hulp gezocht met overclocken

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• turrrbothijs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-03-2023
kan iemand mij tips geven over het overclocken van je videokaart ik heb nog een oude geforce ti4200 maar ik heb totaal geen verstand van dit soort dingen, kunnen jullie zeggen hoe en welk programma ik kan gebruiken daarvoor zonder aan hardware te moeten sleutelen, of weet iemand waar ik kan vinden hoe dat moet.

bij voorbaat dank

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:00
Wat heb je al geprobeerd en heb je de search al gebruikt, zijn veel topics over overclocken :D

Specs

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:37

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Rivatuner

Ga hier eens mee spelen. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Geen verstand van computers? --> Niet doen...

Koop liever een nieuwe kaart bijv een 6600AGP (+/- 120 euro) dan hoef je voor een tijdje niet te overklokken

• asfaloth_arwen
nljagfan schreef op maandag 09 mei 2005 @ 18:24:
Geen verstand van computers? --> Niet doen...

Koop liever een nieuwe kaart bijv een 6600AGP (+/- 120 euro) dan hoef je voor een tijdje niet te overklokken
We zijn hier op tweakers.net en wat je niet weet kun je leren :D dus goed inlezen en opletten tijdens uitproberen, liefst met iets wat kapot mag 8)

Specs

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
asfaloth_arwen schreef op maandag 09 mei 2005 @ 18:27:
[...]

We zijn hier op tweakers.net en wat je niet weet kun je leren :D dus goed inlezen en opletten tijdens uitproberen, liefst met iets wat kapot mag 8)
offtopic: Dat is waar.

Er zijn hier veel topics over. Je kan het met coolbits proberen, en dan de kloksettings opschroeven, tot je rare pixels over het scherm ziet gaan. Het ziet er wel leuk uit maar stop dan meteen en ga niet door!

Verwijderd

zoek op www.guru3d.com op coolbits 2. daar staat allesi n wat je nodig hebt

• turrrbothijs
Ik heb nu riva, kan ik die snelheid van geheugen en core gewoon hoger zetten zonder gevaar?

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-05 19:37
turrrbothijs schreef op maandag 09 mei 2005 @ 18:56:
Ik heb nu riva, kan ik die snelheid van geheugen en core gewoon hoger zetten zonder gevaar?
Als je een eventueel brandje zonder gevaar noemt, ja.

• asfaloth_arwen
turrrbothijs schreef op maandag 09 mei 2005 @ 18:56:
Als je rustig aan doet en daarna grondig test en niet in 1 keer verdubbelen gaat het meestal goed, maar er is altijd gevaar >:)

Specs

• turrrbothijs
Wat is eigenlijk het verschil in riva als je het bij driver instellen doet of bij die andere

• turrrbothijs
Wat is low level clocing

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Kijk eens in de help van het programma en zoek eens op Google, je gooit hier nu snel achter elkaar je vragen neer en daar schiet niemand wat mee op.
turrrbothijs schreef op maandag 09 mei 2005 @ 19:09:
Wat is eigenlijk het verschil in riva als je het bij driver instellen doet of bij die andere
Eigenlijk is er geen verschil. Je clocked bij allebei je kaart over, het ene onderscheid zich van het andere door de features.
Ik gok iets met memory timings en dergelijke, aangezien ik geen Nvidia kaart heb en dus beide tooltjes niet ken moet ik hier gokken.

[ Voor 78% gewijzigd door AtleX op 09-05-2005 20:03 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

lowlevel is dicht bij de kaart zelf, dus je past de bios aan (correct me if i'm wrong) en driver is gewoon via de driver (minder gevaarlijk dus) maar drivermatig wil niet met oudere kaarten en low leve wil neit meer met de nieuwere kaarten.

jij moet gewoon nou gewoon dit doen:

rechtermuisknop op bureablad --> instellingen --> geadvanceerd --> de tab met de naam van je videokaart (in dit geval dus geforce 4 ti 4200) --> klok frequenties --> handamtige overklokken --> detecteer beste frequenties.

dan gaat windows zerlf na wat de beste (veilige) waarden zijn voor je videokaart

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Ga ajb eerst even zelf op onderzoek uit, dat is wel het minste wat je kan doen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.