Toon posts:

[Excel] Waarden in cellen omdraaien (spiegelen)

Pagina: 1
Acties:
  • 11.000 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 108012

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een probleempje,
Ik wil graag bepaalde cellen in mijn excel worksheet spiegelen, maar heb geen idee hoe dat kan!

als bijv in een cel "12345" staat dan wil ik in die cel ernaast "54321" krijgen.

Is dat mogelijk?
zoja, hoe?

alvast bedankt!

steven
:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Moet niet zo moeilijk zijn met een eenvoudige str_rev in VBA oid? Wat heb je zelf al geprobeerd? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 09:26

CoRrRan

Don't Panic!!!

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Public Function StringReverse(strInput As String) As String

Dim i As Integer
  Dim strOutput As String

For i = Len(strInput) To 1 Step -1
    strOutput = strOutput & Mid(strInput, i, 1)
  Next i

StringReverse = strOutput

End Function
Het kan vast sneller, maar daar heb ik geen zin in om dat te proberen.

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

CoRrRan schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 11:23:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Public Function StringReverse(strInput As String) As String

Dim i As Integer
  Dim strOutput As String

For i = Len(strInput) To 1 Step -1
    strOutput = strOutput & Mid(strInput, i, 1)
  Next i

StringReverse = strOutput

End Function
Het kan vast sneller, maar daar heb ik geen zin in om dat te proberen.
Het kan zeker korter, misschien toch wat beter de documentatie induiken? ;)

code:
1
StrReverse(expression)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 09:26

CoRrRan

Don't Panic!!!

BtM909 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 11:27:
[...]

Het kan zeker korter, misschien toch wat beter de documentatie induiken? ;)

code:
1
StrReverse(expression)
Jah, maar: "Where's the sport in that?" :P

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • +1Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-06 15:49
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
Public Function StringReverse(omtedraaien As Variant) As String

Dim tekst as string
tekst = CStr$(omtedraaien)
  StringReverse = StrReverse(tekst)

End Function

Variant om Excel niet over datums ed te laten zeuren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ik dacht dat ik redelijk bekend was met excel, maar ik zie nu dat dat totaal niet het geval is!! :( :'( |:(
Bestaat er nou geen formule die ik gewoon uit dat rijtje kan pikken in het 'formule menu' en boen-bats het staat er omgekeerd?!

steven

ps heb trouwens de nederlandse versie!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-06 15:49
Nee, die bestaat niet. Dit is overigens niet zo moeilijk als het lijkt, op deze manier maak je eigenlijk een nieuwe formule die net zo werkt als excel's eigen functies.
-In Excel: Alt-F11.
Microsoft Visual Basic opent zich.
Linksboven zie je een soort Windows-explorer waarin je waarschijnlijk iets als VBA Project (Naam van je bestand) ziet staan (vet). Klik daarop met rechtermuisknop, invoeren, module.
In het vak rechts verschijnt er een nieuwe module (kan je in typen en zo.
Copy-Paste daar het stuk code uit mijn vorige post.
Type in Excel nu =Stringreverse(123) et voila.
Zorg wel dat je macrobeveiliging niet te hoog staat (Extra-Opties-Beveiliging ergens een knopje met "macro" en dan op maximaal medium.)

Anoniem: 51002

Topicstarter
onkl schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:43:
Nee, die bestaat niet. Dit is overigens niet zo moeilijk als het lijkt, op deze manier maak je eigenlijk een nieuwe formule die net zo werkt als excel's eigen functies.
-In Excel: Alt-F11.
Microsoft Visual Basic opent zich.
Linksboven zie je een soort Windows-explorer waarin je waarschijnlijk iets als VBA Project (Naam van je bestand) ziet staan (vet). Klik daarop met rechtermuisknop, invoeren, module.
In het vak rechts verschijnt er een nieuwe module (kan je in typen en zo.
Copy-Paste daar het stuk code uit mijn vorige post.
Type in Excel nu =Stringreverse(123) et voila.
Zorg wel dat je macrobeveiliging niet te hoog staat (Extra-Opties-Beveiliging ergens een knopje met "macro" en dan op maximaal medium.)
Top! Bedankt!

steven
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee