Alcatel 510 weigert http

Pagina: 1
Acties:

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Het is een beetje een vage topic title maar het zi zo:
Mijn internet situatie is alsvolgd: Alcatel 510i modem (1 poorts, firmwarever.
4.2.7.16.0) en daarachter -direct- een Belkin 802.11g WiFi Router (
a.k.a. Belkin F5D7230-4, firmware ver.4.05.03). Sinds kort heb ik het probleem dat mijn verbinding tot het webserven wegvalt, maar email, msn, streaming radio werken o.a. nog wel.
Ik kom alleen nog maar op internet als ik mijn modem terug naar fabrieksinstellingen en opnieuw geïnstalleerd is met de KPN cd.
Als hij het eenmaal weer doet werken geforwarde poorten niet meer.
Heb alles goed ingesteld, std. server op de 510 op 10.0.0.150 gezet, normaal moet ie dan werken.
Verder is het zo, dat als mijn connectie weg is gevallen ik nog wel browser access heb tot mijn router (192.168.2.1) maar niet tot mijn modem (10.0.0.138). Wel is de modem bereikbaar met Telnet...

• Ewald !
  • Niet online
:?

sorry

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:27

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Probeer eens een telnet connectie te openen met je router, in te loggen en daar het volgende commando te tikken:

nat clear

Dit gooit de nat connection database leeg (niet je port mappings gelukkig, dat kan met nat flush) en is bij mij de oplossing wanneer het omgekeerde gebeurt.
Dan kan ik van buitenaf niet op mijn interne webserver (default server), maar kom ik op de speedtouch uit.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Ewald !
  • Niet online
nee werkt niet.
heb het een tijdje niet gehad, maar sinds gister heb ik al weer 2x moeten her-installeren. en alles is vanaf binnen, maar ik kan dus geen verbinding krijgen met websites buitenaf maar alleen mijn router..

[ Voor 36% gewijzigd door Ewald ! op 19-05-2005 15:10 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Toch eens kijken wat ermee aan de hand is.....

-Zet upnp uit (zowel op de speedtouch als op de pc)
-kijk met telnet eens in de system log van je modem.
-ipv van reinstall moet je denk ik ook kunnen volstaan met een reboot? (stroom eraf , stroom erop)
-download de configuratie van het modem eens als hij het niet meer doet en vergelijk dat met de configuratie als hij het wel doet.

Dat je de poort forward opnieuw moet instellen na een factory reset lijkt me normaal. Ik zou eigenlijk denken dat er iets anders aan de hand is en niet perse alleen naar je speedtouch modem kijken, zeker omdat je zegt dat ander netwerk verkeer het wel doet.

doorloop deze ook eens als het "vast" zit:
[rml][ NT] troubleshooter FAQ[/rml]

enne spyware zou ik ook eens een goede scan op doen. Spyware wil wel eens je http verker proberen te onderscheppen. Probeer anders ook eens of je met knoppix (of een andere live-cd) ook niet kunt surfen om software problemen op je pc uit te sluiten.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Ewald !
  • Niet online
leuk_he schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:20:
Toch eens kijken wat ermee aan de hand is.....

-Zet upnp uit (zowel op de speedtouch als op de pc)
-kijk met telnet eens in de system log van je modem.
-ipv van reinstall moet je denk ik ook kunnen volstaan met een reboot? (stroom eraf , stroom erop)
-download de configuratie van het modem eens als hij het niet meer doet en vergelijk dat met de configuratie als hij het wel doet.

Dat je de poort forward opnieuw moet instellen na een factory reset lijkt me normaal. Ik zou eigenlijk denken dat er iets anders aan de hand is en niet perse alleen naar je speedtouch modem kijken, zeker omdat je zegt dat ander netwerk verkeer het wel doet.

doorloop deze ook eens als het "vast" zit:
[rml][ NT] troubleshooter FAQ[/rml]

enne spyware zou ik ook eens een goede scan op doen. Spyware wil wel eens je http verker proberen te onderscheppen. Probeer anders ook eens of je met knoppix (of een andere live-cd) ook niet kunt surfen om software problemen op je pc uit te sluiten.
-upnp uitzetten, heeft voor zover geen zin (uitgeschakeld op modem, router en computers)
-niets verdachts te bekennen in de log...
-reboot heeft geen zin, via stekker niet en via telnet niet...
-downloaden van de config lukt niet, kan inet via www op de modem komen..
ben ook nog spyware free.

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Twee routers achter elkaar. Eén van beiden in bridged modus zetten en kijk dan eens of je hetzelfde probleem houdt.

• Ewald !
  • Niet online
tis de 510i alleen modem, dus 1 uitgang die de WAN van mn router ingaat..
hij heeft het altijd gedaan (1,5 jaar ofzo), dus waarom zou ik em nu oppeens bridged moeten laten lopen .

• Tropos
  • Niet online
De 510 heeft ook een router functie, ook al is het de 1-ports versie. Waar het om gaat is dat er nu twee keer geNAT wordt, dat kan wel werken, maar is gewoon niet ideaal.

'Het heeft altijd gewerkt', is natuurlijk een non-argument. Nu werkt het nml niet meer. Ik geef als tip dat het aan de dubbele routering kan liggen, of je iets met die tip doet moet je natuurlijk zelf weten.

[ Voor 4% gewijzigd door Tropos op 20-05-2005 19:48 ]

• Ewald !
  • Niet online
Tropos schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 19:48:
De 510 heeft ook een router functie, ook al is het de 1-ports versie. Waar het om gaat is dat er nu twee keer geNAT wordt, dat kan wel werken, maar is gewoon niet ideaal.

'Het heeft altijd gewerkt', is natuurlijk een non-argument. Nu werkt het nml niet meer. Ik geef als tip dat het aan de dubbele routering kan liggen, of je iets met die tip doet moet je natuurlijk zelf weten.
nu moet je niet zo kwaad worden B)
tis meer van, hoe kan hij als er niets aan veranderd is opeens op een andere manier gaan werken. lijkt mij hartstikke onwaarschijnlijk dat hij dat uitzichzelf doet of het moet een hardware-matige fout zijn.

• Tropos
  • Niet online
Ik ben niet kwaad hoor ;) . Het probleem kan in een brakke speedtouch, in een brakke belkin of in die dubbele routering zitten. Probleem is hoe te achterhalen waar de fout zit, dan kan je apparaten gaan vervangen en kijken of dat iets oplost. Maar ik zou eerst die dubbele routering eruit halen, dat is in ieder geval een goedkope oplossing.
Pagina: 1