[breedbeeld] XP op widescreen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Wat _ik_ niet kan vinden, is wanneer men een breedbeeld laptop koopt, of windows dan ook breeduit staat, of dat je met een feitelijk dan kleiner dan 15 inch tft zit te werken in een gewoon windows window met zwarte balken links en rechts.

Mijn zwager heeft die officecentre aanbieding toen gekocht, breedbeeld plasma tv, HP mediacentre 2005, maar daarop bijv. staat windows 'vierkant' in beeld met zwarte balken L en R.
Is dit standaard bij als breedbeeld verkochte Laptops ook zo??

Ik zoek er al een week naar, maar vobis hier is dicht, dixons heeft ze niet en mycom, alternate e.d. mailen niet terug. Telefonisch "ik weet het eigenlijk ook niet, maar u kunt wel DVD kijken in breedbeeld met aparte video software". . . .

De laptop is bedoeld als portable werkstation (toshiba p30-109) en er komt een 7200 rpm schijf in ipv de standaard 4200 rpm. Hij is moooi, breedbeeld, maar als het bureaublad niet vullend is, lijkt het me beter voor een 15" te gaan.......

wie o wie geeft me meer inzicht?

[ Voor 5% gewijzigd door notsonewbie op 09-05-2005 11:53 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heeft weinig met echt de monitor te maken, move naar Complete Systemen & Laptops :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:36

liberque

Vrijzinnig!

Als jij een breedbeeld laptop koop dan heeft het beestje een native resolutie waardoor Windows wel breeduit staat. Je hebt dus geen zwarte balken.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, alle programma's, zelfs spellen, kun je gewoon op de volledige breedte gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
liberque schreef op maandag 09 mei 2005 @ 11:56:
Als jij een breedbeeld laptop koop dan heeft het beestje een native resolutie waardoor Windows wel breeduit staat. Je hebt dus geen zwarte balken.
En dan geen ver-60-er jaren effecten van uitgerekte lettertypes en iconen? WOW dat zou wel koel zijn en dat wordt dat hem dus wel. Overigens zie ik net dat de WD 5400 beter presteert dan de hitachi 7200 rpm, dus die 4200 standaard wordt vervangen door een WD 5400 :-)

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens zie ik net dat de WD 5400 beter presteert dan de hitachi 7200 rpm, dus die 4200 standaard wordt vervangen door een WD 5400 :-)
Waar zie je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:45

mvds

Totally awesome!

Ik zit hier op een Dell laptop te werken op een resolutie van 1280x800. Dat is dus gewoon breedbeeldformaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Afbeeldingslocatie: http://www2.hku.nl/~arjan0/plaatjes/cap.jpg

:)

[ Voor 5% gewijzigd door Arjan op 09-05-2005 12:27 ]

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
reviews: Western Digital Scorpio VE review

conclusie: Voor de 60GB Travelstar 7K60 betaal je aanzienlijk meer dan een 5400rpm notebookschijf. Op de voorgaande pagina's heb je kunnen zien dat je daar geen betere prestaties voor terug krijgt. In de 80GB klasse heeft Toshiba de beste prijs/capaciteit-verhouding maar levert Western Digital de beste prijs/performance.

Edit: ik hoor net dat mycom het afraad (! levert ze toch sowieso geld op!?) omdat de overstap van 4200 naar de zeer goed presterende western digital 5400 maar + - 5% winst zou boeken....
Lijkt me onzin, tenzij er een ATA controller op zit die alleen 66 pakt of zo!? (mobo in de p30-109 is mij onbekendm is niet te vinden op toshiba.nl )

[ Voor 76% gewijzigd door notsonewbie op 09-05-2005 14:00 ]

Pagina: 1