Toon posts:

Xbox met 5.1 Dolby Digital op Philips mx-1050D versterker?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na urenlang zoeken op forums en andere internetbronnen heb ik mijn vraag nog steeds niet beantwoord gekregen. Vandaar dat ik hier dus dit topic post.

Het probleem is als volgt. Ik heb de volgende PHILIPS home cinema set Ik wil mijn Xbox door middel van een advanced scart kabel aansluiten op deze set zodat ik kan genieten van Dolby Digital. Het probleem is echter dat ik geen digitale ingang heb op mijn versterker, alleen uitgangen. Mijn vraag is dan ook of het mogelijk is om dmv een decoder of iets dergelijks het signaal om te kunnen keren.
Ik heb ook iets gelezen over het omzetten van optisch naar coax dmv een apparaatje maar ook hierbij heb ik geloof ik nog een digitale coax ingang nodig.

Echter staat wel bij de product omschrijving dat de versterker dolby digital ondersteunt?!

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Wie kan mij a.u.b. helpen?

Bij voorbaat dank...

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zo te zien gaat dit dus niet lukken. Er zitten geen digitale ingangen op. Dolby digital kan dus alleen gebruikt worden met de dvdspeler die er in zit.
Het enige dat wel zou kunnen is hem analoog aansluiten, en dan misschien een dolby prologic surround effect instellen.

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

Stom dat ze bij philips niet even een digitale ingang erbij hebben gemaakt idd. Het is zoals Def_P al heeft gezegt niet mogelijk om je Xbox met gescheiden kanalen aan te sluiten op je dvdreceiver.

Dat dolby digital ondersteunt hij vanaf de DVD speler: zie het als gescheiden componenten die zijn versmolten: de DVD speler heeft digitaal uit, en die zit op (de enige) ingang van de receiver (over dat digitale singaal loopt dus dolby digital). Je kunt met die DVD speler dolby digital DVD's afspelen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info. Dat wordt dus een nieuwe set kopen of stereo gamen. Helaas..
Philips mag de dingen dus nog beter maken.

Philips makes things better ? ;(

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

neenee het is nu 'sense and simplicity' en bij die slogan hoort geen digitale ingang dus :)

www.nintendocasemods.com

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 11:49:
Bedankt voor de info. Dat wordt dus een nieuwe set kopen of stereo gamen. Helaas..

Ach, je spellen zijn over het algemeen toch amper dolby digital. Je DVD's speel je gewoon af via het setje wat je ervoor hebt. Het enige dat niet kan, is nu je Xbox als media-center gebruiken én gebruik maken van divx films met 5.1 geluid, maar je set kan vast ook wel pro-logic (II) weergeven, dat is ook niet heel erg onaardig en je DVD's speel je gewoon op de set zelf af.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Limbids
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:59
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 11:49:

Niet alleen Philips hoor. Ook JVC heeft zulke sets zonder digital IN.
Maat van mij met een XboX heeft hetzelfde probleem alleen dus met een JVC set.

Limbids

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
JvS schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 12:09:
[...]

Ach, je spellen zijn over het algemeen toch amper dolby digital. Je DVD's speel je gewoon af via het setje wat je ervoor hebt. Het enige dat niet kan, is nu je Xbox als media-center gebruiken én gebruik maken van divx films met 5.1 geluid, maar je set kan vast ook wel pro-logic (II) weergeven, dat is ook niet heel erg onaardig en je DVD's speel je gewoon op de set zelf af.
Alle spellen op de xbox zijn dolby digital. Het ene spel maakt er beter gebruik van als t andere, maar ze sturen allemaal 5.1 speakers aan. Maar of je daarvoor een hele nieuwe versterker zou moeten kopen is een 2de.

I, for one, like Roman numerals

Pagina: 1