Toon posts:

dvd maken van software

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb de volgende situatie. een applicatie. een menu met allerlei filmpjes en plaatjes. soort promo materiaal zeg maar. echter, deze software moet nu op de harde schijf van een windows machine geinstalleerd worden. mijn vraag is, is het mogelijk deze software direct te converteren naar een dvd? zodat door een dvd in een speler te stoppen de applicatie direct geladen wordt (ook als het niet een pc betreft) en dan te gebruiken is.

opzich heb ik het ruwe materiaal, dus alle filmpjes en plaatjes los. het is een mogelijkheid om alles bij elkaar te zoeken en dit in de juiste volgorde in een menu te proppen. maar dat is gruwelijk veel werk. wellicht weet iemand hoe dat sneller kan?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Applicatie of als lange film?

Als film: je kunt de boel (softwarematig) opnemen als je het op die PC afspeelt. (Zie de vele topis hierover op GoT voor programma's hiertoe. Camtasia bijvoorbeeld). Opnemen als (bij voorkeur waarschijnlijk) MPEG en overzetten naar DVD.

Als interactieve applicatie: dat is een stuk meer werk :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Tyf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11-2025

Tyf

Wel als de interactie niet meer vraagt dan filmpjes starten en kiezen, of afbeeldingen bekijken werkt een gewone dvd hier perfect voor hoor.
Als je dvd film start kun je toch ook filmpjes kiezen enzo?

Verwijderd

Topicstarter
hmm eigenlijk is het de bedoeling dat het menu in tact blijft. maar denk dat ik de filmpjes in een paar categorien ga opsplitsen en die gewoon achter elkaar door op de dvd ga zetten. met een klein menuutje erbij ofzo. wel een boel uitzoekwerk helaas. geloof niet dat het mogelijk is een applicatie direct over te zetten.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Tyf schreef op maandag 09 mei 2005 @ 14:05:
Wel als de interactie niet meer vraagt dan filmpjes starten en kiezen, of afbeeldingen bekijken werkt een gewone dvd hier perfect voor hoor.
Als je dvd film start kun je toch ook filmpjes kiezen enzo?
Ja; maar dat heeft iemand wel ooit in elkaar zitten prakken. Het sprong niet van de tekentafel op de DVD; en met diezelfde reden kan hetgeen de TS graag zou willen dus ook niet. Je kan niet een applicatie maken die logica bevat; en die logica dan in een simpele conversie omzetten naar DVD. Ik stel voor dat de TS zich eens gaat verdiepen in de materie om er dan zelf achter te komen dat dit niet gaat lukken :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Dit topic is gesloten.