gebrande dvd's maken meer herrie dan origineel

Pagina: 1
Acties:

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-03 08:57
hallo,

ik heb een nec 3500 dual layer dvd brander. deze gebruik ik momenteel in mijn HTPC voor het afspelen van films. bij het afspelen van originele dvd's hoor je de speler vrijwel niet.

brand ik een dvd en speel hem dan af dan spint de dvd heel erg hard op en blijft hard spinnend de dvd afspelen. nu snap je wel dat dit zwaar irritant is tijdens het kijken van een film.

ik heb verschillende media dvd schijfjes gebruikt maar bij allemaal hetzelfde probleem.
ligt dit nou gewoon een de fikker? of zou het toch aan de media kunnen liggen of misschien aan de manier van branden?

is dit probleem opgelost als ik gewoon een dvd speler erin plaats?

iemand ideeen>?

opensecure.nl

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 22:17
easy one,

een single layer dvd wordt een stuk sneller (lees=meer lawaai) gelezen dan een dual layer dvd
een orignele dvd is vaak een dual layer, dit zal het verschil in geluid tussen een orig. en gebrande dvd verklaren

niets om je zorgen over te maken dus, :)

[ Voor 8% gewijzigd door knights16 op 10-05-2005 00:37 ]

PVoutput

Verwijderd

Probeeer nero drivespeed of een dergelijk programma om de snelheid van de drive te verminderen. Dan maakt hij een stuk minder herrie :)

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-02 13:05
Gebruik je bitsetting (veranderen van booktype naar DVD-Rom) bij het branden?

Indien niet, kan het daaraan liggen, omdat hij je gebrande DVD dan niet ziet als een originele DVD-ROM, en die dus als een dataschijf zo snel mogelijk gaat liggen lezen.

Ander puntje (dat hier mogelijk mee te maken heeft): gebruik je de originele firmware, of een aangepaste? Indien je de originele gebruikt zit daar Riplock op, die verhindert dat DVD-Roms te snel gelezen worden (om, zoals de naam doet vermoeden, het rippen van dvds te ontmoedigen). Deze riplock zal wsl niet actief worden bij gebrande dvds, en dan zal hij dus aan max speed spinnen.

In elk geval zou het hoger aangehaalde drivespeed een oplossing moeten zijn.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Verwijderd

The PLACE to be voor hacked firmware voor NEC branders. ;)

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-03 08:57
DexterBelgium schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 18:47:
Gebruik je bitsetting (veranderen van booktype naar DVD-Rom) bij het branden?

Indien niet, kan het daaraan liggen, omdat hij je gebrande DVD dan niet ziet als een originele DVD-ROM, en die dus als een dataschijf zo snel mogelijk gaat liggen lezen.
hmm das een goeie..... ik zal dr eens op letten

thnx voor de tip

daarnaast lijkt het aanpassen van de snelheid van de dvd brander mij niet de ideale oplossing....dit aangezien originele dvd's wel rustig draaien
cd's draaien trouwens ook gewoon rustig en dat zijn ook geen dual layer schijfjes

opensecure.nl

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 22:17
Bitsetting heeft niets te maken met 'de herrie' die vrij komt bij het lezen van een single-layer disc.
Dit heeft met je dvd-speler in je pc te maken, zoals Arcane zegt:

pak Nero Drivespeed en stel je dvd-speler maar eens op op 2 of 4x max lezen. Je bent af van je 'probleem'

PVoutput

Pagina: 1