[TFT] Groene ruis door beeld bij games

Pagina: 1
Acties:

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Ik heb de laatste tijd bij een aantal games het probleem dat ik een soort gekke groen ruis door mijn beeld krijg. Dit heb ik bij een aantal games wel (Street racing Syndicate, DTM race driver pro 2, Collin McRae 2005,etc.) en bij sommige games niet (NFSU2, Vietcong, Brothers in Arms, etc.).

Ik heb al op internet gezocht, maar het enigste wat ik kan vinden is dat er gezegd word dat de fan van mijn videokaart niet goed is, maar dat lijkt me sterk, want dan zou ie het helemaal niet meoten doen. Ik denk dat er iets mijn een instelling voor mijn TFT niet goed is, want als ik een screenshot maak van het probleem krijg ik gewoon een plaatje van hoe het beeld had móeten zijn.

Ik heb heel erg hard gezocht op google en met de search, maar heb mijn probleem niet kunnen vinden.

Om het een en ander te verduidelijken hier een slechte foto van mijn gekke fout:
Afbeeldingslocatie: http://img108.echo.cx/img108/7601/foutklein7rz.jpg
Klik voor groter

Verwijderd

't lijkt er toch sterk op dat er een ventilator is overleden en je videokaart veel te warm wordt

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2005 22:54 ]

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:48

Bever!

3

anders hang je er ff een andere monitor aan, weet je het direct

Verwijderd

je bent geinfecteerd door het matrix virus :P

waarschijnlijk word je videokaart te heet, dat komt doordat de fan van de videokaart neit meer snel genoeg draait. maar doe ook wat de man hierboven zei.

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Maar hoe kan het dan dat het bij sommige games niet mis gaat? En waarom krijg ik als ik een screenshot maak wel netjes een mooi plaatje te zien en blijft het beeld gewoon gaar?

Verwijderd

Barracuda_82 schreef op maandag 09 mei 2005 @ 20:23:
Maar hoe kan het dan dat het bij sommige games niet mis gaat? En waarom krijg ik als ik een screenshot maak wel netjes een mooi plaatje te zien en blijft het beeld gewoon gaar?
Screenshot is softwarematig dit probleem is hardwarematig.
Een screenshot word gemaakt zonder dat daarbij je videokaart wordt gebruikt.
En het ene spel vergt meer van je kaart (waardoor hij warmer word) dan het andere spel.

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Godsamme... koop je een retedure HP computer, krijg je nog rommel. Ik zal de koeler wel vervangen door een andere, betere.

Edit: Net kast opengemaakt en ik zie dat er helemaal geen ruimte is voor een grotere fan... nog geen haar speling met de videokaart (Geforce FX5500) en de kaart eronder. Lekker is dat.

[ Voor 44% gewijzigd door Barracuda_82 op 09-05-2005 22:44 ]

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Woei! Het ligt dus niet aan de videkaart maar het was dus wel een instelling op mijn computer!

Als ik in dit venster "Vast Aspect-verhoudingsschaal" aanzet werken alle games die eerst gestreept waren niet meer!

Afbeeldingslocatie: http://img112.echo.cx/img112/3751/oplossing7vq.jpg

Het heeft dus niets met de hardware te maken. Leek me ook al sterk bij zo'n nieuw systeem.

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:31
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 21:09:
[...]

Screenshot is softwarematig dit probleem is hardwarematig.
Een screenshot word gemaakt zonder dat daarbij je videokaart wordt gebruikt.
En het ene spel vergt meer van je kaart (waardoor hij warmer word) dan het andere spel.
dat is niet waar. je kunt ook een screenshot maken van artifacts in een spel en dat komt toch echt na je videokaart. maar ik zou er idd ff en ander beeldscherm aanhangen. misschien dat ie in die games die je opnoemt een bepaalde resolutie / frequentie gebruikt die je beeldscherm niet ondersteund

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
DaNiEl KuNsT schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 13:04:
[...]

dat is niet waar. je kunt ook een screenshot maken van artifacts in een spel en dat komt toch echt na je videokaart. maar ik zou er idd ff en ander beeldscherm aanhangen. misschien dat ie in die games die je opnoemt een bepaalde resolutie / frequentie gebruikt die je beeldscherm niet ondersteund
Zoals je ziet heb ik hierboven de oplossing al gepost. Ik weet niet precies wat nu het grote verschil maakte, maar het komt erop neer dat het iets met de resolutie was van het spel.
Pagina: 1