[Exch2003] Nieuwe gebruiker kan niet in mailbox

Pagina: 1
Acties:

• noot101
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-01 13:54
Ik heb een Windows SBS 2003 server met SP1.
Nu heb ik in de Active Directory een nieuwe gebruiker aangemaakt en hierbij ook aangevinkt dat er een mailbox voor aangemaakt moet worden. Dit lijkt allemaal goed te gaan.
Ik kan ook met de naam van de nieuwe gebruiker inloggen op een werkstation. Het enige probleem is de mailbox.
In de AD zou de mailbox wel aanwezig zijn, want als ik van die gebruiker de Exchange Tasks bekijk kan ik de mailbox verwijderen. Maar als ik wil inloggen in Outlook Web Access krijg ik een foutmelding dat de gebruiker of het wachtwoord niet klopt. En als ik in Outlook het mailaccount wil toevoegen komt er een melding dat de naam niet in de adreslijst voorkomt.

Wat vergeet ik nu...... :?

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:34
Moet je niet een user aanmaken via het speciale administration panel? (Server management)

Verwijderd

Hoe lang wacht je voordat je inlogt op de mailbox? De RUS moet namelijk eerst nog een e-mail adres en allerlei andere attributen op de user stampen. 1 van die attributen is ShowinAddressBook :) Heb je de RUS al eens handmatig ge-update?
Voor meer informatie http://support.microsoft.com/?id=253770

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2005 15:05 ]

• noot101
Ja de handmatige update van de RUS heb ik gedaan, daarna enkele minuten gewacht en kan helaas nog niet inloggen in OWA.
Ook als ik de user-details bekijk in de AD dan zie ik geen adressen staan bij Email Adresses
En in de event-log vind ik ook geen foutmeldingen m.b.t. Exchange

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien de server even rebooten? Normaliter zou dit na een kwartiertje allemaal wel aangemaakt moeten zijn. In een omgeving met drie domeincontrollers is het dan ook altijd wel klaar.

Welk SP1 heb je geïnstalleerd? SP1 voor SBS al uitgekomen? Ik zie 'm er namelijk nog niet bij staan, en de verwachting was dat het nog even zou duren. Misschien een beta? http://www.microsoft.com/...bs/downloads/default.mspx

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

noot101 schreef op maandag 09 mei 2005 @ 15:20:
Ja de handmatige update van de RUS heb ik gedaan, daarna enkele minuten gewacht en kan helaas nog niet inloggen in OWA.
Ook als ik de user-details bekijk in de AD dan zie ik geen adressen staan bij Email Adresses
En in de event-log vind ik ook geen foutmeldingen m.b.t. Exchange
als je geen email adressen ziet staan is de user dus niet gestampt door de RUS. Zet diagnostics logging eens op maximum voor MSExchangeAL (alle categorieen), update de RUS dan nog eens handmatig en kijk dan of je wel errors ziet.

• noot101
Voor zover ik weet zou er geen verschil moeten zijn in het Service Pack of dit nu voor Windows 2003 of Windows SBS 2003 is.
Reboot van de server gaat op dit moment eventjes niet, dat kan ik vanacht nog wel doen.

Verwijderd

noot101 schreef op maandag 09 mei 2005 @ 16:39:
Voor zover ik weet zou er geen verschil moeten zijn in het Service Pack of dit nu voor Windows 2003 of Windows SBS 2003 is.
Reboot van de server gaat op dit moment eventjes niet, dat kan ik vanacht nog wel doen.
Nou, lees http://www.microsoft.com/...ownloads/sp1/default.mspx maar eens door:
Note: Although Windows Server 2003 SP1 has released, it is recommended that you wait to install this service pack until Windows Small Business Server 2003 SP1 releases. For more information, see Windows Small Business Server 2003 and Windows Server 2003 SP1 Known Issues.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Stuur er eens een mailtje naartoe. Hielp bij mij. Net alsof de mailbox eigenlijk pas aangemaakt werd als er ook daadwerkelijk iets in moest.

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• wizzzzzz
  • Laatst online: 13-08 11:15
SP1 voor Windows Server 2003 heb ik ook nog op geen enkel SBS systeem gezet. Wel heb ik Exchange 2003 problemen gehad die ik met SP1 voor Exchange 2003 opgelost heb.

Voor de verdere servicepacks wacht ik toch liever totdat die voor SBS 2003 zelf uit is. ;)

• noot101
Je hebt gelijk, maar schijnbaar kan het dus ook weinig kwaad als deze er dus wel op staat. Maar wie weet heeft het er wel iets mee te maken, want voordat dit SP erop stond had ik er nog geen problemen mee.
spone schreef op maandag 09 mei 2005 @ 16:47:
Stuur er eens een mailtje naartoe. Hielp bij mij. Net alsof de mailbox eigenlijk pas aangemaakt werd als er ook daadwerkelijk iets in moest.
Dit heb ik al gedaan, want dit heb ik inderdaad ook ooit meegemaakt, maar het geeft helaas geen oplossing. Maar het mailtje komt ook niet in de undeliverabe mailbox terecht. Dus lijkt het dat het op een of andere manier toch herkend wordt. :?

• wizzzzzz
  • Laatst online: 13-08 11:15
Heb je SP1 voor Exchange er ook op gezet ?

Verwijderd

Zet je message tracking eens aan, stuur dan nog eens een keer een message en track die dan eens.

• noot101
Ik heb het opgelost met het installeren van SP1 voor Exchange 2003.

Bedankt voor het meedenken
Pagina: 1