Hallo allemaal,
Volgens dit artikel probeer ik een usercontrol te laden uit een apart webapplicatie.
Het is wel een klein beetje anders, omdat ik het wil laden via Loadcontrol. Maar mijn probleem is:
Ik heb mijn usercontrols verplaatst naar een lege webappcicatie (Library), die heb ik gecompiled en de dll in de bin folder gezet van mijn webapplicatie. Ik heb vervolgens een reference gemaakt naar de dll en een virtual path in IIS gemaakt die naar de Library wijst. Als ik dan een UserControl wil toevoegen doe ik dit:
Dim ctrlPage as Library.Page
ctrlPage = LoadControl("Librarypath\Page.ascx")
ctrlPage.pid = PageId
Panel.Controls.clear()
Panel.Controls.Add(ctrlPage)
De class Page is een public class.
Librarypath is dan in dit geval het virtual path. Het aanmaken van het object gaat prima en de property pid zetten gaat ook goed. Alleen bij Panel.Controls.Add(ctrlPage) geeft ie de volgende foutmelding:
Object reference not set to an instance or an object.
Ik had eerst mijn usercontrols allemaal in een project en toen werkte het prima
Weet iemand hier misschien een oplossing hiervoor?
alvast bedankt
Volgens dit artikel probeer ik een usercontrol te laden uit een apart webapplicatie.
Het is wel een klein beetje anders, omdat ik het wil laden via Loadcontrol. Maar mijn probleem is:
Ik heb mijn usercontrols verplaatst naar een lege webappcicatie (Library), die heb ik gecompiled en de dll in de bin folder gezet van mijn webapplicatie. Ik heb vervolgens een reference gemaakt naar de dll en een virtual path in IIS gemaakt die naar de Library wijst. Als ik dan een UserControl wil toevoegen doe ik dit:
Dim ctrlPage as Library.Page
ctrlPage = LoadControl("Librarypath\Page.ascx")
ctrlPage.pid = PageId
Panel.Controls.clear()
Panel.Controls.Add(ctrlPage)
De class Page is een public class.
Librarypath is dan in dit geval het virtual path. Het aanmaken van het object gaat prima en de property pid zetten gaat ook goed. Alleen bij Panel.Controls.Add(ctrlPage) geeft ie de volgende foutmelding:
Object reference not set to an instance or an object.
Ik had eerst mijn usercontrols allemaal in een project en toen werkte het prima
Weet iemand hier misschien een oplossing hiervoor?
alvast bedankt