Toon posts:

Zyxel 2602HW, Wireless werkt na inpluggen UTP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij een tiscali abonnement heb ik een zyxel 2602HW router ontvangen. Hierop is de firmware geinstalleerd zoals deze eind april beschikbaar is gesteld (onder bestandsnaam 340MS4D0.bin)

Daarna opnieuw wireless aangezet en WEP aangezet op de router. Nu heb ik het volgende probleempje:

Bij het aanzetten van de laptop wordt geen wireless verbinding gemaakt. Even inpluggen met een UTP kabeltje en daarna deze lostrekken en wireless verder gaan werkt wel. :/

Aangezien ik ook nog ergens een desktop heb staan die wireless op het netwerk moet is dat niet echt een optie. Suggesties?

tiscali natuurlijk al gebelt, maar zij doen niks met wireless problemen...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2005 14:02 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Tja.. het is niet netjes, maar waarom stop je niet een kabel met beide uiteindes in 1 poort.. eventueel verbreek je de wit/blauwe ader zodat ie alleen maar de poort 'link' geeft maar geen dataverkeer meer heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het proberen maar ben bang dat dat niet werkt.
Mijn idee is dat de laptop wel via UTP aangemeld kan worden op de router maar niet Wireless...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:26

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

In welke port moet je 'm doen ? Wellicht verwacht deze WiFi router een uplink aan de WAN zijde ? Misschien dat dit in te stellen is in de config ala dat je 'm als AP only instelt ?
DukeBox schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 10:22:
Tja.. het is niet netjes, maar waarom stop je niet een kabel met beide uiteindes in 1 poort.. eventueel verbreek je de wit/blauwe ader zodat ie alleen maar de poort 'link' geeft maar geen dataverkeer meer heeft.
Say again :? Je geeft hier toch niet het advies om een kabel in 2 porten tegelijk te drukken op 1 deive ? Of lees ik het verkeerd ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 09:29:
In welke port moet je 'm doen ? Wellicht verwacht deze WiFi router een uplink aan de WAN zijde ? Misschien dat dit in te stellen is in de config ala dat je 'm als AP only instelt ?
Hoe bedoel je 'welke poort'? De router heeft ook 4 UTP aansluitingen, de laptop heeft ook ingebouwd een reguliere netwerkkaart en eventjes een kabeltje om op deze wijze de laptop te verbinden is voldoende om daarna enkel op wireless een connectie te houden.