Kwaliteit van PS2 op PC dmv TV-in

Pagina: 1
Acties:

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-02 12:08
Hoi allemaal,

Ik wil mijn playstation 2 aansluiten op mijn computer. Hiervoor had ik het volgende in gedachten:
Op de playstation 2 zitten 3 composite stekkers. De gele (video) wil ik aansluiten op mijn tv-kaart dmv de composite ingang die op die kaart aanwezig is. De rode en witte (geluid) gaan dmv een omgekeerde splitter (ben ff naam vergeten) naar mijn audio ingang van mijn geluidskaart.

Als tv-kaart had ik voorlopig de Pinnacle PCTV Pro in gedachten.

Mijn vraag is nu, is mijn gewenste situatie mogelijk, en zo ja, wat voor kwaliteit kan ik gaan verwachten op mijn beeldscherm? Is het beter/slechter dan als ik mijn ps2 aansluit op mijn tv en moet ik nog rekening houden met bepaalde dingen.

Overigens wil ik de beelden die ik dan krijg kunnen opnemen, dat is dan ook gelijk de reden dat ik voor een tv-kaart kies en niet voor een vga-box.

Specificaties pctv pro kaart

Verwijderd

Ik heb zelf een pctv pro kaart, en ik vind het beeld wat je krijgt via composiet binnenkrijgt niet echt geweldig. imo beetje zonde van de graphics van psII.

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-01 20:09

GeJe

Je...

Vaak zit er een vertraging in als je via de TV-in speelt van je TV-Kaart. En dat wil je niet.

Qua kwaliteit zit je een bijhoorlijk stuk onder een RGB kabel op je TV of een VGA box. Je kan dan beter opnemen op je video en die aansluiten op je PC voor internetvideo is dat wel voldoende.

Vandaag is het feest en morgen ook.

• r0nz0r
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

r0nz0r

I ate it!

Ik heb het zelf ook eens geprobeerd op deze manier. PS2 op PCTV Pro maar van de kwaliteit die je krijgt wordt je inderdaad niet vrolijk. Voor even kan het best maar dan wel op een lage resolutie. Als je zoals ik een 17" TFT scherm hebt ziet het er niet uit IMHO.

Verder is het zoals jij het zegt technisch heel goed mogelijk en ik heb dan ook met geen enkel spel last gehad van bovengenoemde vertraging.

Hymns of indigestible suppuration

Verwijderd

Composite is zo en zo bagger.
Probeer eens zo'n PS2 VGA adapter.

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-02 12:08
Toch, waarom heeft een Tv-kaart dan een composite ingang als de kwaliteit toch bagger is?

@Hezel: Je zegt dat de kwaliteit niet echt geweldig is. Kun je dat ietsje meer specificeren? Is de beeldopbouw traag, is het aantal FPS laag, is de reactiesnelheid traag, is het beeld wazig etc.

Bedankt allemaal voor jullie reactie, dat wordt dus even sparen voor een vga box lijkt het.

Verwijderd

Composite beeld is vaag en heeft weinig detail. Het beeld is merkbaar onduidelijker.
De reden dan er toch zo'n ingang op zit, is omdat composite toch veel gebruikt is, overal wel op zit, en veel mensen niet geven om beeldkwaliteit.
Ik zou inderdaad maar voor een vga adapter gaan ;).
Pagina: 1