[XP] Na format en installatie windows schokkend beeld

Pagina: 1
Acties:

• BlackHawkDesign
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-02 08:09
hey,

Ik heb net me computer geformatteerd en windows xp pro er weer op gezet.

Ik deed dit omdat zomaar opeens last kreeg van het volgende:

Als het cpu door bepaalde processen(weet niet precies welke) erg omhoog werd gebracht, begon als het ware me beeld in windows te schokken.. me muis gaat schokkend heen en weer

ik had dit nog nooit eerder gehad en dit was gekomen nadat ik een programma(voor themas van win xp) had geinstalleerd ook wel starskin. Ik heb hem toen geformatteerd(d8 van het probleem af te zijn)

Maar nu heeft hij het weer, hoe zou dit komen iemand enig idee.. in mij vorige topic voor format kreeg ik geen reactie misschien dat nu iemand een oplossing heeft

Maarten

Verwijderd

Dan ligt het aan je hardware, is het niet gewoon je monitor die aan het shacken is? zoals een degauss bijvoorbeeld?

als ik het goed begrijp is je beeld normaal als je niks doet maar als er veel activiteit is dan gaat alles shacken?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:13

lier

MikroTik nerd

Heb je alle (originele) drivers geinstalleerd ?
Met welk(e) programma('s) gaat hij schokken ?
DirectX geinstalleerd ?
Service packs ?
Hardware getest ?
Wat heb je zelf geprobeerd ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

Ik gok er op dat jeje drivers voor je videokaart niet hebt geinstalleerd.
Anders drivers voor je chipset wil ook wel es helpen.
Misschien ook nog voor je AGP.

Deze advertentieplaats is te huur!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Al eens even gekeken of je inderdaad de laatste moederbord/chipsetdrivers hebt en uiteraard je videodrivers al eens onder de loep genomen? Voor de meeste ATi en Nvidia chips zijn de respectievelijk de catalyst en detonator drivers meestal prima geschikt. Heb je ook al eens gekeken naar je cpu en de temperaturen van je hardware?

Wat heb je allemaal zelf al geprobeerd? We vinden het wel belangrijk dat je dat in je topicstart vermeldt :) Welke processen omhoog schieten is tamelijk essentieel. Of er errors gelogd worden, en dergelijke. Dit is iets wat we van al onze bezoekers verwachten, zoals je in Algemene gedragsregels (Netiquette) kan lezen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• BlackHawkDesign
hey,

ja miss niet helemaal slim om dat niet te vermelden oke komt ie:

videokaart drivers zijn wel geinstalleerd, als je die niet installeerd heb krijg je wat anders dat je bijv bij het scrollen dat het dan schokkend gaat.. maar ze zijn dus geinstalleerd.

Deze drivers gebruikte ik eerder ook al, en toen had ik geen problemen

Direct x heb ik nog niet geinstalleerd, maar ben ik nu aan het downloaden, maar als je die niet hebt gaat het toch alleen schokken bij spelletjes?

Het schokt gewoon tijdens het werken in windows, dus niet bij een specifiek programma..

Hij heeft nu wel weer last van een dikke opstartbug.. ik krijg het welkom/inlogscherm en daarna laat hij 30 sec alleen me achtergrond zien en gebeurd er niks.... Vervolgens gaat hij pas normaal opstarten.

Voorbeeldje van het schokken: Ik doe rechter muisknop, nieuwe map aanmaken(ene keer heeft hij wel last van schokken andere keer niet).. en als ik dan op nieuw wil klikken om vervolgens het submenu nieuwe map enz.. te krijgen.. gaat me muis heel langzaam.. dus als ik bijv. naar rechts.. ga en dan weer naar links.. tegen de tijd dat ik naar links ga.. gaat me muis nog naar rechts..

Hebben jullie hier genoeg informatie aan? Ik heb me windows(xp pro NL) up to date
virusscan (trend micro pc-cillin) up to date
spywarescan(ad-ware + hitmanpro) up to date

Ideeen GRAAG :)

Maarten

[ Voor 6% gewijzigd door BlackHawkDesign op 10-05-2005 10:03 ]

• BlackHawkDesign
hey,

direct X geinstalleerd: heeft niet geholpen
virusscan en spywarescan gedraaid: geen virussen, wel paar spyware maar hij heeft het nog steeds

moeten jullie nog een lijst van me geinstalleerde programmas zodat jullie miss 1 uit kunnen halen die het veroorzaakt?

Zou het misschien ook door een windows update veroorzaakt zijn? misschien dat hij het geheugen niet goed verdeeld?

En owja wat betreft die videokaart drivers: Ik was toen ik nieuwe nodig had naar nvidia.com gegaan, (ik heb namelijk een Geforce4 MX420 64 MB).. ten eerste vond ik de juiste driver selecteren onduidelijk maar toen ik de juiste had gevonde... deed hij het niet... heb vervolgens een stuk of wat geprobeerd maar allemaal werkten ze niet... shit site :/ heb toen van een vriend iets oudere drives gekregen die overiges perfect werken.. (maar dat was allang voor de format gebeurd dus het ligt volgens mij niet aan de videokaart...)

Maarten

• BlackHawkDesign
heeft er nou niemand een idee? alweer niet :(

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

Niet kicken binnen 24 uur.
Stond ook in Algemene gedragsregels (Netiquette) als je die had gelezen...
3 posts onder elkaar hoort ook niet. Daar hebben we het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knopje voor :)

Ontopic:
Misschien ook handig als je wat specs over je systeem geeft ofzow ..
Stel je hebt een pentium 3 450MHz dan wil ook wel geloven dat ie schokt....

[ Voor 32% gewijzigd door RammY op 10-05-2005 15:40 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

En een kleine tip: steeds je naam melden is niet nodig, die (je nick althans) staat al boven elke forumbijdrage ;)

• BlackHawkDesign
MIJN PC:

processor: AMD athlon 1800+
ramgeheugen: 1024 mb ddr
videokaart: geforce 4 mx420 64 mb

offtopic: met niet kicken bedoel je dat ik niet mag spammen neem ik aan?

kun je ook ergens anders zien wat windows allemaal opstart behalve bij msconfig.. dus een complete lijst inclusief explorer.exe(deze wordt volgens mij namelijk niet in msconfig weer gegeven)

en ja het gaat bij veel activiteit gaat het verkeerd ja..., ik w8 nu wel 24 uur af..

btw: Ontopic:
Misschien ook handig als je wat specs over je systeem geeft ofzow ..
Stel je hebt een pentium 3 450MHz dan wil ook wel geloven dat ie schokt....

ik ken een comp met 400 mhz.. en die draait nog dik veel soepeler dan die van mij (momenteel dan)

[ Voor 23% gewijzigd door BlackHawkDesign op 10-05-2005 15:44 ]

Verwijderd

Met kicken wordt bedoelt een nieuwe posting maken als je zelf de laatste bent die in het topic reageert :) Dit doen binnen 24 uur wordt niet zo erg gewaardeerd :)
Zie Algemene gedragsregels (Netiquette) #not-done

• BlackHawkDesign
ik probeer het nog 1x

iemand ENIG idee, zelfs soms achtelijk klinkende ideeen neem ik nu serieus... want dit topic begint in de vergetenheid te raken :(

Verwijderd

Beetje laat... misschien heb je ´t al opgelost...
Heb twee weken geleden een vergelijkbaar probleem gehad. Van de ene op de andere dag... zo´n beetje precies dezelfde problemen.

Bij mij was de oorzaak dat ik (per ongeluk) in de windows update het anti-spyware programma van MS had gedownload en geinstalleerd. Dat is niet helemaal goed gegaan (systeem liep vast tijdens / na installatie) en kon de installatie ook niet ongedaan maken. Sindsdien werd de processor iedere seconde of twee seconden voor 40-100% belast, waardoor de snelheid van ´t systeem drastisch naar beneden ging. Dit werd ook zichtbaar in schokken van het beeld.

Heb image van ´t systeem teruggezet, alle hotfixes en updates gedownload BEHALVE het MS antispyware proggie... draait weer als een trein...

Weet niet of je er wat aan hebt...
Suc6 iig.
Pagina: 1