Toon posts:

[2000] Geplande taak batchfile wordt niet uitgevoerd*

Pagina: 1
Acties:
  • 314 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een batch file gemaakt die een backup van een bepaalde map moet maken.

Als ik de batch los start werkt hij perfect. Maar dat wil ik nu net niet, ik wil het namelijk in de taak planner verwerken.
Zodra ik dat doe krijgt de taak planner een 0x2 melding (betekent: file not found).

Ik heb de taak al meedere malen opnieuw aangemaakt zonder resultaat

Kan iemand mij helpen

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-04 17:34

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Heb je toevallig spaties in de bestandsnaam gebruikt en geen double quote's gebruikt in de task schedular?

Zoek wat je niet eerder vond

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-03 15:48

mutsje

Certified Prutser

Lees deze howto even rustig door dit geld ook voor 2003 server. Hier staat ook in als je bijvoorbeeld 'Mijn batch bestand.bat' gebruikt dat je dit moet encapselen met """mijn batch bestand.bat"""

[rml][ XP]HOWTO: local en remote scheduled tasks[/rml]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Sader,

Zoals je net al in Registratievoorwaarden en faq en Windows Operating Systems - Policy hebt gelezen is GoT een forum wat draait op de motivatie en inzet van de bezoekers. Ook is daarnaast je eigen initiatief en speurdersinstinct erg belangrijk. We verwachten hier op GoT dan ook dat je zelf wat onderzoek doet voordat je een topic opent, en al wat dingen probeert. Hierbij willen we graag uitgebreid alle relevante info in je topicstart zien. Lees daarover Algemene gedragsregels (Netiquette) eens :) Ik pas de topictitel even een klein beetje aan.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

mutsje schreef op maandag 09 mei 2005 @ 15:14:
Lees deze howto even rustig door dit geld ook voor 2003 server. Hier staat ook in als je bijvoorbeeld 'Mijn batch bestand.bat' gebruikt dat je dit moet encapselen met """mijn batch bestand.bat"""

[rml][ XP]HOWTO: local en remote scheduled tasks[/rml]
Beetje erg overdreven zoveel quotes ;)
code:
1
2
3
4
5
mijn" "batch" "bestand.bat

of

"mijn batch bestand.bat"

3 quote's zijn nergens goed voor onder dos ;)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-03 15:48

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 15:50:
[...]

Beetje erg overdreven zoveel quotes ;)
code:
1
2
3
4
5
mijn" "batch" "bestand.bat

of

"mijn batch bestand.bat"

3 quote's zijn nergens goed voor onder dos ;)
Daarom heb ik toendertijd het probleem ook aangemeld bij Microsoft zelf. Als je 'mijn batch bestand.bat' in " " encapseld doet ie het fijn niet omdat het na de eerste spatie afgebroken wordt. Ik weet echt wel waar ik het over heb.
Pagina: 1