[Moederbord] Socket 754 3200+ CPU icm 2x512mb GeIL

Pagina: 1
Acties:

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Beste mensen, ik zit met het volgende probleem...

Ik heb ongeveer een jaar mijn huidige systeem, maar vanaf het begin werkt het al niet zoals het zou moeten. Ik heb een EPoX 8KDA3+ moederbord (socket 754) met een AMD 64 3200+ (core weet ik ff niet meer uit mn hoofd, dacht NewCastle) en 2x512mb pc 3200 GeIL Ultra Series RAM. Ik wist vanaf het begin al dat de 754 socket mobo's eigenlijk niet 2x dualsided ram ondersteunden maar ik las toch overal dat het prima liep etc, nou, hier niet.... :( Telkens als ik beide modules er in heb krijg ik om de haverklap BSOD's of andere vreemde vastlopers (af en toe boot hij dan nieteens), heel willekeurig maar ik weet dus wel dat het door het geheugen komt want als ik 1 module er in heb, loopt het allemaal prima, gebeurd _nooit_ dat ik BSOD heb. Ook weet ik zeker dat het geheugen niet brak is, want het aakt niet uit welke module ik er in doe, draait allemaal goed. Ook maakt het niet uit welk slot ik het in doe. Heb ook al allerlei geheugentesten, voltagetesten en meer van dat soort dingen gedraait, allemaal normale uitslagen...

Nu komt mijn vraag, ik zou graag ervaringen willen van mensen met een socket 754 moederbord en hetzelfde geheugen als ik heb, want ik wil een nieuw moederbord gaan kopen omdat die ene 512 module gewoon stof licht te happen en dat is a) zonde, en b) ik heb steeds vaker 1024mb nodig (Photoshop, World of Warcraft).

Kom ajb niet aan met van 'ga zelf op zoek naar moederborden, reviews of bekijk eens de memory lijsten van moederborden' want dat heb ik zelf ook allemaal al gedaan, en daar kan ik niet wijs uit worden...

Natuurlijk zou ik het liefst een nieuw mobo+geheugen+cpu kopen, maar daar heb ik simpelweg het geld niet voor op het moment, en die socket 754 mobo's zijn niet zo duur meer.

Verder geen speciale eisen aan het mobo, zolang het maar goed met dit geheugen draait (ja en USB en onboard netwerkkaart natuurlijk maar dat zit toch overal wel op).

* sOid gaat nu zitten duimen voor nuttige reacties :Y)

Oja, natuurlijk heb ik ook al de search gebruikt

Verwijderd

Wat gebeurt er als je het voltage verhoogd van het geheugen?

(bij mij, KV8MaxIII, 3000+NC-754 en 2x512mb BH5, loopt het ook niet stabiel als ik onder de 2.8vddr zit. Ligt ook niet aan de modules die prima stabiel liepen op andere borden @200 / 2.5vddr)

Verwijderd

Heb je het geheugen ook samen getest met memtest?(ipv afzonderlijk)
Verder zou je de timmings van het geheugen langzamer kunnen instellen. ( heb je 2T ingesteld?)

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 13:00:
Heb je het geheugen ook samen getest met memtest?(ipv afzonderlijk)
Verder zou je de timmings van het geheugen langzamer kunnen instellen. ( heb je 2T ingesteld?)
Jazeker ik heb het met beide modules getest, met 1 module (ook beide getest daarmee) en in verschillende sloten, wel een paar keer wat kleine errortjes maar niks bijzonders verder... Ik geloof dat ik het op 2T ingesteld heb ja, maar daar ga ik straks wel even naar kijken want ben nu nog wat zooi aan t downloaden die ik eerst ff af wil hebben, en moet even strijken :+ Dat van die voltages zal ik straks ook even naar kijken :)

Het is natuurlijk nóg beter als het nog gewoo goed gaat werken met dit mobo :D

• SnoF
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-07 17:34
Ik heb enkele dagen geleden van GeiL ook PC3200 memory gekocht, enkel de Value series.. Ook een S754 mobo (Asus K8N) en een Athlon 64 3000+ erin..

Nu had ik een ander probleem, hij POSTte geeneens als ik het mem op PC3200 zette.. erg veel geprobeerd, zoals verhogen van voltages (tot 2.8 volt) en veranderen v HT ratio, maar uiteindelijk bleek het toch aan GeiL te liggen, gezien Dane-Elec reepjes gelijk werkten..

Dit waren echter wel single sided reepjes..

Ik hoop dat je er wat aan hebt.. :z

• sOid
  • Niet online
Oke ik heb ff naar mn bios meuk gekeken, alles staat overigens op Auto, maar dat komt omdat ik het in eerste instantie ook zo in zou stellen (volgens de GeIL site moet ik het ook zo instellen).

Voltage staat atm op 2.7v, en kan max 2.8v kiezen van het mobo...

Er staat inderdaad 2T ingesteld, met vervolgens de volgende waarden:
DDR 400 @ 200mhz Tcl = 2 Trd = 3 Tras = 6 Trp = 3.

Ik ga nu mijn 2e module er weer bij prikken en dan het voltage op 2.8v zetten, kijken of dat helpt.
SnoF schreef op maandag 09 mei 2005 @ 14:51:
Ik heb enkele dagen geleden van GeiL ook PC3200 memory gekocht, enkel de Value series.. Ook een S754 mobo (Asus K8N) en een Athlon 64 3000+ erin..

Nu had ik een ander probleem, hij POSTte geeneens als ik het mem op PC3200 zette.. erg veel geprobeerd, zoals verhogen van voltages (tot 2.8 volt) en veranderen v HT ratio, maar uiteindelijk bleek het toch aan GeiL te liggen, gezien Dane-Elec reepjes gelijk werkten..

Dit waren echter wel single sided reepjes..

Ik hoop dat je er wat aan hebt.. :z
Ja jammer genoeg heb ik hier niet zo veel aan :/ Kijk maar in je boekje, staat dat er 1x duel sided in kan en 3x single sided, dat is bij alle s754 mobo's zo... :(

edit:

Goed, ik heb nu beide modules er in en geheugen staat op 2.8v. Wat ik wel vreemd vind, is dat als ik er 2 modules in heb de snelheid verlaagd wordt van 200mhz naar 166... Ik kan het handmatig terug zetten naar 200 maar kan dat negatieve consequenties hebben?

[ Voor 12% gewijzigd door sOid op 09-05-2005 15:39 ]

• SnoF
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-07 17:34
sOid schreef op maandag 09 mei 2005 @ 15:31:
Ja jammer genoeg heb ik hier niet zo veel aan :/ Kijk maar in je boekje, staat dat er 1x duel sided in kan en 3x single sided, dat is bij alle s754 mobo's zo... :(

edit:

Goed, ik heb nu beide modules er in en geheugen staat op 2.8v. Wat ik wel vreemd vind, is dat als ik er 2 modules in heb de snelheid verlaagd wordt van 200mhz naar 166... Ik kan het handmatig terug zetten naar 200 maar kan dat negatieve consequenties hebben?
Niet geheel correct.. in mn manual staat nml van wel (2x dual sided kan wel op DDR400), zie pagina 21 (snelle link)
http://www.asuscom.de/pub/ASUS/mb/sock754/K8N/e1868_k8n.pdf

En geheugen zal niet booten/posten als het niet op 200 wil draaien.. of je mobo zet hem automatisch naar 166 (ook al zeg je 200.. gebeurde iig bij mij wel)

• sOid
  • Niet online
SnoF schreef op maandag 09 mei 2005 @ 15:46:
[...]

Niet geheel correct.. in mn manual staat nml van wel (2x dual sided kan wel op DDR400), zie pagina 21 (snelle link)
http://www.asuscom.de/pub/ASUS/mb/sock754/K8N/e1868_k8n.pdf

En geheugen zal niet booten/posten als het niet op 200 wil draaien.. of je mobo zet hem automatisch naar 166 (ook al zeg je 200.. gebeurde iig bij mij wel)
Vreemd, in mijn boekje staat het namelijk wel... Ik ga eerst eens kijken of hij nu vastloopt, en anders probeer ik het geheugen eens op 200mhz te zetten :)

Wat trouwens het irritante is, is dat het vastlopen erg random gebeurd... Soms na 10 minuten na het booten, soms pas na een aantal uren :(

• sOid
  • Niet online
Nope, werkt nog steeds niet goed :( Iemand nog met ideeën of ervaringen?

• sOid
  • Niet online
*subtiel schopje* :)
Pagina: 1