Toon posts:

E-Tech Router, krijg firewall niet uit

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de firewall van deze router uit doen, aangezien de firewall van WindowsXP voor mij
afdoende werkt. Bovendien is iets als Msn of online gaming bijna niet in te stellen, aangezien
deze gebruik maken van wisselende poorten..

wie is er bekend met deze router (zie plaatje onder) en kan mij vertellen hoe ik precies de
firewall kan uitzetten....

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~arend941/foto1.jpg

img tags blijken niet te werken, dus dan word het copy pasten

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2005 11:18 ]

Verwijderd

plaats volgende x alsjeblieft een .jpg en geen .bmp , bmp is namelijk veel grooter en waarschijnlijk zelfs geblokkeerd om te posten.

staat er bij security settings niet ergens een optie om de firewall uit te schakelen? en wat kan je vinden in de manual?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 11:16:
plaats volgende x alsjeblieft een .jpg en geen .bmp , bmp is namelijk veel grooter en waarschijnlijk zelfs geblokkeerd om te posten.

staat er bij security settings niet ergens een optie om de firewall uit te schakelen? en wat kan je vinden in de manual?
nee bij de security settings is niets te vinden over uitschakelen, in de manual voor zover je die duidelijk kunt noemen staat niets in waar ik iets aan heb. En de helpdesk is onbereikbaar.

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-03 21:44
Dit moet trouwens de link voor het plaatje zijn:
http://home.planet.nl/~arend941/foto1.jpg

[Updated spec's]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:03

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Als je een PC in DMZ zet zal de firewall niets doen. Bovendien heeft de e-tech niet echt een firewall maar eigenlijk alleen NAT (wel afhankelijk van het model). Virtual Server is alleen voor het permanent NATten van entries. Als je de pc in DMZ zet (foute benaming kiezen ze hier toch elke keer weer voor) dan wordt alles naar die pc gewoon doorgelaten. Overigens staat dat ook gewoon in de handleiding. Daarnaast reageren ze bij e-tech altijd heel snel op e-mail is mijn ervaring. Volgende keer iets meer initiatief dus :)

[ Voor 57% gewijzigd door Bor op 09-05-2005 11:29 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op maandag 09 mei 2005 @ 11:27:
Als je een PC in DMZ zet zal de firewall niets doen. Bovendien heeft de e-tech niet echt een firewall maar eigenlijk alleen NAT (wel afhankelijk van het model). Virtual Server is alleen voor het permanent NATten van entries. Als je de pc in DMZ zet (foute benaming kiezen ze hier toch elke keer weer voor) dan wordt alles naar die pc gewoon doorgelaten. Overigens staat dat ook gewoon in de handleiding.
Wat is in vredesnaam DMZ? :|

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:53

lier

MikroTik nerd

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op maandag 09 mei 2005 @ 11:27:
Als je een PC in DMZ zet zal de firewall niets doen. Bovendien heeft de e-tech niet echt een firewall maar eigenlijk alleen NAT (wel afhankelijk van het model). Virtual Server is alleen voor het permanent NATten van entries. Als je de pc in DMZ zet (foute benaming kiezen ze hier toch elke keer weer voor) dan wordt alles naar die pc gewoon doorgelaten. Overigens staat dat ook gewoon in de handleiding. Daarnaast reageren ze bij e-tech altijd heel snel op e-mail is mijn ervaring. Volgende keer iets meer initiatief dus :)
ja dat staat er idd in, maar er staat niet HOE... dat vind ik het fijne van deze handleiding ;)

Verwijderd

Als e even zoekt dan vind je dat onder menu 'admin privilege' onder Misc configuration.

Even DMZ aanvinken; je pc's IP instellen ewn dan klaar

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 11:36:
Als e even zoekt dan vind je dat onder menu 'admin privilege' onder Misc configuration.

Even DMZ aanvinken; je pc's IP instellen ewn dan klaar
ja maar dat begrijp ik dus niet.... heet niet voor niets NOOB ;)

er staat dit: 192.168.1. daar moet dus nog een cijfer, het ip van de server is 168.1.1. maar als ik dit ingeef is het incorrect..... wat moet ik dan invoeren? en hoe vertel ik bijvoorbeeld msn dat ie dit adres moet gebruiken?

• lier

lier

MikroTik nerd

Een DMZ maakt het mogelijk om al het verkeer naar jouw (externe !!!!) IP adres door te sturen naar één bepaalde machine. Dit is de machine waar jij Windows XP op hebt.

Controleer via Start, Uitvoeren, CMD [enter]
ipconfig [enter]
Welk IP adres deze computer heeft.

Dit is het IP adres dat je als "server" in je DMZ moet opgeven.

En dat je je NOOB noemt geeft niet het excuus om niet zelf initiatief te tonen.
Op dit moment neigt je topic naar een aan het handje meenemen topic, waardoor deze gesloten kan worden (en dat zou zonde zijn).

[ Voor 31% gewijzigd door lier op 09-05-2005 11:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op maandag 09 mei 2005 @ 11:56:
Een DMZ maakt het mogelijk om al het verkeer naar jouw (externe !!!!) IP adres door te sturen naar één bepaalde machine. Dit is de machine waar jij Windows XP op hebt.

Controleer via Start, Uitvoeren, CMD [enter]
ipconfig [enter]
Welk IP adres deze computer heeft.

Dit is het IP adres dat je als "server" in je DMZ moet opgeven.

En dat je je NOOB noemt geeft niet het excuus om niet zelf initiatief te tonen.
Op dit moment neigt je topic naar een aan het handje meenemen topic, waardoor deze gesloten kan worden (en dat zou zonde zijn).
nou ik zou dit dus echt niet zelf kunnen bedenken hoor..

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
een ip heeft 4 octetten (hoewel ik dit in het decimale talstelsel niet zo mag noemen), 168.1.1. zal dus niet geaccepteerd worden, maar bijv een 168.1.1.10 wel. maw vul het volledige ip van de server/client in.

trouwens een 168.x.x.x IP _mag_ je officieel niet gebruiken.
er zijn een 3tal (geloof ik) ranges voor prive gebruik vrij gegeven.
192.x.x.x ; 172.x.x.x en 10.x.x.x (en ik meen, correct me if I'm wrong, dat 169.x.x.x (windows gebruikt deze als geen ip verkregen kan worden..toch?) daar ook nog bij hoort.)

• lier

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 12:01:
[...]

nou ik zou dit dus echt niet zelf kunnen bedenken hoor..
Lees onderstaande tekst eens door:
Algemene gedragsregels (Netiquette)

Twee punten:

Het is hier geen helpdesk. We verwachten dan ook dat je voordat je hier komt zelf moeite doet, en op het forum duidelijk kenbaar maakt wat je zelf hebt gedaan, wat je wilt bereiken en wat je daarin tegenhoudt.

Lijkt Gathering of Tweakers een beetje te hoog gegrepen: BeginnersWeb is een prima alternatief en legt niet zulke hoge eisen als Gathering of Tweakers. Een prima opstapje naar GoT dus.

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-05 15:11
gupje schreef op maandag 09 mei 2005 @ 12:01:
een ip heeft 4 octetten (hoewel ik dit in het decimale talstelsel niet zo mag noemen), 168.1.1. zal dus niet geaccepteerd worden, maar bijv een 168.1.1.10 wel. maw vul het volledige ip van de server/client in.

trouwens een 168.x.x.x IP _mag_ je officieel niet gebruiken.
er zijn een 3tal (geloof ik) ranges voor prive gebruik vrij gegeven.
192.x.x.x ; 172.x.x.x en 10.x.x.x (en ik meen, correct me if I'm wrong, dat 169.x.x.x (windows gebruikt deze als geen ip verkregen kan worden..toch?) daar ook nog bij hoort.)
Bijna, de eerste 2 zijn iets specifieker, maar de derde klopt als een bus:
ClassFromToCIDR MaskDecimal Mask
Class "A" or 24 Bit10.0.0.010.255.255.255/8255.0.0.0
Class "B" or 20 Bit172.16.0.0172.31.255.255/12 (or more typically /16)255.240.0.0 (or 255.255.0.0)
Class "C" or 16 Bit192.168.0.0192.168.255.255/16 (or more typically /24)255.255.0.0 (or 255.255.255.0)

Welkom @ GoT!

Verder, net als boven is vermeld, het is hier geen helpdesk. Jij hebt een probleem, specificeer je probleem, specificeer je router en doe wat actiever mee met het zoeken naar een oplossing. Een simpele loze opmerking van "wat verwacht je nou, mijn naam is n00b" geeft aan ons al blijk dat je het probleem dan ook niet zo erg vind, je bent er immers aan gewend!

Heb zelf ook een E-tech router, daar komt helemaal geen DMZ om de hoek kijken, omdat ik de nieuwste firmware erop heb gezet die UPnP ondersteund. Beter bekend als het protocol wat dynamische portjes gebruikt bij file-transfers zoals bij MSN. Dus ... kijk even na op www.e-tech.nu of er een nieuwere firmware beschikbaar is, voordat je dit soort rigoreuse maatregelen neemt. ( Support -> Wireless )

/me LinuX-TUX heeft een niet wireless variant, dus zijn firmware zal je niet kunnen gebruiken ;(

[ Voor 5% gewijzigd door LinuX-TUX op 09-05-2005 12:31 ]

Pagina: 1