[html/css] zandloper/wait cursor veranderen of onderdrukken

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rapzar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-03 09:37
voor mn website heb ik eigen cursors gemaakt, en geimplementeerd:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
<style> body {background-color: #000000; cursor : url("hop.cur"); }
            A:link    {cursor : url("hoplink.cur"); }
            A:visited {cursor : url("hoplink.cur"); }
            A:active  {cursor : url("hoplink.cur"); }
            A:hover   {cursor : url("hoplink.cur"); } 
            </style>
Werkt op zich prima, maar als ik op n link klik, wordt er iets geladen, en geeft IE een zandloper weer. Die is in een ecsentieel andere stijl als mijn cursorsAfbeeldingslocatie: http://www.poolside-productions.com/temp/hop3.gif, en dat maakt t erg lelijk. Ik heb zowat heel GOT-WG doorgelezen, en alle pagina's waar mensen naar door verwijzen, (zo kom ik aan de code hierboven, en heb ik terloops nog vanalles geleerd :*) ) maar het lukt me niet om de zandloper eruit te krijgen. bestaat er zoiets als
Cascading Stylesheet:
1
{cursor : "wait" =url("hoplink.cur")
ofzo (jaja, ik heb als html-noob zelfs zelf code proberen verzinnen). Als t in IE6 werkt ben ik allang happy. mensen die een grondige hekel aan custom cursors hebben kunnen altijd nog firefox gebruiken :+

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Je kunt je muiscursor niet veranderen, je kunt er hoogstens met DHTML een plaatje bij hangen of je moet Flash / Cometcursor gebruiken. :)

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-04 07:10

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

André schreef op maandag 09 mei 2005 @ 14:38:
Je kunt je muiscursor niet veranderen, je kunt er hoogstens met DHTML een plaatje bij hangen of je moet Flash / Cometcursor gebruiken. :)
De cursor property ken je vast toch ook wel :)

http://www.w3schools.com/css/pr_class_cursor.asp

Specs | Audioscrobbler

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

The user agent retrieves the cursor from the resource designated by the URI. If the user agent cannot handle the first cursor of a list of cursors, it should attempt to handle the second, etc. If the user agent cannot handle any user-defined cursor, it must use the generic cursor at the end of the list.
Bron: http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/ui.html
Het is dus browser specifiek of het werkt en deze pagina vertelt mij dat voor zover alleen IE 6 het ondersteunt.

• Rapzar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-03 09:37
[small]André schreef[/small]:
Je kunt je muiscursor niet veranderen...
Voor iets wat niet kan lukt t toch aardig met die {cursor : url("iets.cur")}. :) (wellicht begrijp ik niet helemaal wat je bedoeld)

Met wat ze in die 2 pagina's vertellen, kan ik een standaard cursor op een specifieke plaats laten verschijnen (op een link of plaatje ofzo). Maar ik wil graag (ongeacht waar op de pagina) de standaard 'zandloper' vervangen net zoals ik met de pointer heb gedaan. (of zorgen dat er dan even geen cursor is is ook oke)

Die lijst opwww.w3.org heb ik wel meer gezien, en volgens mij altijd in die volgorde:
Value: ( (<uri> ,)* ( auto | crosshair | default | pointer | move | e-resize | ne-resize | nw-resize | n-resize | se-resize | sw-resize | s-resize | w-resize| text | wait | help ))
een stukkie verder:
code:
1
P { cursor : url("mything.cur"), url("second.csr"), text; }
maar t is vast niet de bedoeling dat ik 16 url("N.cur") achter elkaar plak voor iedere value (of wel?)

edit: ik heb de pagina ff online gezet zodat je kan zien wat er gebeurt. Het is natuurlijk alleen te zien in IE6. In de iframes doet de custom-cursor t nog niet, maar voor de test kun je al eens op de knoppen linksonder duwen, en op de cursor letten. mijn website

[ Voor 28% gewijzigd door Rapzar op 09-05-2005 22:31 ]

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2025
alleen IE ondersteund t meen ik, heb t ook eens gebruikt in een webapplicatie. Door een form te submitten (wat lang duurt) weet je wanneer je de cursor moet vervangen. Na mn submit (na bv 10sec) refreshte ik de pagina en zette ik de cursor weer op default...

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Rapzar schreef op maandag 09 mei 2005 @ 22:22:
een stukkie verder:
code:
1
P { cursor : url("mything.cur"), url("second.csr"), text; }
maar t is vast niet de bedoeling dat ik 16 url("N.cur") achter elkaar plak voor iedere value (of wel?)
Nee, ik zou bijv 2 custom cursors neerzetten en als derde en mogenlijk vierde in de rij een cursor uit de standandaard lijst.

Verwijderd

Er kan maar 1 fallback cursor zijn. Geen 2. Hij is tevens verplicht.
Pagina: 1