[UPS] kapot, vervangende onderdelen

Pagina: 1
Acties:

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:46
Ik heb hier onlangs een Smart ups 600-LS voor een schappelijk prijsje op de kop getikt, hij heeft perfecte accu's. De verkoper zei dat hij alleen wat piepte en zei dat het een spoel was want het kwam niet uit de speaker.

Nou een piepende spoel hebben we allemaal wel eens gehoord en dat leek me wel op te lossen, maar toen ik het apparaat aandeed voor een 2e keer begon hij te roken bij de self test, niet goed dus.

Ik heb het apparaat snel open gemaakt en zag al snel de oorzaken:
Afbeeldingslocatie: http://www.mtonissen.nl/got/IMG_55811.JPG
Grotere pic: http://www.mtonissen.nl/got/IMG_5581.jpg

Dat zwarte blokje links van de gele condonsator is dus een spoel en bleek ook de piepende spoel te zijn, blijkbaar door het defect van deze spoel is de condensator ook geknapt :(.

Wat ik me nou afvraag is, wat voor een onderdelen zijn dit precies en zijn ze vervangbaar?
Op de condensator staat Fennic MF 3.3uF 250V AC K en op de spoel staat CTH-1200C ELMACO 9121.

Ik hoop dat ik geholpen kan worden, want het is echt zonde om zo'n goede ups op te geven vanwege 2 onderdeeltjes.

If it aint broke, fix it till it is!

• plastronneke
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2010
gaat denk ik makkelijk
we hebben thuis ooit de condesators van een mobo vervangen (lekten ...): naar de electronicazaak gegaan en de juiste condensators gevraagd, niet duur. ik denk wel dat een goede zaak die van jou ook wel zal hebben (of er aan kunnen raken)

• Venxir
Ik ben al aan het zoeken bij Conrad e.d. maar ik weet niet waarop ik ken deze variant van de condensator niet.

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-02 09:07
het kan natuurlijk ook dat door de defecte condensator, de spoel is gaan piepen ;)

• Venxir
Meester_J schreef op maandag 09 mei 2005 @ 18:25:
het kan natuurlijk ook dat door de defecte condensator, de spoel is gaan piepen ;)
dat sluit ik niet uit nee :)

Verwijderd

Ga gewoon naar je lokale elektronica boer (niet zon wasmachine zaak) met je Condensator (of de hele UPS :D ) en dan kan hij wel zien wat voor een er in moet ...
Pagina: 1