Toon posts:

Restore (reconstruct) Cyrus-imapd - Fedora 3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb overal gezocht maar kom er niet uit. Ik had eerst een server draaien (fedora 2) met daarop cyrus als imapserver. De hdd van de server is kapot gegaan maar ik had een backup. Oa een backup van /var/spool/imap (de "store" van cyrus-imapd). Alleen ik krijg mij mail niet goed gerestored. In het begin dacht ik dat de gehele directory overschrijven de oplossing was, maar toen kreeg ik helemaal niks. Ook als ik folder voor folder doe gebeurt er niks en als ik het commando reconstruct draai gooit hij alle mailtje naar de prullenbak en zijn ze onleesbaar en staat hun datum op 1974. Heeft iemand dit ook gehad? En is diegenen eruit gekomen?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Hmm, cyrus en recovery...
Heb je je mailboxes.db nog? of iig een textdump daarvan (wil wel eens verschil tussen verschillende DB versies of het gebruik van skiplist zitten).

Je kunt met reconstruct (of hoe die binary mag heten, staat bij debian in /usr/lib/cyrus/bin/reconstruct, zal origineel vast cyrreconstruct geheten hebben) het een en ander reconstructen. In de Cyrus documentatie moet ook wel het een en ander terug te vinden zijn. AFAIK kan cyrreconstruct uit een spool met mailboxes een nieuwe mailboxes.db opbouwen.

Verwijderd

Topicstarter
_JGC_ schreef op maandag 09 mei 2005 @ 17:33:
Hmm, cyrus en recovery...
Heb je je mailboxes.db nog? of iig een textdump daarvan (wil wel eens verschil tussen verschillende DB versies of het gebruik van skiplist zitten).

Je kunt met reconstruct (of hoe die binary mag heten, staat bij debian in /usr/lib/cyrus/bin/reconstruct, zal origineel vast cyrreconstruct geheten hebben) het een en ander reconstructen. In de Cyrus documentatie moet ook wel het een en ander terug te vinden zijn. AFAIK kan cyrreconstruct uit een spool met mailboxes een nieuwe mailboxes.db opbouwen.
Bedankt! Reconstruct heeft uiteindelijk nog wel gewerkt, heeft me wel een flinke nacht gekost. Voor mensen die het commando nog willen weten, je kunt het doen met "su - cyrus -c "/usr/lib/cyrus-imapd/reconstruct -r -f user.**** " maar dan moet cyrus wel alle rechten hebben en moet je de cache en de indecie verwijderd hebben! Dit topic kan gesloten worden ;)