Toon posts:

PC start niet op. Voeding of MB kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De PC (Fujitsu Siemens T-bird) van een vriendin van mij start niet meer op.
Bij het inschakelen van de hoofdschakelaar van de voeding gaat led-je op moederbord (MS-6323 Ver.1) branden en de processorventilator maakt een kleine draaibeweging. Verder gebeurt er niets.
Als de aan/uitschakelaar aan voorzijde van PC 10 sec wordt ingedrukt gaat ledje op MB uit.
Als vervolgens aan/uitschakelaar opnieuw wordt ingedrukt gaat ledje op MB weer branden, verder gebeurt er niets. Ook de processor fan maakt dan geen beweging.

Wat is hier aan de hand?
Een kapot moederbord?
Een kapotte voeding?
Of iets anders?

Gaarne advies.
Bij voorbaat dank,

Marix

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
Zal waarschijnlijk of je mobo of je voeding zijn ja. Test eerst je systeem eens zo kaal mogelijk.

Het makkelijkste is om daarna je voeding te testen door er gewoon een andere voeding in te hangen.

Blijft het probleem zal waarschijnlijk je mobo defect zijn. Dit kun je natuurlijk testen door een ander mobo aan te sluiten of door hem op te sturen voor eventuele garantie, in dat geval testen ze hem bij Fujitsu Siemens.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 22:15

Deathchant

Don't intend. Do!

system failed CPU test ?
of springt het hele ding niet eens aan ?als het moederbord defect was, zou het lampje niet aangaan denk ik

[ Voor 34% gewijzigd door Deathchant op 09-05-2005 15:43 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ga de faq eens lezen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Voeding is het niet, die heb ik zojuist laten testen.
CMOS batterij ook al verwijderd en teruggeplaatst.
FAQ gelezen.
CPU-cooler draait bij inschakelen spanning slecht een kwartslag.
Dan ziet het er toch naar uit dat het MB kaduuk is, ondanks het ledje dat brand.

Verwijderd

Zoiets had ik met een lekkende condesator...
Pagina: 1