VPN via Cisco836

Pagina: 1
Acties:

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-05 10:37

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Het is de bedoeling dat we tussen 2 aparte locaties (beide hebben een ADSL verbinding) een VPN verbinding aanleggen. Nou is het de bedoeling dat we dit doen via 2 Cisco836 Routers, die ook de ADSL verbinding routen over beide netwerken.

Via de websetup van de router is de mogelijkheid "EasyVPN", en hier willen we ook mee gaan werken.

Echter is er niet echt veel informatie over te vinden, dus misschien dat er mensen met enige praktijk ervaring hiermee kunnen helpen.

Via de websetup kan ik kiezen voor 2 mogelijkheden in het begin (Tunnel mode met een dropdown-menu): Client Mode en Netwerk Extension Mode.
Het ligt imho het meeste voor de hand dat de Network Extension Mode bedoeld is voor de Router die als Server voor de VPN Verbinding gaat dienen.

Daarna is het me onduidelijk wat ik bij beide routers in moet vullen als IP adres in moet vullen, moet dit voor beide routers (de client en de server dus) hetzelfde ip zijn? Of voor beide routers het eigen (via de ISP verkregen) ip-adres?

De router heeft ook een " VPN Login" mogelijkheid in de websetup zitten, het lijkt me de bedoeling dat de router die als client optreed via deze link verbinding moet maken via de Router die als server optreed?

Beide routers hebben IOS 12.3, en hebben allebei een DHCP server draaien (de ene router heeft 10.10.10.1 met 10.10.10.x als range, en de andere heeft 10.10.11.1 en 10.10.11.x als range)

Gaat dit ook geen conflicten opleveren als beide een VPN verbinding hebben?

Het is op dit moment nog niet mogelijk voor mij om het te testen (omdat we nog niet over 2 ADSL verbindingen beschikken, morgen hopelijk wel) maar daarom hoopte ik dat voor morgen al antwoord op een van mijn vragen had, om het zo iets te vergemakkelijken tijdens het proces.

[ Voor 10% gewijzigd door Pubbert op 09-05-2005 11:31 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Mijn ervaring is dat je vpn oplossingen van Cisco het beste kunt doen met Pixen of concentrators (of de nieuwe ISR apparaten tegenwoordig). VPN oplossingen op 8xx of 17xx routers geven nog al eens problemen.

Tjielp... een vogel.

Verwijderd

Websetup :X

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2005 23:23 ]