Toon posts:

DVD menu voor TS_Video folder maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van een aantal DivX movie een DVD gemaakt met DivXToDVD.
Nu heb ik dus de ts_video folder, maar zou hiervoor een menu willen maken zodat het er een beetje leuk uit ziet als ik de DVD iun de speler doe en zodat het allemaal een beetje geordered werkt.
Ik heb een aantal trial paketten geprobeerd:

- Ulead DVD Workshop
- Sonic MyDVD
- DVDit
- DVD Lab
- Adobe Encore

De enige die een beetje in de buurt komt voor mij is DVD Lab. Hij ondersteund ook VOB files, maar wat ik hierbij erg mis is de preview optie de de andere paketten wel bieden.

Weet iemand nog een goed progje waarbij je gewoon de ts_video folder kan opgeven en dan een menu maken en branden, of werkt het allemaal niet zo simpel.

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:21

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Misschien een idee, ik heb net DVDFab getest, en volgens mij moet die dat kunnen (Het is neem ik aan niet hetzelfde als DVD Lab?) Kijk anders eens op doom9.org voor tutorials of andere programma's.

Succes :)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Verwijderd

Topicstarter
Na veel zoeken ben ik een aantal progjes tegen gekomen die ook werken.
i.p.v. met DivXToDVD om te zetten doe ik het nu met TMPG Express of TMPG Enc Plus en zet ik ze om naar mpeg of elk willkeurig ander formaat. Deze kan ik wel importeren in menig programma en bewerken en dan later als DVD branden.

Dan komt er meteen een nieuwe vraag opzetten.

Ik merk wel qualiteits verlies, dus misschien dat iemand me kan aanraden wel bestandformaat ik het beste kan gebruiken.

DivX filmpjes zijn een stuk scherper dan de geconverteerde versie. Ik snap wel dat als je eerst comprimeerd naar DivX en dan weer naar Mpeg gaat dat het dan ten kosten gaat van de qualiteit, maar voordat ik alle verschillende formaten en bitrates etc ga gebruiken is er vast iemand die me uit ervaring kan vertellen wat de beste manier is.