Toon posts:

[2003] IIS FTP probleem met meerdere accounts

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een IIS FTP server op mijn w2k3 server. Ik gebruikte altijd 1 account om alle sites die erop staan te benaderen. Nu is het nodig dat er wat scheiding plaats gaat vinden, en ik loop tegen het volgende probleem aan:

Ik wil een nieuw FTP-account aanmaken waarmee ik slechts in 1 site kan komen. Ik kan echt nergens een goede tutorial vinden hoe dit te doen, en sta op het punt er zelf een te schrijven. Mijn enige probleem is dat ik niet weet hoe dit moet. Dit is wat ik geprobeerd heb:

1. Gebruiker 'Pietje' aangemaakt.
2. 'Pietje is nergens lid van, ook niet van 'Users'.
3. 'Pietje' in directory 'D:\Inetpub\wwwroot\sitenaam\www' lees- en schrijfrechten gegeven.
4. In IIS -> FTP Sites -> Default FTP Site een virtual directory aangemaakt met naam 'Pietje', die verwijst naar 'D:\Inetpub\wwwroot\sitenaam\www'.

Als ik nu met mijn FTP-Client inlog op de server, en gebruikersnaam + passwd van 'Pietje' opgeef, kom ik netjes in de 'D:\Inetpub\wwwroot\sitenaam\www' directory terecht. Maar: als ik nu een directory hoger ga, en uiteindelijk in 'D:\Inetpub\wwwroot\' terechtkom, kan ik gewoon in alle andere sites lezen en schrijven (!). Dit terwijl gebruiker 'Pietje' echt alleen maar in 'D:\Inetpub\wwwroot\sitenaam\www' rechten heeft.

Ik heb geprobeerd om een groep 'Tijdelijk' aan te maken, en 'Pietje' hiervan lid te maken, ook dit maakt niets uit.

Weet iemand hoe dit kan, of weet iemand een betere manier om in IIS6 FTP-accounts toegang tot slechts 1 directory te geven?

Bedankt!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hebben "Authenticated Users" of "Everyone" misschien rechten op die map? Anders zou het gewoon niet moeten kunnen, als je geen rechten hebt op de map :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
De enige gebruikers die rechten hebben in alle mappen zijn:

- Administrators (alle rechten)
- CREATOR OWNER (is Administrator) (alleen Special Permissions)
- SYSTEM (alle rechten behalve Special Permissions)
- Users (Read & Execute, List Folder Contents, Read, Special Permissions)

'Pietje' is van geen enkele groep lid, maar kan wel in alle mappen kijken.

Is er niet een andere methode hoe je verschillende accounts aanmaakt in IIS6? Hoe doen hostingproviders dat bijvoorbeeld?

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:58
Nee, je moet "dummy" ftp root maken. Daarin maak je Virtuele mappen naar bv. 'Pietje' je zorgt ook dat de rechten goed staan, als je 'Pietje' nu inlogt kom hij in z'n virutele map 'Pietje' en heeft hij geen rechten in de andere mappen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 15:10:
De enige gebruikers die rechten hebben in alle mappen zijn:

- Administrators (alle rechten)
- CREATOR OWNER (is Administrator) (alleen Special Permissions)
- SYSTEM (alle rechten behalve Special Permissions)
- Users (Read & Execute, List Folder Contents, Read, Special Permissions)

'Pietje' is van geen enkele groep lid, maar kan wel in alle mappen kijken.
pietje is tenminste lid van 1 groep, waarschijnlijk users...
Is er niet een andere methode hoe je verschillende accounts aanmaakt in IIS6? Hoe doen hostingproviders dat bijvoorbeeld?
je maakt geen accounts aan in iis6, je maakt ze aan in win2k3...

leon1e geeft de oplossing. maak ook nog een groep aan ftpusers oid en geef deze list rechten op de dummy ftproot. vdirs geef je dezelfde naam als je gebruiker en je logt automatisch door naar de juiste dir.