Toon posts:

PC met monitor + TV wil ik nog 1 monitor bij hebben, HOE?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In het kort wat ik nu heb...
GeForce FX 5500 waaraan mijn monitor (VGA) en TV (DIN) aangesloten zit

Nu wil ik een extra monitor aansluiten met VGA en ik heb in mijn PC nog hetvolgende zitten aan beeld in- en uitgangen;
Pinnacle Studio AV/DV (PCI slot) met 1 x RCA, 1 x DIN en 1 x IEEE output

Hoe kan ik op die Pinnacle Studio kaart een monitor met VGA aansluiten? Kan dat uberhaupt wel? Of weet iemand misschien een andere oplossing om meerdere monitors aan te sluiten? Ik heb nu nog 1 PCI slot over, dus extra kaartje kan er nog bij.

Nu ik toch bezig ben met vragen; Zou het mogelijk zijn om zo'n bureaublad te maken zoals in de film Swordfish? :)

• Vini
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-07 11:42
Voor een monitor heb je een vga kaart nodig, die kan je dus in je laatste pci slot zetten. Volgens mij kan je niet via die pinnacle kaart een monitor aansluiten.

BF2 stats

Verwijderd

Topicstarter
nee zoiets dacht ik dus ook al...

maar nu mijn volgende vraag, wat voor eentje zou ik het beste kunnen kopen dan die goed functioneerd met wat ik nu heb. kan een PC wel 3 monitors aan? (Dan dacht ik aan configureren enzo van de schermen) Zou het mogelijk zijn om zo'n bureaublad te maken zoals in de film Swordfish?

Zowiezo wordt het een PCI kaart en dan het liefst met 1 x VGA en 1 x DIN aansluiting. Ik hoorde ooit iemand zeggen dat dat helemaal niet zo'n dure hoeft te zijn, alleen ik heb er de ballen vanstand niet van...

• MasterNL23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-08 19:23

MasterNL23

alias Japie

Als je het alleen voor windows gebruikt kun je het wel met een goedkoop 2e hands kaartje doen. moet je dan wel zorgen dat je een videokaart koopt met voldoende videogeheugen zodat je wel op een hoge resolutie kunt werken als je een grote monitor hebt

Verwijderd

Topicstarter
mwa het is maar een 15" erbij en misschien ooit nog eens wat hoger erbij. hoe kan ik zien dat een videokaart voldoende geheugen heeft? ik draai gewoon alles op argh windows en ik ben wat dit betreft een amateur of zelfs nog lager dan dat :)

Iemand suggesties? Merk of type?
En is mijn vraag van Swordfish nou beantwoord met ja? :D

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb ik het! Maar nu mijn vraag aan jullie wat voor iets ik moet nemen...

Ik wil een videokaart met 2 x VGA en 1 x S-Video, welke adviseren jullie me dan aan?

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 19:42:
Nou heb ik het! Maar nu mijn vraag aan jullie wat voor iets ik moet nemen...

Ik wil een videokaart met 2 x VGA en 1 x S-Video, welke adviseren jullie me dan aan?
Zelf leren zoeken :? ik bedoel zomoelijk is dat toch niet ? en om je alvast opweg te helpen, Google kun je vast wel videokaarten vinden met 2x VGA en 1x S-Video :)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Bijna alle nieuwere kaarten hebben vga en s-video... :) Meestal VGA en DVI en S-Video, met een convertor DVI-VGA.

Verwijderd

Topicstarter
Aap schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 19:45:
[...]

Zelf leren zoeken :? ik bedoel zomoelijk is dat toch niet ? en om je alvast opweg te helpen, Google kun je vast wel videokaarten vinden met 2x VGA en 1x S-Video :)
Ja klopt! Dat had ik zelf wel kunnen bedenken en dat lukt me ook wel, maar er werdt al gezegt dat ik moest letten op het aantal MB DDR erop zit en ik weet niet wat ik minimaal moet nemen? 128, 256, 512?

• Vini
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-07 11:42
Dat hangt er vanaf wat je er mee wil doen. Wil je gamen of gebruik je hem alleen voor werk. En wat is je budget? Geef eens wat meer info van wat je wil en wat je kan kopen.

BF2 stats

Verwijderd

Topicstarter
budget iets van rond de 100 euro
gamen? nee alleen websites en 3D animaties maken... alleen werk dus

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 15:53:
budget iets van rond de 100 euro
gamen? nee alleen websites en 3D animaties maken... alleen werk dus
Voor het maken van 3D animaties heb je wel wat geheugen nodig denk ik. Minimaal 256 zou het moeten doen denk ik..

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie medewerking! _/-\o_

Het is me gelukt en ik heb gekozen voor de GeForce 6200A en zoals Meurby al aangaf heb ik gekozen voor een 256MB kaart. Wat Timmyboy_ al zei: Meestal VGA en DVI en S-Video, met een convertor DVI-VGA. Dat is ie dus ook en heb er een convertor bij gekocht...

GeForce 99 euro
Convertor 5 euro
Totaal 104 euro :)

Maar nu mijn volgende vraag! Kan ik er nou nog een simpele PCI kaart in doen van Matrox en er een triplehead van maken?

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

ja dat kan. Zat er op je oude kaart geen dvi en d-sub plus tv-out? Ik heb op mijn verouderde ati8500 ook deze 3 uitgangen allemaal tegelijk in gebruik.

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-08 18:17
je hebt ook van die kastjes... monitor splitter. daar kun je 2 monitoren aansluiten op 1 uitgang.
je hebt dan wel op beide t zelfde beeld, maar kan niet in je post lezen of dat wel of niet de bedoeling is....

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

Topicstarter
nee de bedoeling is om naast wat ik nu heb nog in een PCI slot een Matrox in te doen en dan met bijvoorbeeld Ultramon een triplehead te maken...

2 dezelfde beelden is nie echt een vooruitgang :)

Verwijderd

Topicstarter
JaWa schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 11:09:
ja dat kan. Zat er op je oude kaart geen dvi en d-sub plus tv-out? Ik heb op mijn verouderde ati8500 ook deze 3 uitgangen allemaal tegelijk in gebruik.
Nee die oude kaart GeForce 5500 zat een VGA en TV out op, dus kon ik er geen tweede monitor bij doen. Nu heb ik een GeForce 6200A met twee monitors en TV out. Alleen kan ik nu een dualhead maken en wil, als dat kan, met een Matrox PCI slot er een triplehead van maken...

Kan dat?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:59

BCC

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 17:52:
[...]

Nee die oude kaart GeForce 5500 zat een VGA en TV out op, dus kon ik er geen tweede monitor bij doen. Nu heb ik een GeForce 6200A met twee monitors en TV out. Alleen kan ik nu een dualhead maken en wil, als dat kan, met een Matrox PCI slot er een triplehead van maken...
Kan dat?
Volgens mij hebben al 3 mensen gezegd dat het kan. XP gaat geloof ik tot 6 monitoren. Waar je wel op moet letten is dat sommige kaarten niet willen booten als ze samen in een systeem zitten. Kijk voor werkende combinaties even op http://www.realtimesoft.com/multimon/search.asp . Matroxen hebben hier over het algemeen geen last van.

[ Voor 3% gewijzigd door BCC op 13-05-2005 17:58 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Heb je nog een usb poort vrij?
Hier een usb naar vga adapter met resolutie tot 1280 x 1024 8, 16 Bits of 1280 x 768 8, 16, 32 Bits:

http://www.releasereview....spx?d=0101000270414052005

mischien heb je er wat aan

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-08 14:45
Als je windows 2000 hebt, kan het soms een probleem zijn. Sommige kaarten weigeren als tweede op te starten in windows 2000. Als je 2 zo'n kaarten hebt gaat het dus niet werken. Bij andere windowsversies is het niet zo'n probleem denk ik. Je zou eens kunnen opzoeken welke combinaties gaan en welke niet.

Verwijderd

Topicstarter
heel geil...

ik heb nu een triplehead ervan kunnen maken met een GeForce 6200A AGP en een Matrox Millenium II PCI, alleen nu is mijn volgende probleem...

Als ik Nvidia instellingen wil opstarten gaat mijn Matrox vreemd doen en krijg ik ineens allemaal blokjes te zien op dat scherm. Is dit te verhelpen op een een of andere manier? Misschien dat ik NVidea moet uninstaleren? Of misschien weet iemand betere drivers?

Software die ik nu gebruik is Ultramon

Verwijderd

Topicstarter
Ja alleen geen USB 2.0 :(

Verwijderd

Topicstarter
Er onstaan problemen als ik het volgende doe;
- Outlook Express opstarten
- Add Folder optie bij Winamp 5 (Shift+L)
- Instellingen van Nvidia openen

wat zou het probleem kunnen zijn?
Pagina: 1