[ERD] Tabellen

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-05 16:44

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Op het moment ben ik bezig met het maken van een ERD voor een registratie van artikelen.
Het geval is dat er een aantal te registreren artikelen zijn (bv auto, stoel en telefoon) en dat alle 8 artikelen verschillende eigenschappen hebben. Van een auto wordt bv iets anders geregistreerd dan van een stoel (kenteken en type stoel bv)

Nu zit ik een beetje in dubio hoe dit logisch te redeneren naar een ERD. Moet ik voor elk artikel een tabel maken met als attributen de eigenschappen, of kan het beter op een andere manier. Voor elke artikel een tabel lijkt mij niet helemaal uitgenormaliseerd, maar ik zit een beetje met een zwart gat hoe het dan zou moeten.

De artikelen dacht ik zelf dmv een koppeltabel Bestelling of Aanvraag aan een persoon te koppelen.
Ideeen? (btw dit is geen huiswerkvraag)

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 21:25

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Ik zou de attributen/eigenschappen ook via een koppeltabel maken waarbij je het product aan de betreffende eigenschap koppelt (veel op veel relatie).

Bestellingen hoef je niet via een koppeltabel te laten lopen (1 op veel relatie). De producten aan de bestelling zul je weer wel via een koppeltabel moeten oplossen (veel op veel relatie).

Nu ook met Flickr account

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Je wilt dus subtypering gebruiken, lijkt mij dat google daar best wel een voorbeeld voor kan vinden. Wat heb je tot nu toe? :)
En een veel op veel relatie wordt meestal een koppeltabel.

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Ok, ja bedoelde eigenlijk ook dat ik de tabel bestellingen als 'koppeltabel' zag tussen de artikelen en de persoon. Als ik het goed begrijp zou jij een tabel artikel maken met een koppeling naar verschillende tabellen met daarin apart de eigenschappen? Dus voor elk type artikel toch een aparte tabel?

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Gert schreef op maandag 09 mei 2005 @ 16:08:
Je wilt dus subtypering gebruiken, lijkt mij dat google daar best wel een voorbeeld voor kan vinden. Wat heb je tot nu toe? :)
En een veel op veel relatie wordt meestal een koppeltabel.
Wat ik hierboven beschreven heb, heb ik op papier staan in ERD vorm.
Ik ga eens zoeken op subtypering. Wist niet dat hier een term voor is.