[RAID5]Rebuilding

Pagina: 1
Acties:

• FrostBurn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-03 11:27
Ik heb hier een RAID5 config staat die er als volgt uitschiet:
6*200GB maxtor op een promise 6000SX RIAD controller met 128mb
2.8GHz Asus mobo
512Intern
Nu is het probleem dat als ik de server opnieuw opstart (na een update of zoiets) hij vaak/altijd op rebuilding springt.
Nu had hij ene paar weken geleden ook een probleem met een schijf die zogenaamd kapot was.
Die heb ik toen vervangen maar later bleek dat de schijf helemaal niet kapot was draait nu nog steeds prima in een andere computer.
Nu zit ik te twijfelen of ik niet beter kan overstappen naar een andere kaart die misschien wat stabieler is aangezien de data die er op staan erg belangrijk is.
Ik vroeg me daarom ook af of een overstap naar een 3Com kaart zin zou hebben met betrekking op de stabielitijd

Verwijderd

Als je controller zomaar gekke dingen gaat doen dan en de data is belangrijk zou ik idd wat meer investeren in een behoorlijk raid kaart, waarom geen adaptec?

weet je zeker dat je raid goed gebouwd is?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:23
De kaartjes van Promise staan niet echt bekend om hun betrouwbaarheid inderdaad. Ik heb de 6000 SX zelf ook, en godzijdank doet hij het redelijk goed (alleen wel vaak disk-check bij opstarten, terwijl hij nooit wat vindt). Denk er wel aan dat als je je schijven aan een andere controller hangt dat je hoogstwaarschijnlijk je array opnieuw aan moet maken, dus dan moet je toch je data ergens tijdelijk kwijt.

3ware heeft overigens ook wel vette kaartjes, wilde ik eerst ook maar uit budget overwegingen toch maar de SX 6000 genomen

[ Voor 14% gewijzigd door sig69 op 09-05-2005 12:41 ]

Roomba E5 te koop

• FrostBurn
De array is goed gebouwd dat staat wel vast.
Ik heb gelukkig laast allles gebackup 1Tb pfff
tja de kaart heb ik zelf niet gekocht, maar ik las al dat er wel meer problemen zijn met deze kaarten.
Dus dan ga ik toch maar voor een iets betrouwbaardere kaart

Verwijderd

FrostBurn schreef op maandag 09 mei 2005 @ 13:24:
De array is goed gebouwd dat staat wel vast.
Ik heb gelukkig laast allles gebackup 1Tb pfff
tja de kaart heb ik zelf niet gekocht, maar ik las al dat er wel meer problemen zijn met deze kaarten.
Dus dan ga ik toch maar voor een iets betrouwbaardere kaart
maar er hangt toch best een flink prijskaartje aan die gebruikte promise kaart of heb ik het nou mis?

ik weet wel dat promise kaartjes niet super zijn maar van zo`n prijsklasse mag je toch wel iets verwachten

• FrostBurn
Kan iemand mij een beetje in de richting helpen kwa alternative voor de promise?
Pagina: 1