Toon posts:

overclocken radeon x300. hoever geraken jullie? Veilig?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kvraag me zo af hoever jullie jullie mobility's kunnen overclocken en wat men eigenlijk als veilig kan beschouwen.
de x300 uit mn dell inspiron 6000 draait standaard op 300/216 en die kan ik maximaal op 420/320 zetten. Voor alle veiligheid kies ik wat lager nl 375/300 maar is dit laag genoeg of kan ik het integendeel gerust nog wat hoger zette?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wat heb je zelf al gecheckt? Al benchmarks gedraaid? 3DMark? Dan zie je vanzelf of je videokaart tegen de grens aan hikt.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
als je kaart niet te warm word en je krijgt geen artifacts dan kun je er wel vanuit gaan dat je oc stabiel is en dat het goed werkt

Verwijderd

zoek ff wat de max temps voor je vga kaart zijn en dan zie je of je nog verder kan, tevens merk je vanzelf als een oc niet lukt.

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 15:54

Brainless-NL

lolkipo

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 16:25:
zoek ff wat de max temps voor je vga kaart zijn en dan zie je of je nog verder kan, tevens merk je vanzelf als een oc niet lukt.
Dat merk je vanzelf wel als je vastlopers/arties krijgt lijkt mij :)

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-06 13:35

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Lijkt mij iig niet héél veilig de videokaarten in laptops over teklokken. Ze worden std al warm genoeg. Mijn advies is dan ook: "Zet je OC volledig terug en ga lekker je desktop overklokken"

Asus Zenbook i7 256gb

Verwijderd

Topicstarter
GreenFury schreef op maandag 09 mei 2005 @ 16:52:
Lijkt mij iig niet héél veilig de videokaarten in laptops over teklokken. Ze worden std al warm genoeg. Mijn advies is dan ook: "Zet je OC volledig terug en ga lekker je desktop overklokken"
Kheb geen desktop :P
Voor de rest op de maximum frequenties liep de grafische kaart na 10 min vast maar op de instellinge die ik nu heb draait hij met gemak 3 uur dus blijkbaar kan hij da wel aan en zo heet wordt hij echt ni zenne dus kvermoed dak me geen zorge moet make :P. Trouwens kzet hem alleen maar op maximum als ik eens een spelleke speel.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

kzie niet waarom kdeze topic nog langer open (k)zou laten...

Overclocken hoort in Die-Hard Overclocking & Cooling, maar ook daar zit men niet te wachten op opsomtopics die zonder eigen inzet en informatie van de topicstarter geopend zijn :o

Oslik blyat! Oslik!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Met wat zoekwerk is er voldoende te vinden over overclocken, begin daar dus even mee :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.