Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!
Dus dit moet een lame actie voorstellen om DPC in discrediet te brengen, omdat de cheaters uit de stats gefilterd worden...
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Wat ik begreep had hij 1500 geflusht op die proxy.Witlof schreef op maandag 09 mei 2005 @ 17:21:
Hmm, moet ik hierbij aan een aantal K's per dag denken of is het met 50 tot 100 punten per dag? Ik heb namelijk bij ons op de proxy ook een onbekend IP-adres maar dat is maar een kleine onbekende wat nog wel eens vaker voorkomt.
Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!
Verwijderd
Kort daarna verschenen 376 wu's op onze proxy, later in de middag nog een stel tot een totaal van iets meer dan 1500. Deze werden geflushed vanaf een ander pools ipadres.
De ipadressen staan inmiddels geblocked in de firewall
[ Voor 9% gewijzigd door ParaNoiMia op 09-05-2005 17:48 ]
Verwijderd
Misschien zinvol dat dnet die adressen registreert en een nieuwe versie van de perproxy uitbrengt die regelmatig updates van die lijst krijgt, zodat ze per direct gebanned zijnVerwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 19:02:
Mischien zinvol om een aantal grote poolse ip reeksen (providers) te blokken op de proxies
_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||
Dat is het eerste waar ik aan dachtColdFusion schreef op maandag 09 mei 2005 @ 19:30:
Als beginsel is het misschien handig als de ip's van deze kwaadwillenden binnen DPC rondgestuurd worden? Dan kan iedereen met een proxy die meteen in de banlist zetten.
wel weer rot dat ze de grootste nerds van het stelletje moeten pakken
offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING
Verwijderd
Het lijkt me wenselijk om dergelijk verdacht gedrag zo spoedig mogelijk (met relevante proxy-logs) aan distributed.net door te geven. Zo kun je voorkomen dat je team uit de stats gehaald wordt.ColdFusion schreef op maandag 09 mei 2005 @ 19:30:
Als beginsel is het misschien handig als de ip's van deze kwaadwillenden binnen DPC rondgestuurd worden? Dan kan iedereen met een proxy die meteen in de banlist zetten.
Natuurlijk moet dnet hiervan ook op de hoogte worden gesteld etc etc. Maar door samenwerking kunnen we te grote verspreiding al voorkomen. Voorkomen is beter dan genezen zeggen ze altijd
[ Voor 7% gewijzigd door ColdFusion op 09-05-2005 20:50 ]
_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||
Dat is ook het eerste dat ik gedaan heb, mail naar Floppus gestuurd.Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 20:41:
[...]
Het lijkt me wenselijk om dergelijk verdacht gedrag zo spoedig mogelijk (met relevante proxy-logs) aan distributed.net door te geven. Zo kun je voorkomen dat je team uit de stats gehaald wordt.
Verwijderd
Ik ben het compleet met je eens!ColdFusion schreef op maandag 09 mei 2005 @ 20:46:
Dat uiteraard ook, maar als iemand binnen DPC last heeft van een vervelende pool en meteen de rest op de hoogte stelt, behoed je die anderen weer voor problemen. Het is maar een kleine moeite lijkt me
Aan de andere kant, iedereen die weet wat het email-adres is waarop je flusht kan het je lastig maken door met een gehackte client op jouw naam te flushen. Alert blijven de komende tijd!
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2005 21:16 . Reden: lay out ]
Verwijderd
Anyhoe, Don't worry, be happy
Zoals gezegd, worden blokjes van cheat-clients tegenwoordig automagisch uit de stats gefiltert.
Het enige wat gescant is op cheaters, is de history log tot aan het punt waar het filter is ingegaan (22-4-2005). Het is dus uiterst grappig dat ze deze poging doen, aangezien het ze alleen maar CPU power kost, en er verder geen gevolgen aanzitten voor degenen die ze proberen te dwarsbomen.
Dus mensen, relax... Er was al aan gedacht dat zoiets zou kunnen gebeuren.
Waar een mogelijkheid is om te cheaten, zal gecheat worden. Dus waar men een mogelijkheid ziet een concurrent te dwarsbomen, zal dat gebeuren.
/me aait zijn filtertje
Nu ja, het is wel dpc-tje pesten, die zooi moet uit de logs van de proxy gehaald worden om de stats schoon te houden, dus vervelend is het welVerwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 21:20:
Ok, weer een leuke actie...
Anyhoe, Don't worry, be happy![]()
![]()
Zoals gezegd, worden blokjes van cheat-clients tegenwoordig automagisch uit de stats gefiltert.
Het enige wat gescant is op cheaters, is de history log tot aan het punt waar het filter is ingegaan (22-4-2005). Het is dus uiterst grappig dat ze deze poging doen, aangezien het ze alleen maar CPU power kost, en er verder geen gevolgen aanzitten voor degenen die ze proberen te dwarsbomen.
Dus mensen, relax... Er was al aan gedacht dat zoiets zou kunnen gebeuren.
Waar een mogelijkheid is om te cheaten, zal gecheat worden. Dus waar men een mogelijkheid ziet een concurrent te dwarsbomen, zal dat gebeuren.
/me aait zijn filtertje
Gelukkig worden de stats niet vervuild, als ze zien dat ze niks er mee op schieten zullen ze wel stoppen.
Ps: floppus waarom wordt 't % van ogr-25 niet bijgewerkt.
[ Voor 65% gewijzigd door gp500 op 09-05-2005 22:31 ]
Verwijderd
Al gedaanVerwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 21:44:
Je kan op je proxy "ignoredip" waardes instellen waarmee hele ranges te blocken zijn.
hoe zit dit dan met gecheat van na die tijd?Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 21:20:
Ok, weer een leuke actie...
[..]Het enige wat gescant is op cheaters, is de history log tot aan het punt waar het filter is ingegaan (22-4-2005). Het is dus uiterst grappig dat ze deze poging doen, aangezien het ze alleen maar CPU power kost, en er verder geen gevolgen aanzitten voor degenen die ze proberen te dwarsbomen.
[..]
en zijn de blokjes uberhaupt goed gecruncht (zodat ze meetellen voor de keyspace)?
Die zullen dan wel door het filter worden tegengehouden neem ik aan. Daar is het tenslotte een filter voor
klinkt een stuk alerter en logischer dan mijn huidige gedachtengangCowArt schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 00:03:
[...]
Die zullen dan wel door het filter worden tegengehouden neem ik aan. Daar is het tenslotte een filter voor
maar dan blijft dus nog wel mijn 2e vraag: zijn de blokjes uberhaupt goed gecruncht (zodat ze meetellen voor de keyspace)?
[ Voor 18% gewijzigd door Sequence op 10-05-2005 00:08 ]
Als ik een post naar de mailinglist mag geloven zijn ze verminkt: http://lists.distributed....c5/2005-April/040782.htmlSequence schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 00:08:
[...]
klinkt een stuk alerter en logischer dan mijn huidige gedachtengang
maar dan blijft dus nog wel mijn 2e vraag: zijn de blokjes uberhaupt goed gecruncht (zodat ze meetellen voor de keyspace)?
Aldus Floppus zelfSecondly, We have 100% certainty these blocks have not been generated with
unaltered clients. Computers with computational errors could not have
generated what we have seen.
Ik ga er van uit dat ook rekenfouten zorgen voor (gedeeltelijk) verminkte blokjes.
[ Voor 13% gewijzigd door Jaap-Jan op 10-05-2005 00:27 ]
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Verwijderd