VPN verbinding veroorzaakt een crash op de server

Pagina: 1
Acties:

• Chrisja152
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-09-2023
Als in met m'n notebook of welke andere willekeurige machine dan ook verbinding maak met m'n server thuis via VPN crashed m'n server. Geen BSOD, maar een directe herstart. In de eventlog vind ik de boodschap dat de computer opnieuw is gestart na een foutencontrole en dat er een dump is gemaakt, maar verder geen extra info.

Even verder op in de log vind ik wel de volgende fout:
Kan interface {76C2E819-D330-4868-9FDC-C92E878465DE} niet toevoegen met Routerbeheer voor protocol IP. De volgende fout is opgetreden: Kan deze functie niet voltooien.

gevolgt door de waarschuwing:
Kan geen certificaat vinden. Verbindingen die het L2TP-protocol via IPSec gebruiken, vereisen de installatie van een machinecertificaat, ook wel bekend als computercertificaat. L2TP-oproepen worden niet geaccepteerd.

beide meldingen hebben als bron: remote access

Die laatste twee waarschuwing hebben een duidelijk boodschap, maar bij 'L2TP-protocol' en 'IPSec' haak ik af. Kortom 'k snap er niet veel van. Er is bovendien geen samenhang qua tijd tussen de crashes en deze meldingen.

Desperaat als ik was, heb ik vervolgens met Hamachi lopen knoeien, maar zodra die starte crashte m'n machientje wederom. (Met een vervelend loopje tot gevolg aangezien Hamachi start bij het opstarten van het OS, maar dat is gefixed)

Kent iemand dit probleem? En wat moet ik doen om een machinecertificaat te installeren (whatever that may be?) 't Is een legale installatie van XP met alles d'r op en d'r aan, dus daar kan het niet aan liggen ...

Verwijderd

misschien om kort door de bocht ipv l2tp voor pptp tunnels te kiezen... zijn veel makkelijker in te stellen dan l2tp ;)

• Chrisja152
Klinkt spannend. 'k heb er wel eens van gehoord, maar ben verder echt een leek op dit gebied. Ik schrijf complexe SQL statements en weet alles van datamodellen, diverse relationele databases en BI tooling, maar op het gebied van netwerken ben ik een absolute leek.

Ik heb m’n VPN verbinding opgezet aan de hand van een artikel in een één of ander computerblaadje. D.w.z Netwerkje instellen met de wizard en verder geen moeilijke dingen doen. Ik weet wat TCP/IP is, maar verder houdt mijn kennis op. Ik weet dan ook niets van l2tp of pptp. Als je het me in het kort uit wil leggen; graag! Maar doe dan maar net alsof je het je moeder gaat uitleggen, want op dat niveau bevind ik mijn nu ook geloof ik. :)

Of kan je me linken naar een url een goede uitleg te vinden is?

Verwijderd

beetje laat sorry, maar wat draai je op je server ?

over het niet verschijnen van de BSOD, waarschijnlijk reboot je pc direct na een bsod...
kan je instellen.. ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 19:06 ]

• Chrisja152
Dank, maar ik denk dat ik het al gevonden heb. Ik heb Kaspersky antivirus draaien en dat is de boosdoener. Wat het probleem oploste was een complete deïnstallatie van Kaspersky en enkele aanpassingen in de registry. Onder
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Network\{XXXX} stonden nog wat oude verbindingen gedefiniëerd. Deze heb ik verwijderd, en toen werkte zowel VPN als Hamachi zonder problemen.

Deze info gaat naar Kaspersky, en zij mogen nu met een oplossing komen...

Dank voor de moeite