[COMPAQ HD] >> nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
In een nieuw systeem is het de bedoeling dat de HD uit een compaq systeem gebruikt kan worden en het liefst bootable wordt op het nieuwe systeem.(AMD sempron Asrock MOBO (K7S41GX))

het systeem herkent in de BIOS de HD, ook op primary, aar weigert de bootsectors te laden.

COMPAQ is heel stellig: het kan niet en raad iet aan het te proberen...

sta je dan :{
zelfs in een vervangend compaq systeem zou dit dezelfde problemen gaan geven.

Hoe krijg ik tóch de HD bootable in een ander dan COMPAQ systeem?

de inhoud van de schijf is gewoon erg belangrijk, ook vanwege boekhouding e.d.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• PD2JK
  • Laatst online: 06:30

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Kun je de data niet eerst backuppen op een ander systeem en daarna een low-level format, mbr fixen e.d. doen op die tegenwerkende schijf?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
waarom wil je perse die schijf als bootdisk gebruiken, als je hem als slave erbij hangt zou het gewoon moeten werken en kun je bij je data en kun je die kopieren en vervolgens kun je doen met schijf wat je wil })

[ Voor 22% gewijzigd door asfaloth_arwen op 09-05-2005 18:50 ]

Specs

Verwijderd

Eerst disk backuppen naar andere disk!!
Maak een win98 bootflop, en zet daar fdisk op en e.v.t. delpart.exe (ff zoeke met google)
Met delpart kan je alle partities wegdonderen en dan met commando fdisk /mbr gooi je de bootsector leeg. Dan xp installeren. Zou moeten werken. Volgens mij zijn compaq disken niets anders dan gewone disken (ander stickertje) komen meestal van western digital ofzo af. (scsi is misschien ander verhaal)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2005 18:44 ]

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-03 17:29
fdisken is beetje vervelend als de "persoon in kwestie" er nogal wat boekhoudrommel op heeft staan hè >:). Het probleem is me alleen beetje onduidelijk. Weigert bootsectors te laden?

Heb je dat ook als je hem als slave probeert aan te spreken of alleen als je ervan probeert te booten. Wat me nogal vaag lijkt...

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

Verwijderd

Ja heb al ge-edit. Eerst backuppen.
Inderdaad een vaag probleem, want volgens mij gebruikt compaq normale harddisken.

• paQ
  • Nu online
TeXiCiTy schreef op maandag 09 mei 2005 @ 18:47:
fdisken is beetje vervelend als de "persoon in kwestie" er nogal wat boekhoudrommel op heeft staan hè >:). Het probleem is me alleen beetje onduidelijk. Weigert bootsectors te laden?

Heb je dat ook als je hem als slave probeert aan te spreken of alleen als je ervan probeert te booten. Wat me nogal vaag lijkt...
als ik hem als slave aan probeer te spreken dan geeft de bios een rode tekst tijdens opstarten om het IDE deivce als master in te stellen.

wanneer ik dat doe, dan wordt er geen bootable device gvonden
(wel in de bios een primary master >> de HD dus)

er is ook geen andere HD beschikbaar. Het was de bedoeling het system te upgraden, vandaar het nieuwe mobo en proc. Maar de HD is dus gewoonweg niet aanspreekbaar. En tja... compaq is compaq, dus een restore CD of de CD waar een windows versie op staat, die begint meteen te mekkeren dat het niet gaat werken want het is geen compaq computer :|

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Compaq heeft een of ander rare partitie aan het begin van de schijf staan meestal (is mijn ervaring met een gesloopte laptop - alleen de schijf doet het nu nog }) ). Er staat een kleine dos-partitie op, van 12 mb in mijn geval. Partition magic kan er niks mee (als ik me goed herinner), winxp partition manager zag hem als een of ander dinges partitie (zal ik ff opzoeken). fdisk /mbr zal het wel moeten oplossen, een low level format ook wel ;) .
Probleem is dus gewoon dat die partitie in de weg zit.

edit: mn schijf teruggevonden, usb aangesloten (het is een 2.5 inch schijf ;) ): windhoos noemt het een eisa-configuratie (whatever that means :P ). Een soort van bios voor de computer of zo denk ik...

[ Voor 23% gewijzigd door stefan001 op 09-05-2005 22:13 ]

Pagina: 1