Toon posts:

[ASP.NET]Dialog box zelf maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In een laatste fase van een ledenbeheerplatform zit ik plots vast om hoe ik iets realiseerbaar maak.

Het gaat om een e-mail onderdeel waarlangs gebruikers naar hun leden kunnen mailen. Om de e-mailadressen toe te voegen wil ik een systeem gelijkaardig aan het hotmail systeem om attachments toe te voegen. Dit betekend:
Je klikt op 'toevoegen' op de mail pagina en je beland hierdoor op een nieuwe pagina. Op die pagina krijg je twee listboxes. In de ene listbox staan alle bruikbare adressen, in de andere komen de adressen naar wie je wil mailen. Overzetten doe je door te selecteren en op een '>' knop te drukken.
Als je dan op 'OK' klikt kom je terug op de originele mail-pagina waar nu de e-mail adressen ingevuld zijn.

Het is het maken van die pagina voor de mail adressen toe te voegen die problemen geeft. De gebruikers zijn standaard computergebruikers, wat zoveel betekend als: ik klik wel op 'toevoegen' wanneer ik het gedacht heb en alles moet maar lukken.
Als ze dan eerst hun bericht intypen en dan pas de adressen toevoegen dan resluteert dit in verlies van het originele bericht;

Wat ik dus het liefst wil doen:
Een pop-up window waarin je je e-mail adressen kunt toevoegen (opgeslagen in een ArrayList). Als je op 'OK' klikt in die pop-up dan sluit de pop-up af en wordt op de aanroepende pagina de ArrayList geupdate door die uit de pop-up. Er ontstaat dan een postback (hierdoor blijft de tekst in het bericht behouden) waardoor de adressen toegevoegd zijn.

Maar hoe pak ik zoiets best aan? Ik heb er geen flauw idee van hoe ik een ArrayList vanuit een pop up terug kan sturen naar de aanroepende pagina en dan een postback veroorzaken...

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04 20:36

Not Pingu

Dumbass ex machina

Een popup is meestal gewoon een nieuw window dat met javascript geopend en gepositioneerd wordt. Tenzij je met een floating DIV wilt werken, wat natuurlijk ook kan.

Je werkt dan wel met meerdere events (op zijn minst een knop om een file-upload te bevestigen, en eentje om de email te versturen), en het is niet mogelijk om in de ene event een Arraylist te maken en die in de andere event te vullen. Je zult alle informatie van die e-mail dus ergens anders op moeten slaan, bijv. in het Session object of in een database.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• joopst
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
tjek dis out: metabuilders