[Finder] slideshow werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• JeffG
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-01-2025
Wanneer ik meerdere (jpeg) plaatjes in Finder selecteer en vervolgens via rechtermuisknop op 'Slideshow' klik, gebeurd er helemaal niets, de CPU doet niets, hardeschijf gaat niet ratelen.... niets.

Het maakt niet uit welke plaatjes ik selecteer, plaatjes in andere directories bleken ook niet te werken. Verder zijn alle plaatjes wel gewoon leesbaar, wanneer ik een enkel plaatje aanklik laat Finder ook netjes een preview zien.

Alles lijkt dus goed... Heeft iemand enig idee waarom dit niet werkt?

Ik heb trouwens een iBook G4 1.33GHz met een schone Tiger installatie.

[ Voor 11% gewijzigd door JeffG op 09-05-2005 16:01 ]

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Staat er niks in je Console? Geen defecte JPEGs?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• JeffG
Nope, er komt niets in mijn Console terecht (zonet even nog een keer gecontroleerd). Zoals ik al zei zijn de JPEGs perfect leesbaar, Finder laat een preview zien, Photoshop leest ze. iPhoto leest ze ook perfect.
Het enige wat dus niet werkt is de Slideshow optie in Finder, ik krijg ook geen error, dat is het juist het vreemde.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Open eens meerdere files in Preview (selecteer meerdere JPEG files, en kies dan Open; je krijgt dan een Preview venster met meerdere files in de Drawer) en probeer dan eens of de slideshow functie werkt vanuit Preview?

[ Voor 19% gewijzigd door blackd op 09-05-2005 16:54 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• JeffG
Via Preview werkt het perfect.

Verwijderd

Probeer het eens met een paar Files 3 ofzo.

of eens met heel veel stuk of 50?!

• JeffG
Nope maakte ook niets uit. Ik heb het inmiddels opgelost door Finder te killen :/
Vaag dat dat het was en stom dat ik dit niet eerder geprobeerd heb.

Opgelost en topic kan dus gesloten worden als dat nodig is :)

Verwijderd

Ik heb ook problemen met slideshow vanuit finder (of preview of mail). Systeem is een Mac Mini met 512MB, Tiger 10.4.1 en een resolutie van 1920 x 1200. Slideshow vanuit iPhoto gaat goed, echter slideshow vanuit finder (of preview of mail) geeft strepen ipv plaatjes, bij de index worden de plaatjes wel goed getoond. Als ik de resolutie (en/of aantal kleuren) verlaag wordt de slideshow wel goed vertoond.

Heeft iemand een idee?

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Misschien is de resolutie van je scherm en je foto's te hoog voor de videokaart in je Mac Mini? Probeer het eens met een klein aantal foto's van lage resoluties (onder de 1 MP bijvoorbeeld), of kijk eens of hij hetzelfde doet met je scherm op een lagere resolutie.

Aan de andere kant, met mijn iBook G4 1GHz heb ik ook nooit slideshow problemen gehad met 6 megapixel foto's, maar ik heb 'maar' een 17"tft scherm eraan hangen, en draai dus geen 1900*1200.

Verwijderd

Zoals ik al aangegeven had heb ik geen problemen als ik de resolutie (of het aantal kleuren) verlaag, iPhoto slideshow heeft echter geen problemen met 1920x1200 en miljoenen kleuren. Het lijkt erop dat de slideshow functie van Finder (preview en mail) niet juist met het geheugen omgaat.

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ehm, sorry, ik moet er beter bij blijven als ik een reply maak, excuses. Zoals hierboven staat, een relaunch van Finder, misschien dat dat helpt, maar dat zal je al wel gelezen hebben. Ik kan je er niet veel verder mee helpen...

Verwijderd

Ok, ook een foutje van mijn kant, ik had dit wel gelezen echter, maar dacht dat mijn probleem iets anders was, een relauch van finder heeft bij mij geen enkel effect. Als ik echter mijn resolutie van 1920 x 1200 Millions, terug zet op 1920 x 1200 thousands werkt het wel. iPhoto heeft geen enkel probleem met 1920 x 1200 Millions. De grote van de plaatjes maakt ook niet uit.
Pagina: 1