat dat bij abbo's van bijna elke provider.

2. Dit moet je helemaal zelf weten. Ik heb bij mijn oude abbo een heel makkelijk telefoonnr, dat ik wil behouden (iedereen kent het al jaren nl) dus daarom doe ik nummerbehoud. Als je dit niet per se hoeft (maar je weet maar nooit wat je nieuwe nummer wordt) moet je gewoon een nieuwe abbo afsluiten en verder niks.

3. Afkopen gaat alleen om je abbonement. Het wordt dan omgezet naar prepaid. Je behoudt dus je nummer.

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Bullshit ik heb ook zilver en heb ook gewoon een 1jarig abbo (lees: verlenging) genomen (weet je wel waarschijnlijk)
Ze proberen je alleen over te halen voor een 2 jarig abbo, daar krijgen hun commisie over
en tja, als die orange shop het niet doet ga je toch gewoon lekker naar een ander?
Als ik het kan dan kan jij het toch ook!

hoewel ik wel moet zeggen dat ik het vaker heb gehoord ook bij andere orange shops, maar ja ik heb ook zilver en bij mij werd er helemaal niet moeilijk gedaan ???

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan hem proberen te bestellen via de Orange internetshop. Die is natuurlijk wel betrouwbaar. Dat betekent niet dat ze je dan moeten laten verlengen, want de check-up volgt na de bestelling dus je kan altijd horen of het al dan niet doorgaat.

Om op je vraag 2 te antwoorden: Dit zou ik heel goed nagaan. Normaal genomen kan je niet binnen dezelfde provider je nummer meenemen (ook niet van prepaid naar abo). Ik dacht dat er 1 uitzondering was, maar ik weet niet of dat Orange is.
Je kan als het goed is wel een prepaidkaartje kopen van een andere provider en nadat jouw abbo is afgesloten je nummer meenemen. Je beltegoed gaat dan uiteraard niet mee. Daarna kan je weer een abo bij Orange afsluiten en het (jouw oude orange) nummer meenemen van die andere provider naar je Orange abo.

Afkopen kost minimaal het aantal maanden dat je had te gaan op je abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Underworld schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 15:51:
Bullshit ik heb ook zilver en heb ook gewoon een 1jarig abbo (lees: verlenging) genomen (weet je wel waarschijnlijk)
Ze proberen je alleen over te halen voor een 2 jarig abbo, daar krijgen hun commisie over
en tja, als die orange shop het niet doet ga je toch gewoon lekker naar een ander?
Als ik het kan dan kan jij het toch ook!

hoewel ik wel moet zeggen dat ik het vaker heb gehoord ook bij andere orange shops, maar ja ik heb ook zilver en bij mij werd er helemaal niet moeilijk gedaan ???
Zoals ik in m'n eerste post heb gezegd betreft het echt een ORANGE-TOESTEL wat wil zeggen dat deze niet bij de Belcompany of Phonehouse ofzo te koop is. Anders had ik 't allang geweten. Maar bedankt voor je post Underworld (leuk dat je hier ook bent)

EDIT: Welke Orange-shop had jij 'm ook alweer verlengd?

[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 10-05-2005 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 16:20:
Je kan hem proberen te bestellen via de Orange internetshop. Die is natuurlijk wel betrouwbaar. Dat betekent niet dat ze je dan moeten laten verlengen, want de check-up volgt na de bestelling dus je kan altijd horen of het al dan niet doorgaat.

Om op je vraag 2 te antwoorden: Dit zou ik heel goed nagaan. Normaal genomen kan je niet binnen dezelfde provider je nummer meenemen (ook niet van prepaid naar abo). Ik dacht dat er 1 uitzondering was, maar ik weet niet of dat Orange is.
Je kan als het goed is wel een prepaidkaartje kopen van een andere provider en nadat jouw abbo is afgesloten je nummer meenemen. Je beltegoed gaat dan uiteraard niet mee. Daarna kan je weer een abo bij Orange afsluiten en het (jouw oude orange) nummer meenemen van die andere provider naar je Orange abo.

Afkopen kost minimaal het aantal maanden dat je had te gaan op je abo.
Via de internetshop van Orange kun je niet verlengen!!! Helaas
Ja daar heb je volgens mij ook wel weer gelijk in, maar ik wilde 't alleen even weten en wil natuurlijk wel graag m'n beltegoed behouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Nog even alles op een rijtje, zodat de 'nieuwe mensen' hierzo precies weten waar 't over gaat
Ik zit een beetje in dubio. Ik heb me hier rotgezocht op GoT en ook in de voorwaarden van Orange zelf, maar ik heb er niks over kunnen vinden. Het gaat over het volgende:

Ik heb 24 augustus 2004 een 1 jarig orange 30 abbo afgesloten, wat dus afloopt op 24 augustus 2005. Nu mag je 3 maanden voordat je abbo afloopt al verlengen en dit zou dus aanstaande 24 mei 2005 zijn. Dit bevalt me wel, want een nieuwe telefoon is nooit verkeerd vind ik zelf.

Ik heb me een beetje georienteerd voor een nieuwe telefoon en deze heb ik gevonden (SPV M500) en nu wil ik graag een 1 jarige verlenging afsluiten. Maar omdat het echt een telefoon van Orange zelf is, kun je 'm alleen maar verkrijgen via de orange-shops (dus niet bij de Belcompany of the Phonehouse ofzo) of via internet. Maar op zo'n internetshop heb ik het niet zo.

Dus ik vandeweek fris en fier naar een Orange-shop om de prijs van het toestel bij een 1 jarige verlenging van 32,50 te vragen. Ze vroegen m'n gegevens en voerden deze in, in de computer. Zegt die Orangeshop-medewerker dat ik geen 1 jarige verlenging af kan sluiten, alleen maar 2 jarige. Naja dat ben ik absoluut niet van plan, omdat ik gewoon een beetje 'trendy' wil blijven en dus om het jaar een nieuwe telefoon wil.

Vraag 1:
Vraag 2:
Vraag 3:
Vraag 4:

CLB schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 15:24:
[...]

Zou ik dan het volgende kunnen doen: (mijn huidige telefoonnummer bij Orange is 0622......)

-Mijn moeder een abbo af laten sluiten op 24 mei van 32,50 (met toestelprijs 89,95) Dan stort ik gewoon elke maand die 32,50 op haar rekening, waarna zij het aan Orange betaald. Is wel iets omslachtiger, maar dit werkt wel en Orange denkt dat ze een nieuwe klant hebben?

-Mijn opzegtermijn is 2 maanden dus ik zeg mijn abbo op 24 juni 2005 op zodat IK op 24 augustus 2005 contract-vrij ben?

-Mijn moeder krijgt op 24 mei dan 'n SPV M500 (waarvan ze niet eens weet wat het is :9 ) en natuurlijk een telefoonnummer van Orange bv. 0633...... Maar die simkaart + dat bijbehorende telefoonnummer 0633...... laat ik gewoon die 3 maanden liggen. (ik ga dan bellen dan met die nieuwe SPV en mijn oude simkaart + 0622...... nummer)

-Dan moet ik er alleen nog voor zorgen dat als mijn abbo afloopt op 24 augustus mijn moeders nummer 0633...... wordt veranderd in 0622...... (zodat ik mijn huidige nummer kan blijven gebruiken) En op die simkaart van 0633...... staat dan ook nog 3 x 32,50 aan beltegoed op? Dus dan heb ik daar al 97,50 aan beltegoed opstaan en ik houd ook nog wat over bij mijn oude abbo (0622......) dus dat komt daar ook nog bij??? (dus stel dat ik 24 augustus 2005 nog 40 euro op mijn 0622......-simkaart heb staan, op 24 augustus het nummer 0633...... wordt omgezet in mijn huidige nummer 0622...... dan neem ik dat ook nog mee = 97,50 + 40 = 137,50 aan beltegoed op 24 augustus 2005 en gewoon mijn huidige 0622...... telefoonnummer?)

KLOPT DIT OF NIET!? Ik heb 't zo aardig uitgedacht volgens mij maar ja :+ B)
(ben vooral benieuwd of dat nou klopt met al dat opgespaarde beltegoed= 137,50)

EDIT: Op 24 april 2006 laat IK MEZELF dan weer opnieuw aansluiten en herhaald het verhaal zich weer. (of moet je perse 1 jaar geen orange-klant zijn geweest om een nieuw abbo af te kunnen sluiten?)

[ Voor 27% gewijzigd door CLB op 10-05-2005 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan je de internetshop http://www.smartphonestunts.nl/ (= ook http://www.gsmstunts.nl/) echt aanbevelen, hoor. Ik heb hier ook mijn Orange-abo twee maanden voor het aflopen verlengd met 1 jaar en (toen) een SPV C500 genomen. En met mij nog een aantal bekenden met dezelfde positieve ervaringen.

Online je gegevens en toestelwensen invullen, uitprinten, tesamen met de benodigde kopieen opsturen. Ik had binnen vier dagen mijn nieuwe toestel in huis (per koerier; betalen bij aflevering). Twee dagen later de bevestigingsbrief van Orange in mijn brievenbus betreffende mijn verlenging.

Overweeg toch maar eens http://www.smartphonestunts.nl/index.php?tid=35. De prijzen zijn lager dan bij de reguliere Orange-shop.

Over een half jaar verleng ik zeker weer bij deze internetshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 20:54:
[...]De prijzen zijn lager dan bij de reguliere Orange-shop.
Oef! Ik zie nu dat de prijzen hier hoger zijn dan bij de Orange-shop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 10:26
hoe kom je er in godsnaam bij dat je nummer van 0622 naar 0633 veranderd was bij mij ook niet het geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

CLB, jij moet als ik het goed heb bij een BC werken? Of is je contract niet verlengd?

Waarom kom je dan dit allemaal aan ons vragen terwijl jezelf dichter bij de informatie (dus antwoorden) zit dan een gemiddeld iemand die hier rond loopt.

Bel je provider eens op zou ik zeggen. Van mijn part de dealerlijn, en doe alsof het voor een klant is :?

[ Voor 6% gewijzigd door Ginz op 10-05-2005 21:08 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ginz schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:06:
CLB, jij moet als ik het goed heb bij een BC werken? Of is je contract niet verlengd?

Waarom kom je dan dit allemaal aan ons vragen terwijl jezelf dichter bij de informatie (dus antwoorden) zit dan een gemiddeld iemand die hier rond loopt.

Bel je provider eens op zou ik zeggen. Van mijn part de dealerlijn, en doe alsof het voor een klant is :?
Ik bij een Belcompany werken? Hoe kom je daarbij?
Heb ik dat ooit gezegd, nee toch?

Ik ben een VWO-student, haha dus werken doe ik er niet (helaas)

Als ik bij de BC zou werken, zou ik het hier idd niet op GoT komen vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
RSD1982 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 20:58:
hoe kom je er in godsnaam bij dat je nummer van 0622 naar 0633 veranderd was bij mij ook niet het geval...
Als ik mijn abbo opzeg, wordt het omgezet in prepaid. Normaal behoud je dan inderdaad je nummer

Maar ik wil:

-mijn abbo opzeggen (0622)
-dat wordt dan omgezet in prepaid (nog steeds 0622)
-mijn moeders nieuwe afgesloten simkaarttelefoonnummer (0633) wil ik dan laten veranderen in die 0622, want daar staat dan inmiddels al 3 x 32,50 aan beltegoed op. En dat 0633 nummer is dan nog steeds een abbo alleen met een ander telefoonnummer.

Of kan dit niet? (dan wordt 't een ander nummer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 22:03:
[...]

Als ik mijn abbo opzeg, wordt het omgezet in prepaid. Normaal behoud je dan inderdaad je nummer

Maar ik wil:

-mijn abbo opzeggen (0622)
-dat wordt dan omgezet in prepaid (nog steeds 0622)
-mijn moeders nieuwe afgesloten simkaarttelefoonnummer (0633) wil ik dan laten veranderen in die 0622, want daar staat dan inmiddels al 3 x 32,50 aan beltegoed op. En dat 0633 nummer is dan nog steeds een abbo alleen met een ander telefoonnummer.

Of kan dit niet? (dan wordt 't een ander nummer)
Je kan gewoon porteren naar prepaid, een eigen (nieuw) abonnement aanschaffen, op eigen naam, en die later porteren naar oude nummer (kost je niks) en je houdt je eigen nummer

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 22:11:
[...]

Je kan gewoon porteren naar prepaid, een eigen (nieuw) abonnement aanschaffen, op eigen naam, en die later porteren naar oude nummer (kost je niks) en je houdt je eigen nummer
Kijk dat wilde ik horen! Zo simpel is het dus?

Maar vanaf wanneer kan ik 'm laten porteren naar prepaid. Niet al op 24 mei (abbo loopt tot 24 augustus)

Hoe werkt dat dan met nieuw abbo? Kan ik deze al op 24 mei afsluiten (dat ik dus 3 maanden lang dubbel abbo heb) Ik blijf gewoon bellen met mijn oude simkaart en mijn abbo zeg ik op op 24 juni (deze loopt dan nog 2 maanden door, zo heb ik dan precies 1 jaar een 30 abbo gehad) Dan laat ik het nummer omzetten in prepaid, maar dan heb ik ook al 3 maanden een nieuw abbo lopen met dus een heel (voor iedereen die ik ken) onbekend nummer. Op deze simkaart staat dan inmiddels 3 x 32,50?

Dan is op 24 augustus mijn oude abbo afgelopen en nummer omgezet in prepaid
en dan laat ik op 24 augustus (eventueel met wat dagen ertussen natuurlijk om alles te verwerken) dat nieuwe simkaarttelefoonnummer (met die 3 x 32,50 daarop??) weer omzetten in dat prepaidtelefoonnnummer. Zodat mijn abbo-simkaart (met 3 x 32,50?) weer is te gebruiken met mijn telefoonnummer dat iedereen weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 22:20:
[...]

Kijk dat wilde ik horen! Zo simpel is het dus?

Maar vanaf wanneer kan ik 'm laten porteren naar prepaid. Niet al op 24 mei (abbo loopt tot 24 augustus)

Hoe werkt dat dan met nieuw abbo? Kan ik deze al op 24 mei afsluiten (dat ik dus 3 maanden lang dubbel abbo heb) Ik blijf gewoon bellen met mijn oude simkaart en mijn abbo zeg ik op op 24 juni (deze loopt dan nog 2 maanden door, zo heb ik dan precies 1 jaar een 30 abbo gehad) Dan laat ik het nummer omzetten in prepaid, maar dan heb ik ook al 3 maanden een nieuw abbo lopen met dus een heel (voor iedereen die ik ken) onbekend nummer. Op deze simkaart staat dan inmiddels 3 x 32,50?

Dan is op 24 augustus mijn oude abbo afgelopen en nummer omgezet in prepaid
en dan laat ik op 24 augustus (eventueel met wat dagen ertussen natuurlijk om alles te verwerken) dat nieuwe simkaarttelefoonnummer (met die 3 x 32,50 daarop??) weer omzetten in dat prepaidtelefoonnnummer. Zodat mijn abbo-simkaart (met 3 x 32,50?) weer is te gebruiken met mijn telefoonnummer dat iedereen weet?
kijk:

Je stuurt een brief waarin je vraagt om omzetting naar prepaid zodra dit abonnement afloopt... je schaft een neiuw abonnement aan, die laat je links liggen (krijg je dus 3 maanden 32,50) en dat andere abonnement maak je dus gewoon op. Zodra deze om is gezet in prepaid, pak je de andere sim met dat nieuwe nummer, bel je de orangehelpdesk, vraag je om nummerportering van je prepaid sim naar je nieuwe abo en bel je met je abo simmetje door, je prepaid kaart vervalt dan, met het oude nummer van je nieuwe sim. (snap je t nog ? :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 22:23:
[...]

kijk:

Je stuurt een brief waarin je vraagt om omzetting naar prepaid zodra dit abonnement afloopt... je schaft een neiuw abonnement aan, die laat je links liggen (krijg je dus 3 maanden 32,50) en dat andere abonnement maak je dus gewoon op. Zodra deze om is gezet in prepaid, pak je de andere sim met dat nieuwe nummer, bel je de orangehelpdesk, vraag je om nummerportering van je prepaid sim naar je nieuwe abo en bel je met je abo simmetje door, je prepaid kaart vervalt dan, met het oude nummer van je nieuwe sim. (snap je t nog ? :P)
Okee ik begrijp 'm bijna ja :-)

-Mijn abbo loopt tot 24 augustus met 2 maanden opzegtermijn dus 24 juni zeg ik mijn abbo op
-Ondertussen heb ik op 24 mei (dat is 3 maanden voor 24 augustus, dus ik mag verlengen) een nieuw abbo afgesloten met een mooie nieuwe SPV M500
-Mijn simkaart uit mijn huidige telefoon doe ik in die SPV M500 en ik loop er weer helemaal blits en cool bij en iedereen kan me bereiken
-Op 24 augustus heb ik mijn abbo opgemaakt en laat ik 'm omzetten in prepaid (er staat dan nog wel wat beltegoed op maar ja dit kan ik gebruiken als prepaid kaartje om bijvoorbeeld mee te smsen?)
-Dan doe ik dus idd dat nieuwe simkaartje erin (met daarop 3 x 32,50??) en dan bel ik dus de orangehelpdesk ding en dan vraag ik of ze dat abbonummer wat er nu in zit (wat niemand dus weet) kunnen omzetten in dat prepaidnummer (wat dus voorheen mijn abbonummer was)
-en die laatste stap begrijp ik inderdaad ook ja.

Maar kan ik nu dus 24 mei al nieuw abbo afsluiten terwijl ik er al 1 heb lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 22:29:
[...]

Okee ik begrijp 'm bijna ja :-)

-Mijn abbo loopt tot 24 augustus met 2 maanden opzegtermijn dus 24 juni zeg ik mijn abbo op
-Ondertussen heb ik op 24 mei (dat is 3 maanden voor 24 augustus, dus ik mag verlengen) een nieuw abbo afgesloten met een mooie nieuwe SPV M500
-Mijn simkaart uit mijn huidige telefoon doe ik in die SPV M500 en ik loop er weer helemaal blits en cool bij en iedereen kan me bereiken
-Op 24 augustus heb ik mijn abbo opgemaakt en laat ik 'm omzetten in prepaid (er staat dan nog wel wat beltegoed op maar ja dit kan ik gebruiken als prepaid kaartje om bijvoorbeeld mee te smsen?)
-Dan doe ik dus idd dat nieuwe simkaartje erin (met daarop 3 x 32,50??) en dan bel ik dus de orangehelpdesk ding en dan vraag ik of ze dat abbonummer wat er nu in zit (wat niemand dus weet) kunnen omzetten in dat prepaidnummer (wat dus voorheen mijn abbonummer was)
-en die laatste stap begrijp ik inderdaad ook ja.

Maar kan ik nu dus 24 mei al nieuw abbo afsluiten terwijl ik er al 1 heb lopen
Ja, meestal 2 of 3 op 1 naam. je prepaid kaart vervalt geheel als je nummer porteert, dus je kan het resterende prepaid tegoed dan niet meer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 22:32:
[...]

Ja, meestal 2 of 3 op 1 naam. je prepaid kaart vervalt geheel als je nummer porteert, dus je kan het resterende prepaid tegoed dan niet meer gebruiken.
Owh okee dan weet ik genoeg

(hmm dat is jammer want ik krijg 19 augustus nog 30 euro beltegoed en daar kan ik dan tot 24 augustus mee doen, dus dat is maar 5 daagjes.)

Er is weleens tegen mij gezegd door een Orange-shop medewerker: Ook als je je abbo opzegt, behoudt je je beltegoed in prepaidvorm. Maar dit klopt dus niet?

hoe weet je dit eigenlijk allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Beetje off-topic is het wel, maar kon het toch niet laten:

Ik lees hier een aantal keer dat mensen zich 'gestraft' voelen omdat ze met hun belgedrag niet een hypermodern toestel krijgen bij een verlenging van slechts 1 jaar. Beetje onzin in mijn ogen, omdat de winst die Orange maakt op mensen die maar weinig of matig bellen dan natuurlijk niet in verhouding staat tot de waarde van dat toestel. Je hebt dus de keuze om voor 2 jaar te tekenen of genoegen te nemen met een simpeler toestel. Volkomen logisch dus, voor niks gaat de zon op... En dat het ergens anders wel kan kun je de Orangeshop zelf natuurlijk niet kwalijk nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 22:38:
[...]

Owh okee dan weet ik genoeg

(hmm dat is jammer want ik krijg 19 augustus nog 30 euro beltegoed en daar kan ik dan tot 24 augustus mee doen, dus dat is maar 5 daagjes.)

Er is weleens tegen mij gezegd door een Orange-shop medewerker: Ook als je je abbo opzegt, behoudt je je beltegoed in prepaidvorm. Maar dit klopt dus niet?

hoe weet je dit eigenlijk allemaal?
Ja na het opzeggen behoud je je beltegoed wel in prepaid dus, maar zodra je het oude nummer, wat dus aan de prepaid zit wil gebruiken met je nieuwe abo, dan moet je dus porteren en vervalt de sim waarvan je porteert.

Dit is allemaal ervaring :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Cpt.Morgan schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 22:45:
Beetje off-topic is het wel, maar kon het toch niet laten:

Ik lees hier een aantal keer dat mensen zich 'gestraft' voelen omdat ze met hun belgedrag niet een hypermodern toestel krijgen bij een verlenging van slechts 1 jaar. Beetje onzin in mijn ogen, omdat de winst die Orange maakt op mensen die maar weinig of matig bellen dan natuurlijk niet in verhouding staat tot de waarde van dat toestel. Je hebt dus de keuze om voor 2 jaar te tekenen of genoegen te nemen met een simpeler toestel. Volkomen logisch dus, voor niks gaat de zon op... En dat het ergens anders wel kan kun je de Orangeshop zelf natuurlijk niet kwalijk nemen...
Maakt niks hoor van dat offtopic. Je hebt eigenlijk ook wel gelijk, maar ja toch. Ik vind het toch geen service van Orange. 32,50 in de maand = 390 euro per jaar (toestelprijs is dan nog 90 euro) is 480 euro voor 1 jaar. Naja dat bellen / smsen/ mmsen/ gprs-en kost Orange echt niet zoveel hoor dus volgens mij houden ze van die 480 aardig wat euro's over :?

Mja ik ga over twee weekjes, maar is naar de Orange-shop om daar nou is precies te horen wat ik kan doen. Ik wilde hier gewoon al wat info vandaan halen, zodat ik zou weten wat ik zou moeten doen als ze me echt geen 1 jarige verlenging aanbieden (ook als ik zeg dat 't bij andere mensen wel is gelukt: Underworld) Hoe ik 't dan ga oplossen, pff weet ik nog niet, maar ik heb nu wel een aantal oplossingen in m'n hoofd die eventueel zouden kunnen.

[ Voor 13% gewijzigd door CLB op 10-05-2005 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 22:46:
[...]

Ja na het opzeggen behoud je je beltegoed wel in prepaid dus, maar zodra je het oude nummer, wat dus aan de prepaid zit wil gebruiken met je nieuwe abo, dan moet je dus porteren en vervalt de sim waarvan je porteert.

Dit is allemaal ervaring :P
Owwwh op die manier. Tsjeemineetje zeg het wordt wel een doolhof van dit doen, dat doen, zus doen, zo doen, blabla doen om en je nummer te behouden en een 1 jarig 32,50 abbo (met een leuke toestelprijs) te kunnen krijgen :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je per se je beltegoed wil opmaken kan je natuurlijk ook gewoon wachten tot het op is. Het enige waar je dan op moet letten is hoe lang het mag duren voor een nummerportering (naar dat nieuwe abo) plaatvindt. Ik weet niet of daar een tijdslimiet aan vast zit.
En, nogmaals, de kans is groot dat je dus na het opmaken van je prepaid orange tegoed (van je oude abonnement) eerst een prepaidkaartje moet kopen van een andere provider. Dan nummerportatie van Orange prepaid>Nieuwe Prepaid en vervolgens nummerportatievan Nieuwe Prepaid > Nieuwe Orange abo (met al aantal maanden tegoed)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 23:27:
Als je per se je beltegoed wil opmaken kan je natuurlijk ook gewoon wachten tot het op is. Het enige waar je dan op moet letten is hoe lang het mag duren voor een nummerportering plaatvindt. Ik weet niet of daar een tijdslimiet aan vast zit.
En, nogmaals, de kans is groot dat je dus na het opmaken van je prepaid orange tegoed (van je oude abonnement) eerst een prepaidkaartje moet kopen van een andere provider. Dan nummerportatie van Orange prepaid>Nieuwe Prepaid en vervolgens nummerportatievan Nieuwe Prepaid > Nieuwe Orange abbo (met al aantal maanden tegoed)
Okee! Dat maakt niet uit. Ik heb hier nog oud Hi-simkaartje liggen, waarop ik dan dat nummer kan porteren en dan weer vanaf dat HI-kaartje naar m'n nieuwe Orange abbo (met daarop al dat BTG!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet om je hele plannetje te verzieken, maar als je straks een prepaid nr. op jouw naam hebt staan en die weer wil terugzetten naar een abbo wat op je moeders naam staat, ben je nog eens 40€ kwijt voor contractovername, omdat NAW overeen moet komen met nr.behoud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dr.Göbb. schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 23:30:
niet om je hele plannetje te verzieken, maar als je straks een prepaid nr. op jouw naam hebt staan en die weer wil terugzetten naar een abbo wat op je moeders naam staat, ben je nog eens 40€ kwijt voor contractovername, omdat NAW overeen moet komen met nr.behoud!
Ahaa okee! Nee hoor is alleen maar goed om te horen!

Pfff het wordt alleen maar )@#(@# en )!@(#$!@.

Kan je door Orange iedereen in je contactenlijst GRATIS een smsje laten sturen met je nummerverandering, dan moet ik daar maar voor gaan en sluit ik wel een nieuw abbo af :r
want nu wordt alles wel heel ingewikkeld. Naja eerst maar is naar de Orange-shop over 2 weekjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja die contractovername is niet nodig, alleen moet je dan dus dat nieuwe abo ook op je eigen naam zetten> Dan kloppen de NAW gegevens.
Op die manier bespaar je jezelf ook de moeite van het "via je moeder" betalen.
Overigens las ik net op TV (www.telecomvergelijker.nl) dat Orange niet moeilijk doet over nummerportatie na een lange periode. Die site is overigens ook wel aan te raden als je meer info wilt achterhalen. Volgens mij maken de meeste Tweakers hier ook gebruik van de site als het gaat om goedkope abo's met/zonder telefoons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
okee na ja dan zie ik 't wel

Het gaat er gewoon om dat ik EN mijn nummer wil behouden EN een 1 jarig 32,50 abbo wil.

Dus hoe dat moet, maakt niet uit als ik 't maar krijg evil laugh })

[ Voor 4% gewijzigd door CLB op 10-05-2005 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Laatst online: 13-09 19:21
als je een Orange prepaidkaartje heb met nog beltegoed en deze nummer wilt overzetten op je Orange abo heb je 2 keuzes bij Orange:

1. Prepaidkaart krijgt nieuwe nummer en het beltegoed blijft op de prepaid kaart of

2. Prepaidkaart vervalt en het beltegoed wordt meegenomen naar het Orange abo

dit kun je zelfs online via hun site doen

[ Voor 11% gewijzigd door Maite op 11-05-2005 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2024
je moet wel rekening houden met termijnen waarin nummerportering mogelijk is.

Je kan zoals al eerder gezegd stopzetten, nummer gaat over naar prepaid met eventueel opgespaart beltegoed. Dit wordt helaas pas in augustus voor je.

Ik begrijp dat je niet wil wachten en meteen nu een nieuw toestel wilt aanschaffen, right? Dat betekent wel dat je nieuwe contract vanaf nu to augustus loopt (dubbel contract heb je dan) en de vraag is of je in augustus nog wel op tijd bent voor een nummerportering.

Ik zal kijken of ik morgen de dealerlijn kan bellen om te vragen binnen welke termijn nummerportering mogelijk is.

voor de rest klopt de info die al gegeven is wel: binnen orange kan je altijd je nummerbehouden, zowel van prepaid naar contract als andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
bij orange kun je altijd nummerportering aanvragen. Ook al loop je abo al een 1/2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2024
Inderdaad, ik heb voor een bevestiging nog effe naar orange gebeld en je kan altijd je nummer porteren naar je abonnement. Dit was vroeger niet het geval vandaar dat ik mijn twijfels had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Maite schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 00:03:
als je een Orange prepaidkaartje heb met nog beltegoed en deze nummer wilt overzetten op je Orange abo heb je 2 keuzes bij Orange:

1. Prepaidkaart krijgt nieuwe nummer en het beltegoed blijft op de prepaid kaart of

2. Prepaidkaart vervalt en het beltegoed wordt meegenomen naar het Orange abo

dit kun je zelfs online via hun site doen
Dan kies ik toch op 24 augustus voor keuze 2. Ik heb bijvoorbeeld nog 40 euro over en dat wordt dan omgezet in prepaid. Op die nieuwe simkaart staat dan al 3 x 32,50 en dan laat ik 't telefoonnummer van die simkaart veranderen in 't telefoonnummer van die prepaidsimkaart (waar bijv. nog 40 euro op staat) Dus dan heb ik en mijn oude telefoonnummer en 3 x 32,50 + 40 euro beltegoed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
zou ik ook doen. Alleen wordt het beltegoed dan niet om 40 euro verhoogd maar worden de 40 euro verrekent met je factuur (vind ik personlijk nog beter)

[ Voor 12% gewijzigd door Maite op 11-05-2005 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
VIC_TOR schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 00:14:
je moet wel rekening houden met termijnen waarin nummerportering mogelijk is.

Je kan zoals al eerder gezegd stopzetten, nummer gaat over naar prepaid met eventueel opgespaart beltegoed. Dit wordt helaas pas in augustus voor je.

Ik begrijp dat je niet wil wachten en meteen nu een nieuw toestel wilt aanschaffen, right? Dat betekent wel dat je nieuwe contract vanaf nu to augustus loopt (dubbel contract heb je dan) en de vraag is of je in augustus nog wel op tijd bent voor een nummerportering.
-Dus ik sluit 24 mei nieuw abbo af, nieuwe simkaart laat ik links liggen en daar spaart zich 3 x 32,50 op op
-24 mei heb ik nieuwe telefoon en daar doe ik oude simkaart in (daar komt die 3 maanden tot augustus nog 3 x 30 euro op)
-Ik heb dan drie maanden dubbele kosten, alleen bij afsluiting nieuw abbo krijg je 2 maanden gratis dus ik heb eigenlijk alleen de laatste maand dubbele kosten, maar dit maakt niet uit omdat:
*op de links gelaten simkaart spaart het beltegoed zich op en dat is altijd handig
*op de simkaart die ik gebruik in de nieuwe telefoon gebruik ik dat beltegoed ook
-Ik zeg mijn abbo op op 24 juni zodat deze 24 augustus is afgelopen en laat 't dan omzetten in prepaid
-Ik heb dan bijvoorbeeld nog 40 euro over in prepaid
-En dan vraag ik na 24 augustus aan: prepaid (waar 40 euro op staat) omzetten in abbo (naar de simkaart waar 3 x 32,50 opstaat)

KAN DIT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Maite schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 11:37:
zou ik ook doen. Alleen wordt het beltegoed dan niet om 40 euro verhoogd maar worden de 40 euro verrekent met je factuur (vind ik personlijk nog beter)
Dus dan hoef ik het tegoed wat ik nog heb op mijn prepaid kaart, niet te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
heb ik ook zo gedaan. Je moet wel goed aangeven bij het opzeggen dat je jou nummer wilt omzetten naar prepaid.

edit: stel je factuur is 22,50 euro en je beltegoed op je prepaid was 40 euro. Dan trekken ze eerst 22,50 van je factuur (dus eindbedrag 0,00) en bij de volgende factuur wordt er 17,50 euro afgetrokken

[ Voor 49% gewijzigd door Maite op 11-05-2005 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Laatst online: 09:39
Ik heb pas toch echt mij abo met een jaar verlengd in de shop...

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
StevenK schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 11:40:
Ik heb pas toch echt mij abo met een jaar verlengd in de shop...
Wat had jij voor abbo? En belde je dat maandelijks helemaal op of zat je altijd onder het bedrag

Dat scheelt heel erg veel bij Orange: je hebt dan de status: diamant, goud, zilver of brons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08 04:52
Jammer voor je dat je niet kunt verlengen, maar heb nog wel een tip voor je.
Je geeft aan dat je per se een M500 wilt, en als deze bij anderen beschikbaar zou zijn je daar naar zou gaan kijken. Feit is dat Orange's SPV series alleen maar HTC telefoontoestellen zijn met een nieuw merkje erop.

In principe is dit de HTC Magican, ook verkrijgbaar als I-Mate JAM, Qtek S100 en MDA compact.
Allemaal een andere naam voor hetzelfde beestje, dus die zijn wel verkrijgbaar met andere abonnementen op internet en kan me ook een advertentie herinneren van de belcompany, maar zie hem zo gauw niet staan op die onoverzichtelijke waardeloze site van hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Jerome! schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 11:46:
Jammer voor je dat je niet kunt verlengen, maar heb nog wel een tip voor je.
Je geeft aan dat je per se een M500 wilt, en als deze bij anderen beschikbaar zou zijn je daar naar zou gaan kijken. Feit is dat Orange's SPV series alleen maar HTC telefoontoestellen zijn met een nieuw merkje erop.

In principe is dit de HTC Magican, ook verkrijgbaar als I-Mate JAM, Qtek S100 en MDA compact.
Allemaal een andere naam voor hetzelfde beestje, dus die zijn wel verkrijgbaar met andere abonnementen op internet en kan me ook een advertentie herinneren van de belcompany, maar zie hem zo gauw niet staan op die onoverzichtelijke waardeloze site van hun.
Ja klopt! Daar heb je helemaal gelijk in dat het dezelfde hardware is en dus het zelfde apparaatje

Maar de I-mate Jam kun je alleen importeren en daar heb ik 't niet op, omdat ik dan 500 dollar moet betalen en dan nog geen beltegoed heb. Qtek S100 is inderdaad ook een optie (deze is ook nog is simlockvrij) alleen hij kost nog steeds aardig wat bij een Orange 1 jaar abbo (Qtek S100 is bijvoorbeeld de verkrijgen bij BC) MDA-compact heb ik 't niet op, omdat ik T-mobile veeeeeelste duur vind. Ik zou dus kunnen gaan voor een Qtek S100 maar die is dus EN duur EN ik vind 'm persoonlijk niet zo mooi.
Dus tsjaa voor mij is het gewoon de SPV M500 of anders niks. SPV M500 is ook te krijgen op smartphonestunts.nl (iemand nog een andere site??) maar dan is deze nog steeds 179 euro bij een 1 jarige orange 32,50 verlenging en dan weet ik niet of (2 maanden gratis bundel, 50 euro gratis beltegoed, 50 gratis smsjes, 50 gratis mmsjes) die orange-actie hier bij deze site ook zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08 04:52
Dat je de Imate JAM alleen kunt importeren is niet waar, smartphonestunts smartphoneshop en prijzenkoning (.nl) hebben deze allemaal in het assortiment zitten. En misschien nog wel meer site's moet je maar even op telecomvergelijker.nl kijken.
Of die actie die je noemt daarbij geldt moet je maar even vragen aan smartphonestunts.
En tsja als je puur voor de kleur de M500 wilt zit er niets anders op dan te gaan rommelen met combinatie's die hierboven besproken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Laatst online: 09:39
CLB schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 11:41:
[...]

Wat had jij voor abbo? En belde je dat maandelijks helemaal op of zat je altijd onder het bedrag

Dat scheelt heel erg veel bij Orange: je hebt dan de status: diamant, goud, zilver of brons
Free 60 en dat gaat op :)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ja daarom, dan komt er uit de computer dat ze je wel een 1 jarige verlenging mogen aanbieden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

ik had een Free 30 en bel zeer weinig ik had zilver staat ook op het contract (in de maand zo'n 30 min bel ik) ik heb met 1 jaar verlengt 32,50 en heb een M500 dus degene hier die steeds zeggen dat het niet kan, het kan dus wel anders kon ik het ook niet, Z'dam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Underworld schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:36:
ik had een Free 30 en bel zeer weinig ik had zilver staat ook op het contract (in de maand zo'n 30 min bel ik) ik heb met 1 jaar verlengt 32,50 en heb een M500 dus degene hier die steeds zeggen dat het niet kan, het kan dus wel anders kon ik het ook niet, Z'dam
Dan ga ik naar Z'dam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik heb een mailtje gestuurd naar de Orange-shop waarin ik heb uitgelegd wat er aan de hand is (niet 1 jarig kunnen verlengen dus), dat ik al 3 jaar klant ben en dat het bij sommige mensen wel is gelukt. Gezegd dat ik dit onzin vind en wat ze hier aan gaan doen

(helaas ben k vergeten om het bericht op te slaan anders had ik 'm hier nog wel gepost)

EDIT: Stond (gelukkig) nog wel in m'n outbox

"Goedemiddag,

Ik stuur u een emailtje naar aanleiding van een bezoek van mij aan de Orange shop te Leiden. Afgelopen week was ik in Leiden en aangezien ik bijna mag verlengen (vanaf 24 mei) liep ik de Orange shop even in, omdat ik de prijzen wilde weten van een 1 jarige verlenging met een nieuwe SPV M500 (ik wilde de prijzen weten van 32,50 1 jaar en 42,50 1 jaar)

De medewerker vroeg mijn gegegevens en voerde deze in, in de computer, waarna hij kwam met de leuke mededeling: "U kunt niet 1 jarig verlengen" Dus ik vroeg, waarom dit niet kon waarop het antwoord was "dat mijn belgedrag dit niet toeliet"

Ik heb nu al 8,5 maand een Orange 30 abbo, die ik elke maand betaal, maar die ik niet helemaal opbel. Nu blijkt dus dat jullie dit dan "belstatus zilver" noemen of iets dergelijkse en dat mij daarom geen 1 jarige verlenging mag worden aangeboden!? Wat is dat nu voor service?
Ik ben al jaren Orange-klant (prepaid en abbo) en het nog raardere aan dit verhaal is dat twee vrienden van mij respectievelijk 3 en 4 weken geleden hun Orange-abbo wel met 1 jaar hebben kunnen verlengen (zij hadden ook allebei Orange abbo 30, belden het ook niet op en hadden ook belstatus: zilver) met een Orange 32,50 1 jarige verlenging!!

Waarom kan mij (ik verkeer in precies dezelfde situatie qua belgedrag en kosten) dan geen 1 jarige verlenging worden aangeboden? Volgens mij kan dit namelijk wel, alleen krijgen de Orange-shops extra commissie over elk 2 jarig afgesloten abbonement. Kunt u mij hier uitsluitsel over geven? Orange wil zo klanten winnen door hun 2 jarige contracten af te laten sluiten, maar zo gaan er alleen maar klanten verloren!!

Ik sta op het punt om mijn Orange-abbo voortijdig af te sluiten, want dit vind ik werkelijk geen manier van zaken doen! Hoe gaat dat in z'n werk met de kosten die ik moet betalen als ik voortijdig mijn Orange-abbo af wil sluiten? Is daar een apparte formule voor?

Ik hoop snel wat van u te horen, zodat ik zo snel mogelijk actie kan ondernemen.

Hoogachtend
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ps. Dit mailtje heb ik eerder van de Orange onlineshop gekregen
From : Online Shop <onlineshop@orangemail.nl>
Sent : Tuesday, April 26, 2005 10:14 AM
To :
Subject : RE: Vraagjw 1 jarige verlenging afsluiten

| | | Inbox

Je kan zowel 1 als 2-jarig laten verlengen. Er wordt ook gekeken naar je schaal en aboonementsvorm.

Met vriendelijke groet,
Orange online shop
-----Original Message-----
From: [mailto:@hotmail.com]
Sent: Tuesday, April 26, 2005 17:03
To: Online Shop
Subject: Vraagjw 1 jarige verlenging afsluiten

Goedemiddag,

Ik mag binnenkort mijn abbo verlengen en zou deze dan graag voor 1 jaar willen verlengen.

Nu is mijn vraag of ik in 'n orange shop 1 jarig kan verlengen of kan dit alleen maar 2 jaar worden verlengd en of er dan wordt gekeken naar je abbo-vorm of echt naar je schaal (net als bij Vodafone. Hoe meer je belt van dat abbo hoe goedkoper je toestel wordt)

Alvast bedankt

MVG"

Ben benieuwd

[ Voor 85% gewijzigd door CLB op 14-05-2005 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sds
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-07 15:48

sds

Maite schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 11:40:
edit: stel je factuur is 22,50 euro en je beltegoed op je prepaid was 40 euro. Dan trekken ze eerst 22,50 van je factuur (dus eindbedrag 0,00) en bij de volgende factuur wordt er 17,50 euro afgetrokken
Dat klinkt interessant. Dus als ik mijn abonnement (waar ik nog meer dan 200 euro beltegoed op heb) omzet naar prepaid (beltegoed wordt meegenomen) en die prepaid vervolgens weer omzet naar een abonnement dan wordt de komende 200 euro abonnementskosten betaald van dat beltegoed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

CLB schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 17:49:
Ik heb een mailtje gestuurd naar de Orange-shop waarin ik heb uitgelegd wat er aan de hand is (niet 1 jarig kunnen verlengen dus), dat ik al 3 jaar klant ben en dat het bij sommige mensen wel is gelukt. Gezegd dat ik dit onzin vind en wat ze hier aan gaan doen

(helaas ben k vergeten om het bericht op te slaan anders had ik 'm hier nog wel gepost)

"Goedemiddag,

Ik stuur u een emailtje naar aanleiding van een bezoek van mij aan de Orange shop te Leiden. Afgelopen week was ik in Leiden en aangezien ik bijna mag verlengen (vanaf 24 mei) liep ik de Orange shop even in, omdat ik de prijzen wilde weten van een 1 jarige verlenging met een nieuwe SPV M500 (ik wilde de prijzen weten van 32,50 1 jaar en 42,50 1 jaar)

De medewerker vroeg mijn gegegevens en voerde deze in, in de computer, waarna hij kwam met de leuke mededeling: "U kunt niet 1 jarig verlengen" Dus ik vroeg, waarom dit niet kon waarop het antwoord was "dat mijn belgedrag dit niet toeliet"

Ik heb nu al 8,5 maand een Orange 30 abbo, die ik elke maand betaal, maar die ik niet helemaal opbel. Nu blijkt dus dat jullie dit dan "belstatus zilver" noemen of iets dergelijkse en dat mij daarom geen 1 jarige verlenging mag worden aangeboden!? Wat is dat nu voor service?
Ik ben al jaren Orange-klant (prepaid en abbo) en het nog raardere aan dit verhaal is dat twee vrienden van mij respectievelijk 3 en 4 weken geleden hun Orange-abbo wel met 1 jaar hebben kunnen verlengen (zij hadden ook allebei Orange abbo 30, belden het ook niet op en hadden ook belstatus: zilver) met een Orange 32,50 1 jarige verlenging!!

Waarom kan mij (ik verkeer in precies dezelfde situatie qua belgedrag en kosten) dan geen 1 jarige verlenging worden aangeboden? Volgens mij kan dit namelijk wel, alleen krijgen de Orange-shops extra commissie over elk 2 jarig afgesloten abbonement. Kunt u mij hier uitsluitsel over geven? Orange wil zo klanten winnen door hun 2 jarige contracten af te laten sluiten, maar zo gaan er alleen maar klanten verloren!!

Ik sta op het punt om mijn Orange-abbo voortijdig af te sluiten, want dit vind ik werkelijk geen manier van zaken doen! Hoe gaat dat in z'n werk met de kosten die ik moet betalen als ik voortijdig mijn Orange-abbo af wil sluiten? Is daar een apparte formule voor?

Ik hoop snel wat van u te horen, zodat ik zo snel mogelijk actie kan ondernemen.

Hoogachtend
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
To :

| | | Inbox

Je kan zowel 1 als 2-jarig laten verlengen. Er wordt ook gekeken naar je schaal en aboonementsvorm.

Met vriendelijke groet,
Orange online shop

Goedemiddag,

Ik mag binnenkort mijn abbo verlengen en zou deze dan graag voor 1 jaar willen verlengen.

Nu is mijn vraag of ik in 'n orange shop 1 jarig kan verlengen of kan dit alleen maar 2 jaar worden verlengd en of er dan wordt gekeken naar je abbo-vorm of echt naar je schaal (net als bij Vodafone. Hoe meer je belt van dat abbo hoe goedkoper je toestel wordt)

Alvast bedankt

MVG"

Ben benieuwd
ik weet (vrijwel) zeker dat het de winkel is die het probleem is, of ze hebben er geen verstand van of ze willen echt alleen 2 jarige abbo's verkopen.

leiden...veel lekkere wijfen daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Underworld schreef op zondag 15 mei 2005 @ 19:18:
[...]

ik weet (vrijwel) zeker dat het de winkel is die het probleem is, of ze hebben er geen verstand van of ze willen echt alleen 2 jarige abbo's verkopen.

leiden...veel lekkere wijfen daar
Haha in Leiden heb je idd veel chicks ronddwarrelen CLB is blij dat hij daar gaat studeren Naja ik woon vlakbij Rijswijk, Delft en Den Haag en dus kan k langs 3 fillialen gaan, om te kijken of dat idd zou kunnen dat 't per winkel verschilt. Naja eerst examens en daarna lekker chillen met 'n nieuw telefoon en 1 jarige verlenging als dat erin zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Mijn advies en niet als flame (maar genoeg topics en met google te vinden) ga weg bij Orange en neem nooit meer een Orange abbo. Ga lekker bij Vodafone (is goedkoper dan Orange) of als je echt weinig geld wilt uitgeven bij Telfort.
Daarnaast kan je bij TF al na 9maanden verlengen en dus een nieuw toestel nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
n00bs schreef op zondag 15 mei 2005 @ 20:48:
Mijn advies en niet als flame (maar genoeg topics en met google te vinden) ga weg bij Orange en neem nooit meer een Orange abbo. Ga lekker bij Vodafone (is goedkoper dan Orange) of als je echt weinig geld wilt uitgeven bij Telfort.
Daarnaast kan je bij TF al na 9maanden verlengen en dus een nieuw toestel nemen.
Ja idd heb ik ook over nagedacht. Maar ik vind dat Orange altijd wel een goede service geeft en ik vind het vooral handig dat ALLES uit je belbundel gaat. Dus smsen/ mmsen en Orange World voor 6 euro in de maand is ook gewoon onwijs relaxed.
Op Vodafone heb ik 't nooit zo ivm smsbundels en dergelijke, allemaal poespas wat mij betreft (Vodafone heeft ook geen SPV M500 alhoewel er wel wordt gespeculeerd over de VPA mini die wordt uitgebracht (Is Vodafone versie van Qtek S100/ MDA-compact/ SPV M500) )
Telfort is idd goedkoop, maar hun service vind ik prut en ook de dekking die ze geven vind ik niet echt bar. Ook het zelfde verhaal met apparte sms/mms bundels enzo
(als ik alle info goed heb over sms/mms bundels en dergelijke. Kan natuurlijk zijn dat dit veranderd is zonder dat ik 't weet. Ik weet ook niet alles namelijk over alle providers enzo, dus daarom kwam ik hier om raad vragen wat te doen betreffende mijn probleempje)

(Bij Orange kun je ook al na 9 maanden verlengen)
Uit m'n eerste post in dit topic:

[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 15-05-2005 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
CLB schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 17:49:

"Goedemiddag,

Hoogachtend
To :

| | | Inbox

Met vriendelijke groet,
Orange online shop

Goedemiddag,

Alvast bedankt

MVG"

Ben benieuwd
Heheh eindelijk antwoord staat er alleen in dat ze m'n telefoonnummer moeten weten, zodat ze kunnen kijken wat m'n status is. Op de rest vd vragen wordt helemaal geen antwoord gegeven. Allemensen zeg, zo blijf ik gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad op 18/05.05. Mijn toestel had het begeven na 3 jaar trouwe dienst. Het abo wat ik had was Orange Free 20. Ik kom bij de Orange Shop, en leg daar het verhaal uit dat ik in ruil voor een nieuw toestel mijn abo. met 1 jaar wilde verlengen. Een klein bedrag bij betalen voor de telefoon vond ik geen probleem. Ik had een mooi toestel gezien en ik moest met 1 jaar € 49,95 bij betalen voor het toestel. Ook moest ik omdat Orange 20 niet meer bestaat overgaan op Orange Free € 22,50. Nu ben ik de moeilijkste niet en dus bereid dit te doen. Nu blijkt dat ze bij de Orange shop niet aan 1-jarige verleningen doen. Volgens de medewerker. Alleen 2 jaar. Heel verhaal dat in England 2 jaar standaard was en dat ze nu in Engeland net over waren gegaan op 1-jarige contracten, als optie. Afin een heel verhaal waar ik niets aan had.

Ik gevraagd wat de opties waren, ik kon mijn huidige abo om laten zetten naar perpaid en dan een een 1-jarig abo afsluiten met nummerbehoud. Dit trok mij niet echt. Ik gevraagd of het bij een andere telecom aanbieder wel mogelijk was met 1 jaar te verlengen. Dit was wel mogelijk.

Ik naar de PhoneHouse. Ik het verhaal uitgelegd. Met 1 jaar verlengen was geen probleem. Ik moest dan wel voor het toestel wat ik in gedachte had € 195 bijbetalen. Ik vertelde aan de medewerker van de Phone House dat ditzelfde toestel bij de Orange Shop € 49,95 was. De medewerker: 'geen probleem meneer, wij hebben de laagste prijs garantie policy, en daarbij is het zo als u uw oude toestel inruilt krijgt u nog € 25 extra korting'.

Nou dat was een mooie deal, 1 jarige verlenging bij Orange, en hetzelfde toestel wat ik wilde hebben de helft goedkoper. Komt ook nog eens bij dat het toestel van de Orange Shop was gesimlocked en dit toestel niet.

Wel raar dat het bij de Orange Shop zo moeilijk gaat en bij een andere telcoshop zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Nu de vraag, welk toestel heb je gekozen?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awolte
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-02-2023
Of je doet helemaal niet moeilijk en je neemt gewoon een verlenging van je abbo maar dan zonder telefoon (neem niet aan dat je huidige telefoon na een jaar alweer kapot is ofzo)

maar dan betaal je dus maar de helft van je abbonementsgeld dus als je bijvoorbeeld een free 22,50 neemt dan betaal je maar 11,25 euro per maand terwijl je net zo lang kan bellen.

en daar halen die shops dus hun geld vandaan om die gratis telefoons weg te kunnen geven, als jij een abbo neemt met telefoon dan betaal je dus gewoon het dubbele zo kost bijvoorbeel de samsung x450 jou bij een free30 abbo gewoon 12 X €15,-- = €180,--

http://awoltering.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
@ ledeuw: Jij wilde gaan voor een toestel die bij elke winkel te koop was (dus bij de Orange-shops/ Belcompany/ Phonehouse enzovoorts) Het toestel wat ik wil is ALLEEN te koop bij de Orange-shop en daar ben ik dus aan gebonden! Als ik 'm ergens anders kon halen, had ik nooit dit topic gestart, omdat ik dan lekker naar de BC was gegaan en daar m'n toestel had gehaald, maarja dat kan dus niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@CLB...excuus dat ik niet goed heb gelezen, kom er nu net achter dat je voor de SPV wilde gaan. Ik ben idd voor een toestel gegaan dat overal te verkrijgen is (SE K700i).

Ik hoop wel dat je eruit komt met Orange want het is niet normaal dat er zo moeilijk over gedaan wordt. Hij lijkt wel of alle telco's overgaan op standaard 2 jaar. Wat veel en veel te lang is in een markt die constant veranderd en vernieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 13:43:
@CLB...excuus dat ik niet goed heb gelezen, kom er nu net achter dat je voor de SPV wilde gaan. Ik ben idd voor een toestel gegaan dat overal te verkrijgen is (SE K700i).

Ik hoop wel dat je eruit komt met Orange want het is niet normaal dat er zo moeilijk over gedaan wordt. Hij lijkt wel of alle telco's overgaan op standaard 2 jaar. Wat veel en veel te lang is in een markt die constant veranderd en vernieuwd.
Maakt niet uit hoor, maar ik wilde je er eventjes 1 tel op wijzen dat jou situatie net ietjes anders was. Haha een K700i! Die heb ik ook nu :P en die heb ik lekker niet gehaald bij 'n Orange-shop --> was veel duurder bij dat abbo (ik heb nu 1 jarig 30 abbo toestel gratis) en hij zou Orange-branded zijn. Toendertijd heb ik die gehaald in 'n Belcompany dat werkte gewoon perfect, maar ja omdat ik nu perse zo'n M500 wil ben ik dus de lul :+
Ik ga denk toch maar voor een nieuw 1 jarig abbo die ik rond 31 mei af ga sluiten. Eerst ff m'n examens doen ;) Ik krijg bij het afsluiten als ik het goed begrijp 2 maanden gratis bundel dus ik zou 1 maand dubbele kosten hebben, maar dat is niet echt het probleem. EDIT: Shit man je krijgt geen 2 maanden gratis bundel maar 2 gratis maanden Orange Premier dat is de verzekeringsservice van Orange ofzo, tsjaa dat hoef ik niet. Nu maar hopen dat ik echt kan verlengen en gelijk m'n nieuwe mobiel mee kan nemen zonder dubbele maandkosten! Ik gebruik m'n huidige abbo tot 24 augustus 2005 dan wordt 't omgezet in prepaid, dan bel ik dat gewoon helemaal op. Als dat op is ga ik m'n nieuwe simkaart gebruiken met het opgespaarde beltegoed (minstens: 3 x 32,50 + 50 euro extra beltegoed) en dan zie ik in die tijd wel of ik eventueel m'n nummer kan behouden. Als het niet kan dan toch maar dat nieuwe nummer blijven houden en dan maar iedereen informeren via msn/mail.

[ Voor 10% gewijzigd door CLB op 20-05-2005 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn m500 in de shop gehaald met een 1 jarige abbo verlengd van 32.50.
had geen gezeik of dergelijk dat het niet kon.
bel me bundel bijna nooit helemaal leeg.. dit was in de shop in leiden.
dus tja beetje meten met verschillende liniaalen doen ze blijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 15:18:
ik heb mijn m500 in de shop gehaald met een 1 jarige abbo verlengd van 32.50.
had geen gezeik of dergelijk dat het niet kon.
bel me bundel bijna nooit helemaal leeg.. dit was in de shop in leiden.
dus tja beetje meten met verschillende liniaalen doen ze blijkbaar
Pff echt!? Haha naja onzin den top zeg. Wat had je voor medewerker? Toen ik het ging vragen, werd ik geholpen door zo'n hele gladde gozer met z'n haren in liters gel in 'n scheiding gekamt. Btje nort/homo-achtig mannetje. Beetje stoer doen tegenover z'n collega's ook enzo.

Wanneer heb je 'm gehaald dan!? En wat bedoel je met 'bel me bundel bijna nooit helemaal leeg". Hoeveel bundels van de 12 (1 jarig abbo had je daarvoor) had je wel helemaal opgebeld?
Ging je van 30 euro abbo naar 32,50 of niet? Volgens mij zijn dit ook dingetjes die er voor kunnen zorgen dat je het wel of niet krijgt aangeboden namelijk!???

[ Voor 21% gewijzigd door CLB op 20-05-2005 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
@ Underworld en Qualix: kunnen jullie je aankoopsbon even inscannen en naar mij mailen? --> Colin [dot] baak [apenstaart] gmail [dot] com! Daar moet opstaan dat je 1 jarige verlengd hebt met de SPV M500 namelijk. En deze 'bonnen' kan ik dan laten zien in 'n Orange-shop als ze moeilijk gaan doen, wat ik nog steeds verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 15:36:
[...]

Pff echt!? Haha naja onzin den top zeg. Wat had je voor medewerker? Toen ik het ging vragen, werd ik geholpen door zo'n hele gladde gozer met z'n haren in liters gel in 'n scheiding gekamt. Btje nort/homo-achtig mannetje. Beetje stoer doen tegenover z'n collega's ook enzo.

Wanneer heb je 'm gehaald dan!? En wat bedoel je met 'bel me bundel bijna nooit helemaal leeg". Hoeveel bundels van de 12 (1 jarig abbo had je daarvoor) had je wel helemaal opgebeld?
Ging je van 30 euro abbo naar 32,50 of niet? Volgens mij zijn dit ook dingetjes die er voor kunnen zorgen dat je het wel of niet krijgt aangeboden namelijk!???
ik ben al 4 jaar orange klant en had me abbo verlaagt van 40 naar 32.50.
van me free 40 gebruikte ik de laaste 5 maanden maar 20 euri dus had flink gespaart.
tja tel van de zaak bied ook bel opties :) die ik dus ook meer gebruik nu _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2005 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Heheh eindelijk een bericht terug van Orange
Ik had een email gestuurd waarin ik uitlegde
dat ik mij 'genaaid' voelde omdat ik niet 1 jarig
mocht verlengen en andere met dezelfde status wel

Ik elke dag m'n email checken, email checken,
maar in twee weken nooit een emailtje gehad.
Gisteren laatste examen, dus gisteravond lekker
feesten, lag ik vanochtend met m'n brakke hoofd
in bed gaat de telefoon om 09.00. Dus ik denk
pffffff naja toch opgenomen was het een aardig
klinkende vrouw van Orange.

Ze belde me naar aanleiding van het mailtje en
legde met uit dat ik dus echt niet 1 jarig kon
verlengen, omdat dat de procedures waren
van Orange! Naja ze klonk wel aardig, maarja
ondertussen verteld ze je wel k*tnieuws. Ik
kon dus 2 jaar verlengen, maar het toestel
de SPV M500 konden ze niet aanbieden
via de klantenservice!

Ik ga vandaag/ morgen denk maar naar de
Orange shop om 't daar nog een keer te
vragen en me ff op te geilen aan de
SPV M500. Naja ik weet 't niet meer hoor.
Of 't wordt 1 jarig 32,50 met een SPV
van 180 euro of het wordt 2 jarig 32,50
met een SPV van 0 euro. Maarja het gaat
er dus om of je 2 jaar met zo'n toestel
kan doen. En die 1 jarige verlenging moet
ik dan afsluiten via een internetshop dus
ja of je daar ook alle garantie hebt en
dergelijke. Dat is m'n twijfel. Naja ik ga
het is rustig allemaal uitzoeken!

Bedankt voor al jullie meningen/ hulp
en reacties! Ik laat het hier nog wel weten!

UPDATE: Heb alles nagevraagd en dubbelcheckt, maar kon echt nergens 1 jarig verlengen.
Dus toch maar voor 2 jarige verlenging gegaan, maar wel met supertelefoon --> SPV M500

[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 09-06-2005 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:03
zonder het helemaal door te lezen:

in december heb ik mijn telefoon nog met 1 jaar verlengt, ik vind het echt bull shit als ze dat nu niet doen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik heb een maand geleden nog gewoon bij de belcomapny hier in Groningen mijn abo met 1 jaar verlengd. Daar kan dat gewoon, ook Orange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Kippenijzer schreef op maandag 27 juni 2005 @ 16:37:
Ik heb een maand geleden nog gewoon bij de belcomapny hier in Groningen mijn abo met 1 jaar verlengd. Daar kan dat gewoon, ook Orange.
Dat weet ik, maar daar hadden ze 't toestel niet dat ik wilde (lag alleen in de Orange-shops)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

BTW het was inderdaad goedkoper om een 2 jarige verlenging te nemen. Na 6 maanden kun je down graden naar 22,50 en na weer 6 maanden naar 12,50. Dus het tweede jaar betaal je 12x12,50 = 150 euro. Dit is minder dan die 185 die je bij moet betalen bij het 1 jarige contract.

Natuurlijk zal je belgedrag wel hoger ligen dan die 12,50

[ Voor 11% gewijzigd door jeanj op 14-07-2005 21:16 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
jeanj schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 21:15:
BTW het was inderdaad goedkoper om een 2 jarige verlenging te nemen. Na 6 maanden kun je down graden naar 22,50 en na weer 6 maanden naar 12,50. Dus het tweede jaar betaal je 12x12,50 = 150 euro. Dit is minder dan die 185 die je bij moet betalen bij het 1 jarige contract.

Natuurlijk zal je belgedrag wel hoger ligen dan die 12,50
Uiteraard is 2 jarig goedkoper (per jaar) maar dan zit je er 2 jaar aan vast en dat wilde k niet.
Gelukkig heb ik er tot nu toe geen spijt van en als ik 'm zat ben, verkoop ik 'm wel weer dus!!

Pagina: 1